2023-03-20, 14:00
Medlem
glimmandes avatar
Som helt oinsatt i militära frågor så har jag aldrig förstått varför man måste fånga hårt befästa städer som Bahkmut.

När jag tittar på kartan så känns det som om Ryssland kan omsluta staden och vänta ut de fångade ukrainska soldaterna. Istället så verkar man gå hus till hus och rensa.
2023-03-20, 14:29
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Som helt oinsatt i militära frågor så har jag aldrig förstått varför man måste fånga hårt befästa städer som Bahkmut.

När jag tittar på kartan så känns det som om Ryssland kan omsluta staden och vänta ut de fångade ukrainska soldaterna. Istället så verkar man gå hus till hus och rensa.
De har försökt göra detta i flera månader men de klarar inte av det.
2023-03-20, 15:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej, Abrams är inte känd för sina ständiga motorstopp.
Det är alltid samma gamla historia från vatniks: Allt i Väst™ är trasigt, mediokert, degenererat och bögigt jämfört med den Sovje... jag menar den ryzka överlägsenhet som de i sin egen statstelevision intalar sig ska finnas, och som de nu delar med sig av på Flashback.
(FB) NLAW fungerar inte!( enligt ryska källor)
(FB) Amerikanska trupper vilsna i Ukraina frågar Ryssarna om vägledning!
(FB) Ryska UD: 5 svenskar har dött i kriget i Ukraina

Att dessa trådar sedan har sämre stöd och mindre belägg i verkligheten ("amerikanska" trupper som knappt kan engelska, lol...) än det mesta du kan hitta i (FB) Konspirationer och alternativa teorier är irrelevant för orcherna: Det är rent standardförfarande för dem där borta att ljuga så tungan svartnar, och något man länge haft som rutin i det bokstavliga Mordor som Ryzzland är. Sanningen är komplicerad och tar tid att förklara medans en lögn inte ens spelar någon roll efter man hittat på den. Det är bara att fortsätta ljuga om något annat istället!
(FB) Varför är det ryssland som vinner mark nu?
(FB) Överste Macgregor: Ukraina använder sig av BARNSOLDATER
(FB) Så Ryssland vinner, korrekt?
(FB) Ryska källor: Ukraina/Nato har förlorat 402.000 soldater, varav 387.000 döda(20 okt)

Faktum är att detta varit en ryzk tradition sedan tidigt 1900-tal, och som accepterats och blivit del av nationalandan i landet:
https://theconversation.com/ukraine-war-vranyo-russian-for-when-you-lie-and-everyone-knows-it-but-you-dont-care-181100
Citat:
‘Vranyo’ – Russian for when you lie and everyone knows it, but you don’t care
"A Russian friend explained vranyo this way: ‘You know I’m lying, and I know that you know, and you know that I know that you know, but I go ahead with a straight face, and you nod seriously and take notes."
2023-03-21, 07:32
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Och lika fullt så importerade Ryssland mer än de exporterade av massvis olika matvaror. T.ex. frukt, grönsaker, potatis, lök o.s.v. o.s.v.

Och lika fullt så är T-14 Armata-projektet är nedlagt. Dels p.g.a. att den inte fungerar, dels p.g.a. att det sitter en massa komponenter i vagnen som man måste importera från väst, & dels eftersom man inte har råd.

Och vari skulle detta revolutionerande 6-zonsförsvar bestå i? Att man har ett VMS-system som inte skyddar mot ett enda pv-robotsystem från väst? Eller i att skyddsnivån är lägre än i moderna västvagnar (p.g.a. större volym och lägre vikt)

Nej, Abrams är inte känd för sina ständiga motorstopp. Däremot så är den känd för att den är tyst, för att den accelererar bra, för att den är extremt lättstartad i kyla, för att motorn är extremt pålitlig, för utmärkt arbetsmiljö, men också för att vara törstig (f.f.a. i lägre hastigheter) & för att ha en stor IR-signatur.

Du har inte ens kollat statistiken vad gäller export/import av olika grönsaker.

Nu ljuger du så skamlöst att jag misstänker att du är jude. T-14 Armata är absolut inte nedlagd utan tvärtom har den ryske utrikesministern Shoigu nyligen säkerställt ökad produktion av den och T-90M. 6-zonsförsvar har man pratat om i decennier när det gäller stridsvagnar så det får du allt läsa på om.

Jo, Abrams är rena skiten och kräver enormt mycket underhåll. Vid USAs operationer i ökenklimat så har Abrams haft stora problem med driftstopp. Främst till följd av luftfiltret som täpps igen snabbt. Men många andra problem finns.
2023-03-21, 10:47
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Bakhmut är snart helt omringad...
"Girkin, in his typical manner, compares the battle of Bakhmut with the battle of Stalingrad, i.e. hopes by the Russians to "somehow" win over the city, meanwhile the defenders are preparing reserves for a powerful push. Girkin believes the Russian command is intending to surpass the Germans in recklessness."
https://twitter.com/wartranslated/status/1637903563136401412
2023-03-21, 11:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Nu ljuger du så skamlöst att jag misstänker att du är jude. T-14 Armata är absolut inte nedlagd utan tvärtom har den ryske utrikesministern Shoigu nyligen säkerställt ökad produktion av den och T-90M. 6-zonsförsvar har man pratat om i decennier när det gäller stridsvagnar så det får du allt läsa på om.
Har Ryssland en ny utrikesminister?? I din iver att skriva så missar du sån basal fakta.

Du har fel i allt du skriver ovan. Det finns inga T-14 Armata, T90M produceras inte i hög takt och jag tror ingen av dem som Ryssland förlorat i Ukraina har haft Rysslands Arena-system. Varför är det så tror du? Kan du komma med en trolig gissning på varför Ryssland inte vill att deras egna besättningar ska överleva? Kan du inte det så är du inte ens det så är du inte värd att diskutera med.
https://www.businessinsider.com/russia-parades-advanced-military-tech-soldiers-die-ukraine-soviet-weapons-2023-3?r=US&IR=T

Citat:
Jo, Abrams är rena skiten och kräver enormt mycket underhåll. Vid USAs operationer i ökenklimat så har Abrams haft stora problem med driftstopp. Främst till följd av luftfiltret som täpps igen snabbt. Men många andra problem finns.
Abrams passar USA's armé lika bra som den plåtskiten som är tillverkad i Ryssland passar Ryssland.
Senast redigerad av Conception 2023-03-21 kl. 11:47.
2023-03-21, 11:44
Medlem
Citat:
Du har inte ens kollat statistiken vad gäller export/import av olika grönsaker.

Totalt har det tillverkats 12st Armata alla är prototyper och alla har sånna stora brister att dom inte går och använda produkten är inte nerlagd för att den har alldrig varit i gång.
Totalt förlorade usa 9 abrams i iraq då har 7 frendly fire av dom. Dom förstörde nästan 5000 pandarfordon. Så abrams är helt överlägsen allt ryssland har gamla t90 och t72or har ingen chans.
2023-03-21, 13:52
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har Ryssland en ny utrikesminister?? I din iver att skriva så missar du sån basal fakta.

Du har fel i allt du skriver ovan. Det finns inga T-14 Armata, T90M produceras inte i hög takt och jag tror ingen av dem som Ryssland förlorat i Ukraina har haft Rysslands Arena-system. Varför är det så tror du? Kan du komma med en trolig gissning på varför Ryssland inte vill att deras egna besättningar ska överleva? Kan du inte det så är du inte ens det så är du inte värd att diskutera med.
https://www.businessinsider.com/russia-parades-advanced-military-tech-soldiers-die-ukraine-soviet-weapons-2023-3?r=US&IR=T

Abrams passar USA's armé lika bra som den plåtskiten som är tillverkad i Ryssland passar Ryssland.

Utrikesminister? Shoigu är försvarsminister i Ryssland och är alltså den som har hand om militära spörsmål. Så det är nog du som hade lite för bråttom.

Jag har aldrig hävdat att T-14 Armata tillverkas i stora volymer än. Tvärtom. Du blandade dig i en diskussion som du inte hade koll på.

Abrams är dynga och är ett föremål för mängder av skämt bland amerikanska soldater.
2023-03-21, 13:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Utrikesminister? Shoigu är försvarsminister i Ryssland och är alltså den som har hand om militära spörsmål. Så det är nog du som hade lite för bråttom.
Jaså, det säger du.

Citat:
utan tvärtom har den ryske utrikesministern Shoigu nyligen säkerställt

Citat:
Jag har aldrig hävdat att T-14 Armata tillverkas i stora volymer än. Tvärtom. Du blandade dig i en diskussion som du inte hade koll på.
Ok, vilka volymer tillverkas de i då?

Citat:
Abrams är dynga och är ett föremål för mängder av skämt bland amerikanska soldater.
Ok, det är din åsikt.
2023-03-21, 14:36
Medlem
Nja, nog är Sergej Lavrov Rysslands utrikesminister de senaste decennierna…
2023-03-21, 14:48
Medlem
BuckshotBills avatar
Alltså, det har tagit Ryssland nio månader att inte inta Ukrainas 56e största stad. Är dom nöjda med det?
2023-03-21, 14:54
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Alltså, det har tagit Ryssland nio månader att inte inta Ukrainas 56e största stad. Är dom nöjda med det?
Ryssvännerna verkar ju jubla.
Jag tror vi ser en uppenbart ny definition av ordet "gråtrunk"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in