Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 16:39
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
"Sitter lång" , sitter fast vore väl en bättre beskrivning! Själv såde jag sent med förlust men det lär i slutändan ha varit det rätta.
Har ingen stress. En produkt som denna kan ta åratal med tanke på säkerhetsaspekten.
Citera
2023-03-19, 09:47
  #218
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Har ingen stress. En produkt som denna kan ta åratal med tanke på säkerhetsaspekten.

Mmm... du borde köpt in dig nu på 50 öre...
Citera
2023-03-19, 09:55
  #219
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja! Många bottenfiskare tror stenhårt och helt felaktigt att det är fynd- och köpläge i aktier som har rasat över 90% i kurs.

Det är i själva verket i princip alltid, och även i detta fall, inte köpläge i storrasare.

Det är i princip alltid mer lönsamt att köpa aktier som över tid stigit mycket i kurs som tex Volvo och Boliden, köp hellre dessa två bolag än Terranet.

Skrev ovanstående 2021.02.09 och sedan dess är kursen ner 76,59% vilket ändå får bekräfta det jag skrev för två år sedan, men gamle Ringhalsen får ingen cred för de tips som räddar folks besparingar utan bara spott och hån!

Edit: Boliden är sedan dess upp runt 40%, Volvo är i princip oförändrat, båda bolagen har delat ut betydande belopp till aktieägarna, Terranet har gjort det omvända och tagit in pengar från aktieägarna.
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 2023-03-19 kl. 09:59.
Citera
2023-03-19, 18:12
  #220
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Skrev ovanstående 2021.02.09 och sedan dess är kursen ner 76,59% vilket ändå får bekräfta det jag skrev för två år sedan, men gamle Ringhalsen får ingen cred för de tips som räddar folks besparingar utan bara spott och hån!

Edit: Boliden är sedan dess upp runt 40%, Volvo är i princip oförändrat, båda bolagen har delat ut betydande belopp till aktieägarna, Terranet har gjort det omvända och tagit in pengar från aktieägarna.

Bra jämförelse🤣, iq fiskmås.
Citera
2023-03-21, 15:12
  #221
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bra jämförelse🤣, iq fiskmås.

Fast det handlar väl om att placera pengar?
Att terranetkursen nu är under 50 öre speglar väl hur stor sannolikhet marknaden bedömer att det är att Terranet får ett kommersiellt genombrott?

Det är nog läge att köpa en chanspost på 1000 aktier i bolaget men man ska inte blunda för marknadens förmåga att värdera bolag likt detta utifrån dess chanser att lyckas.

Kursen har väl inte dalat utan anledning.
__________________
Senast redigerad av Atamon 2023-03-21 kl. 15:56.
Citera
2023-03-23, 10:37
  #222
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bra jämförelse🤣, iq fiskmås.

Du tror inte marknaden skulle värdera aktien högre än 50 öre om sannolikheten för att dina drömmar om Terranets kommande framgångar var det minsta rimliga och sannolika?

Hur kommer det sig att intresset för att köpa aktiet i något som du är helt säker på kommer bli en kursraket är så oerhört svalt från institutionella investerare?

Jo för att inget tyder på att du någonsin kommer få tillbaka vad du investerat i detta bolag, du kommer tvärt om återkommande få betala in pengar.

Tala med en psykolog om ditt aktiebeteende så kan de förklara vad som pågår.

Har du ens någon bortre tidsgräns för när du inser att din investering misslyckades?
Citera
2023-03-23, 10:39
  #223
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du tror inte marknaden skulle värdera aktien högre än 50 öre om sannolikheten för att dina drömmar om Terranets kommande framgångar var det minsta rimliga och sannolika?

Hur kommer det sig att intresset för att köpa aktiet i något som du är helt säker på kommer bli en kursraket är så oerhört svalt från institutionella investerare?

Jo för att inget tyder på att du någonsin kommer få tillbaka vad du investerat i detta bolag, du kommer tvärt om återkommande få betala in pengar.

Tala med en psykolog om ditt aktiebeteende så kan de förklara vad som pågår.

Har du ens någon bortre tidsgräns för när du inser att din investering misslyckades?

Ja men vi säger så🤣
Citera
2023-03-23, 11:11
  #224
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja men vi säger så🤣

Kom på att Terranet med god marginal numera kvalificerar sig för en plats i Öresfonfen FBÖ25 vilket nu skett via ett inköp av 110 sktier till fonden.

Samtliga 24 andra öresaktier i fonden har beundrare som, precis som du, helt okritiskt tror att just deras öresaktie snart blir en raket!
Citera
2023-03-23, 11:13
  #225
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det tror jag med, ska köpa fler aktier under januari. Lite bra nyheter, och 2,50 är inte långt borta.

Ja säger du det så...
Citera
2023-03-25, 12:53
  #226
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja säger du det så...

Ja det sa jag, för 2 år sedan, snacka om att ta saker ur sin kontext. Hade jag rätt? Ja, kursen nådde 3,94.

Vet inte riktigt vad som saknas dig, men något är rejält fel när du känner nödgad att kasta invektiv omkring dig.

Du tycker att jag skall uppsöka en psykolog, för din kännedom är jag Leg. psykolog. Och egenföretagre.

Du har uppenbarligen ingen koll på bolaget, och jag tycker genuint synd om dig som person. Du mår uppenbarligen inte bra och jag hoppas innerligt att du kan få hjälp. Men du måste ta första steget själv. Det kommer berika ditt liv.
Citera
2023-03-25, 15:51
  #227
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja det sa jag, för 2 år sedan, snacka om att ta saker ur sin kontext. Hade jag rätt? Ja, kursen nådde 3,94.

Vet inte riktigt vad som saknas dig, men något är rejält fel när du känner nödgad att kasta invektiv omkring dig.

Du tycker att jag skall uppsöka en psykolog, för din kännedom är jag Leg. psykolog. Och egenföretagre.

Du har uppenbarligen ingen koll på bolaget, och jag tycker genuint synd om dig som person. Du mår uppenbarligen inte bra och jag hoppas innerligt att du kan få hjälp. Men du måste ta första steget själv. Det kommer berika ditt liv.

Förlåt, ska ägna mig åt omotiverat haussande av Terranet istället hädan efter så mår du nog bättre.
Citera
2023-03-25, 15:55
  #228
Medlem
Atamons avatar
Kursen är omotiverat nertryckt just nu. Vi kan räkna med att BlincVision är standard på i princip alla europeiska bilmärken inom 2-3 år och då är en motiverad kurs ungefär 200kr.

"Terranet fortsätter att driva kommersialiseringen av produkten BlincVision genom att expandera sitt globala försäljnings- och affärsutvecklingsnätverk med senior advisors inom fordonsindustrin. Syftet med detta strategiska drag är att påskynda processen för att hitta rätt kunder och partners för BlincVision."

Missa inte chansen att köpa in er på denna låga nivå! Det ligger oerhört mycket i pipeline nu och när det tar fart kommer kursen rusa snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback