Jag har läst på om EM-huset. Den fasta grunden för detta är, som Pudelfrillan berättar, att MiKj lagt upp en bild på sig, MaOl och BW och omnämnt BW som sambo.
Samtidigt förstår jag att IB03 letat efter adressen utan att hitta den. Visserligen föreslår IB03 Högelidsgatan 8, men ebeneezer22 förlägger huset till Krontorp. Ebeneezer22 har dock vacklat om var huset ligger:
Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
G.M ett (B.W) parkerar båt och beger sig skyndsamt mot ”festhuset” i Högelid/Krontorp där han tvättar kläder tidigt på morgonen...finns vittnen...därefter ska B.W ha träffat U.A (tidigt på söndagsmorgonen vid 08-tiden).
Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Festhuset låg alltså i Krontorp...EM-huset där B.W tvättade smutsiga kläder tidigt på söndag morron...finns vittne/n!
Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Ok..sorry.
Jag känner till huset men ej vilka som bodde där. Jag tror att det kan vara samma källa som såg B.W tvätta.
Ett gäng grabbar, de skulle nog spela Poker där på efterfesten i huset där i Högalid/Billingen. Min kompis var där och såg B.W komma ”hem”. S.P vet jag inte vem det var, har nog aldrig träffat honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Jag menade naturligtvis Billings där vid utfarten från M-stad.
Billings är så vitt jag förstår detsamma som en fd affär på Stockholmsvägen 163 eller macken mitt emot, som båda skall ha ägts av en familj med samma namn. Bakom 163 finns vad som förefaller vara en höjd. Huset (eller kanske husen) som står där 1990 har adressen Stockholmsvägen 162. Idag är adressen delad i 162A, B och C. På adressen bor 1990 en St*ure Ah*lin som gissningvis är bror till UrAh:s pappa. De två männen är båda födda i Hassle med ett drygt års mellanrum, så det är ingen djärv gissning men inte heller något jag belagt. Hur som helst så verkar fastigheten ha bebotts av tre olika hushåll. Vem som äger själva fastigheten vet jag inte.
Någon som bor i närheten kanske kan ta sig till Billings och se om 162 eller någon närliggande adress passar in på beskrivningen "berget", man skall ju ha sagt att man åkte dit och "festade på berget".
En märklig sak med huset är vilka som skall ha varit sambos. Enligt Highlandertheonly1 är det BW + ShPu. Enligt texten som divadnil kopierade så skall fotot på MiKj, BW och MO vara "EM-gänget 1992". Det betyder i så fall att ShPu inte är med. Av texten framgår vidare att soffan tillhör MiKj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Highlandertheonly1
För övrigt, något som ingen annan här har koll på, så bodde han inte alls på Gärdesgatan den sommaren, utan delade under ca. 3 månader ett hus med SP högt uppe på Stockholmsvägen. Ett hus där det ofta var fester, man skulle på fest på berget sade man.
Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"
MK skriver att det är EM-gänget 1992
Märkligt sammanträffande. MK är dåvarande sambo med antingen MO eller BW under en period 1992. BW väljer att klippa bort MK ifrån bilden när han själv lägger upp den.
Tankar om det?
Tilägg: EM i fotboll 1992 10juni -26 juni.
"Sambor" tillfälligt under EM för att kolla fotboll ihop?
Är det verkligen rimligt att tro att tre män hyr ett hus tillsammans för att bo ihop över sommaren utan att det på något sätt ger nedslag i deras flytthistorik, som jag är övertygad om att IB03 gått till botten med.
Jag kikade på Lantmäteriets karta och jag kan faktiskt inte se att det skulle vara rimligt att kalla något hus för "berget" i området. Det skulle vara om Högelid och Krontorp tillsammans sågs som ett berg, men det låter märkligt tycker jag. Jag ser det minst lika sannolikt att BW helt enkelt bara varit inneboende hos MiKj på Hantverkaregatan en tid. Kanske var det bara samboskap i samband med tv-sändningarna...