Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Döda råttor alltså.. Ja, det är väl möjligt förmodar jag. Undrar med hur stort intervall de två sökhundar som undersökte platsen var där. Jag menar, en död råtta blir väl inte liggande särskilt länge antar jag, och skulle hundarna markera på luktresterna efter dessa borde det ju bli ett fasligt markerande på alla möjliga ställen.
Efter att ha läst de inscannade tidningsartiklarna så vill jag också korrigera mig själv: Den oranga kadetten kom åter in i centrum via Marieholmsbron och Kungsgatan, alltså inte via badhusbron.
Det nämns även i den här artikeln (http://img53.imageshack.us/i/bild005.jpg/) att det bedrivits spaning på fyra punkter i ån, varav den första är 15 meter bred med ett intressant läge. MickeR, du kanske kan berätta mer om vad det var för ställe eftersom det är du som är citerad i artikeln?
Efter att ha läst de inscannade tidningsartiklarna så vill jag också korrigera mig själv: Den oranga kadetten kom åter in i centrum via Marieholmsbron och Kungsgatan, alltså inte via badhusbron.
Det nämns även i den här artikeln (http://img53.imageshack.us/i/bild005.jpg/) att det bedrivits spaning på fyra punkter i ån, varav den första är 15 meter bred med ett intressant läge. MickeR, du kanske kan berätta mer om vad det var för ställe eftersom det är du som är citerad i artikeln?
Vi började dyka vid bron vid SCA hela vägen fram till kvarnen, sedan dök vi vid badhusbron, residensbron och E20-bron. Varför vi började med just dessa är för att de ligger nära centrum och ganskla enkelt att stanna vid om man vill dumpa något. Vi dök på ett otal platser till, såväl branddammar samt vissa sträckor längs vänerkanten.
När det gäller sökhundar, så hade vi ju flera med oss, men jag kommer ihåg när en hund reagerade och hundföraren (som nyss kommit hem efter att letat kroppar vid jordbävningen i Turkiet) sa "där har vi en riktig markering...här finns garanterat något....precis så reagerade hunden i Turkiet"...detta var på en plats neråt Sandviken i en grop som var full med grenar och bråte.
Gropen grävdes ur ordentligt med traktorgrävare från kommunen, men inget hittades.
Hundföraren blev själv förvånad att det var tomt efter att ha sett hundens reaktion.
// MickeR