2023-03-25, 15:55
Medlem
Atamons avatar
Kursen är omotiverat nertryckt just nu. Vi kan räkna med att BlincVision är standard på i princip alla europeiska bilmärken inom 2-3 år och då är en motiverad kurs ungefär 200kr.

"Terranet fortsätter att driva kommersialiseringen av produkten BlincVision genom att expandera sitt globala försäljnings- och affärsutvecklingsnätverk med senior advisors inom fordonsindustrin. Syftet med detta strategiska drag är att påskynda processen för att hitta rätt kunder och partners för BlincVision."

Missa inte chansen att köpa in er på denna låga nivå! Det ligger oerhört mycket i pipeline nu och när det tar fart kommer kursen rusa snabbt.
Citera
2023-03-25, 16:26
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Förlåt, ska ägna mig åt omotiverat haussande av Terranet istället hädan efter så mår du nog bättre.

Du behöver inte be om ursäkt, du är inte ens tilltalad. Försök håll dig till ämnet.
Citera
2023-03-25, 16:29
Citat:
Kursen är omotiverat nertryckt just nu. Vi kan räkna med att BlincVision är standard på i princip alla europeiska bilmärken inom 2-3 år och då är en motiverad kurs ungefär 200kr.

"Terranet fortsätter att driva kommersialiseringen av produkten BlincVision genom att expandera sitt globala försäljnings- och affärsutvecklingsnätverk med senior advisors inom fordonsindustrin. Syftet med detta strategiska drag är att påskynda processen för att hitta rätt kunder och partners för BlincVision."

Missa inte chansen att köpa in er på denna låga nivå! Det ligger oerhört mycket i pipeline nu och när det tar fart kommer kursen rusa snabbt.

Nu är ju du inte seriös, men oavsett är din värdering lika sne som du.
Citera
2023-03-27, 08:18
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Nu är ju du inte seriös, men oavsett är din värdering lika sne som du.

Tsss...
Vänta vara tills Terranet börjar leverera till de tyska premiumbiltillverkarna! Redan inom 36 månader så kommer kursen vara över fem kronor!
Citera
2023-03-27, 17:38
Medlem
Atamons avatar
Det nu 16 månader gamla samarbetet med NEVS kommer snart vara klart, och eftersom NEVS är sveriges ledande elbilsfötetag så lär detta bli mycket lönsamt för Terranet.

"Terranet AB (NASDAQ: TERRNT B) har ingått ett nytt samarbetsavtal med NEVS som utvecklar elbilar och självkörande fordon. Initialt kommer NEVS och Terranet gemensamt undersöka möjligheten att integrera bildanalysteknologin och objektidentifieringsmjukvaran VoxelFlow™ i NEVS självkörande fordon Sango. Det självkörande fordonet är utvecklat för att effektivisera mobilitet i städer, en viktig komponent i deras framtida system för autonoma fordon (PONS)."

VoxelFlow räknar jag med blir standard i alla tyska premiumbilar inom något år.
Citera
2023-03-28, 10:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ja det sa jag, för 2 år sedan, snacka om att ta saker ur sin kontext. Hade jag rätt? Ja, kursen nådde 3,94.

Vet inte riktigt vad som saknas dig, men något är rejält fel när du känner nödgad att kasta invektiv omkring dig.

Du tycker att jag skall uppsöka en psykolog, för din kännedom är jag Leg. psykolog. Och egenföretagre.

Du har uppenbarligen ingen koll på bolaget, och jag tycker genuint synd om dig som person. Du mår uppenbarligen inte bra och jag hoppas innerligt att du kan få hjälp. Men du måste ta första steget själv. Det kommer berika ditt liv.

Sålde du på 3.94? Det borde du gjort, och sedan gjort som Öresfonden FBÖ25 och kliva ombord igen vid denna attraktiva nivå! Fonden är redan upp 0,74%!

Det är väldigt sällsynt att utbombade öresaktiebolag likt detta återhämtar sig vilket jag som förvaltare av FBÖ25 vet mer än de flesta om.

Det är inget fel på Terranets ambitioner men som investering, ur ett aktieägarperspektiv, så levererar de inget värde.
Senast redigerad av Ringhals3 2023-03-28 kl. 10:54.
Citera
2023-03-28, 10:36
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sålde du på 3.94? Det borde du gjort, och sedan gjort som Öresfonden FBÖ25 och kliva ombord igen vid denna attraktiva nivå! Fonden är redan upp 0,74%!

Det är väldigt sällsynt att utbombade öresaktiebolag likt detta återhämtar sig vilket jag som förvaltare av FBÖ25 vet mer än de flesta om.

Men med Terranet är det annorlunda!
Snart så lyfter rakeyen, ska nog tanka lite till i veckan!

Sålde på 3 kr. Och har nu ett gav på 0.65.
Citera
2023-03-28, 10:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Sålde på 3 kr. Och har nu ett gav på 0.65.

Sålde på 2,70 villjag minnas, avser tanka 20k aktier inom någon vecka om de ligger kvar på denna nivå, det kommer dessbärre medföra att kursen aldrig lyfter för jag är episkt dålig på att placera i aktier i förhoppningsbolag!

Mina erfarenheter från Metacon förskräcker!

Sedan har ju Terranet ett flertal konkurenter som är lönsamna och har välfyllda kassor.

Men man vet aldrig, bättre chanser än Anoto har de i vart fall!
Citera
2023-03-28, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sålde på 2,70 villjag minnas, avser tanka 20k aktier inom någon vecka om de ligger kvar på denna nivå, det kommer dessbärre medföra att kursen aldrig lyfter för jag är episkt dålig på att placera i aktier i förhoppningsbolag!

Mina erfarenheter från Metacon förskräcker!

Sedan har ju Terranet ett flertal konkurenter som är lönsamna och har välfyllda kassor.

Men man vet aldrig, bättre chanser än Anoto har de i vart fall!

Läs på mer om bolaget. De har kommit väldigt långt, och det är lite nu eller aldrig. 23-24 är väldigt spännande år.
Citera
2023-03-28, 11:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Läs på mer om bolaget. De har kommit väldigt långt, och det är lite nu eller aldrig. 23-24 är väldigt spännande år.

Tar dig på orden!
Citera
2023-03-31, 10:52
Medlem
Drattenpattens avatar
Intressant.
Terranet gav i november Prevas Development AB uppdraget att bygga den första prototypen av BlincVisions laserscannermodul. Prototypen har nu levererats till Terranet och är ett viktigt steg mot en komplett så kallad ”pre-production prototype” för BlincVision.

”Det här innebär att vi nu kan testa och utvärdera en ögonsäker scannerprototyp i vårt labb i Lund, det är ett avgörande steg mot att integrera scannern i den kompletta pre-production prototypen av BlincVision”, säger Nihat Kücük, CTO.
Citera
2023-04-01, 01:21
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Tsss...
Vänta vara tills Terranet börjar leverera till de tyska premiumbiltillverkarna! Redan inom 36 månader så kommer kursen vara över fem kronor!
Vad har Terranet någonsin levererat?
*Förutom högtflygande planer.
*Uppblåsta PM om samarbeten
*Nyemissioner

Har följt de på håll i ca 5 år men aldrig investerat.
Och kommer aldrig att göra det heller.
Det blir aldrig något av med det som de ger sig in i..varesig det gäller mesh-nät i Afrika, krocksäkra cyklar eller vad de nu kommer rikta blickarna åt med någon ny revolutionerande uppfinning de tagit fram, när deras blincvision går upp i rök.
Jag trodde på konken för två år sedan, men de klamrar sig kvar med ständiga nyemissioner och löften. Jag säger...lycka till. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in