Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 22:19
  #1
Medlem
TerraNet utvecklar teknik och lösningar inom mesh-nätverk, där mobila enheter kan kommunicera utan centrala enheter så som wifi-hotspots och mobiltelefonnätverk.

Inför noteringen förstärks styrelsen och Christian Lagerling, en av investmentbanken GP Bullhounds (NTL) två grundare, går in som ordförande.
Plats i styrelsen tar även den tidigare Microsoft-chefen och Scaladogrundaren Sami Niemi samt Gajinder Vij, produktchef på Intel.

https://terranet.se/
http://www.di.se/pressreleaser/2017/...s-b-aktier-pa/

Kan finnas en grym potential i företaget i och med kommunikation mellan bilar, bussar osv för att förhindra olyckor som ska vara märkesoberoende. Här vill man nog vara med på tåget...
Citera
2017-06-18, 08:13
  #2
Medlem
alienfins avatar
De har nog ett gäng NE:s på vägen innan de börjar tjäna på verksamheten. Tror siktet var på 2020 för positivt kassaflöde enligt prospektet. Kommer säkert många tillfällen att köpa in sig billigare när folk tröttnar efter vägen,ska bevaka och kanske gå in inom ett par år.
Citera
2017-06-18, 12:51
  #3
Medlem
börsvalps avatar
Jag vet inte om Terranet har en fin framtid eller ej men vad jag har förstått finns det större investerare som har kommit in på nivåer betydligt lägre än IPO-pris. Ett rejält säljtryck kan alltså komma när lock-up löper ut.

Om aktien är nere i IPO-pris då eller om den har ökat till 100 vågar jag inte spekulera om. Dock ser det ut som ett kortsiktigt säljtryck nu iaf när den initiala haussen har lagt sig.
Citera
2017-06-18, 22:09
  #4
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag vet inte om Terranet har en fin framtid eller ej men vad jag har förstått finns det större investerare som har kommit in på nivåer betydligt lägre än IPO-pris. Ett rejält säljtryck kan alltså komma när lock-up löper ut.

Om aktien är nere i IPO-pris då eller om den har ökat till 100 vågar jag inte spekulera om. Dock ser det ut som ett kortsiktigt säljtryck nu iaf när den initiala haussen har lagt sig.
Aftonbladetartikel om GW Perssons investering i bolaget och liten free float vid notering, kan inte bli annat än rusning med AVA som stor nettoköpare.
Citera
2017-06-18, 22:12
  #5
Medlem
börsvalps avatar
Nu har ju dock den initiala ruschen lagt sig. Frågan är om den ska sakta gå ner mot IPO-pris som så många andra noteringar, t ex Crunchfish.
Citera
2017-06-19, 05:24
  #6
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Nu har ju dock den initiala ruschen lagt sig. Frågan är om den ska sakta gå ner mot IPO-pris som så många andra noteringar, t ex Crunchfish.

Sakta men säkert tror jag så är fallet. Man har en lång väg att gå och intresset svalnar med mindre omsättning i aktien som sänker värdet tills nått matnyttigt kommer.
Tror jag iaf. Men runt 250-300mille kan det bli intressant att gå in med potentiell miljardvärdering framöver på nått års sikt.
Citera
2017-06-19, 19:47
  #7
Medlem
Unizeros avatar
Avvakta fram till kvartalsrapporten, det är alltid trevligt med lite data så att säga.
Citera
2018-07-31, 19:00
  #8
Medlem
Windchesters avatar
Bolaget har ingått licensavtal och drog iväg 176%.

https://www.avanza.se/placera/telegr...ssakerhet.html

Bisarr reaktion men det känns som att den stora skaran småhandlare fått upp ögonen. Blir det nästa Fingerprint eller faller det lika fort tillbaka?
Citera
2018-08-01, 22:53
  #9
Medlem
45% ner idag, trodde faktiskt att uppgången skulle fortsätta åtminstone en dag till.. fortsätter observera aktien dock, det är ett spännande bolag men som har fått mycket stryk på grund av ”GW-effekten”. Fortsätter den sjunka så går jag in för att stanna i 4-5 år, jag vågar påstå att man inte gör en dålig affär i så fall.
Citera
2020-06-09, 10:58
  #10
Medlem
Sjukt spännande läge när man nu har verifierat att man har samarbetsavtal med Volvo, Daimler Benz (Merca) och Disney! Inga små aktörer. Det ser ljust ut och tåget lämnar stationen!
Citera
2020-06-09, 12:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zap16GB
Sjukt spännande läge när man nu har verifierat att man har samarbetsavtal med Volvo, Daimler Benz (Merca) och Disney! Inga små aktörer. Det ser ljust ut och tåget lämnar stationen!

Låter lovande, hoppar på tåget!
Citera
2020-08-13, 12:15
  #12
Medlem
Bump.

Så rapport om 8 dagar enl forum. Vad kan man vänta? Vad är realistiskt kursvärde i år? 2 kr?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback