Här finns en dom från Alingsås tingsrätt (2016) dät ordet "snippa" använd i både betydelsen "på" och "i"
http://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=2&download_id=185
Från domen (GM:s beskrivning av händelsen)
Tingsrättens domskäl
Tingsrättens rubricering
Har mailat tingsrätten och hör mig för om detta överklagades till hovrätten för att se vilken bedömning de ev. har gjort
Vet inte om det är av intresse, men jag hajade till när jag läste domen och tänkte direkt på den här tråden.
http://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=2&download_id=185
Från domen (GM:s beskrivning av händelsen)
Det var när han skulle lyfta ned målsäganden genom att hålla målsäganden i armarna som målsäganden kom i en ”svingande rörelse” mot honom som han slickade målsäganden en gång på ”snippan”. Det kan ha hänt att han slickade målsäganden i ”snippan”, men han kommer inte ihåg om det var såMitt fetade
Tingsrättens domskäl
Det är därmed Patrik J*nssons uppgifter om vilka handlingar han företagit som ska ligga till grund för tingsrättens bedömning. Tingsrätten anser det därför styrkt att Patrik J*nsson i målsägandens hem har lyft upp målsäganden på en bänk och slickat målsäganden en gång på ”snippan”, pussat målsäganden på rumpan samt efter att ha dragit ner dragkedjan i sina jeans tagit fram sin penis. Den fråga som tingsrätten har att ta ställning till är hur brottet ska rubricerasMitt fetade. Ingenting om "i snippan" där alltså
Tingsrättens rubricering
De handlingar som Patrik J*nsson har gjort sig skyldig till är vare sig med beaktande av tidsperioden, dess olika beståndsdelar eller med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt så allvarliga att de är jämförliga med samlag (jfr. NJA 2008 s. 1096). Patrik J*nsson ska därför dömas för sexuellt övergrepp mot barn. Gärningen är att bedöma som grov då Patrik J*nsson har utnyttjat sin ställning samt missbrukat ett särskilt förtroende då han funnits nära målsägandens familj.Domen blev fängelse i 1 år och 8 månader för grovt sexuellt övergrepp mot barn. Barnet var 6 år gammalt. Åklagaren yrkade i första hand på våldtäkt mot barn och i andra hand grovt sexuellt övergrepp mot barn.
Har mailat tingsrätten och hör mig för om detta överklagades till hovrätten för att se vilken bedömning de ev. har gjort
Vet inte om det är av intresse, men jag hajade till när jag läste domen och tänkte direkt på den här tråden.