2022-09-01, 00:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Håller med dig om folk med andra referensramar. GW skriver: ”När man väl kommit ut på den större vägen kör man i riktning mot det ställe där man bor, utanför Mariestad. Under resan kommer man stanna för att dumpa kroppen och det görs vid den plats vid Vänern där båten som de båda har tillgång till ligger förtöjd.”

Tja, visst skulle Kornettvägen vara möjlig om man tänker sig att "stoppet" är vid Sandviken. Och att "den större vägen" skulle vara Marieforsleden.

Citat:
Citerar mig själv ...

Det jag menar med ovanstående kopplat till GW Perssons beskrivning är att de kommer ut på Marieforsleden (den större vägen) från Ekuddenvägen och kör mot Kornettvägen 7 (i riktning mot där de bor). Men på vägen dit stannar de vid Sandviken (den plats vid Vänern där båten ligger förtöjd).

Sedan ska vi inte ta GW Perssons ord för den exakta sanningen, för GW Persson har säkert medvetet töjt lite i sin beskrivning för att maskera alltför uppenbara detaljer. Men GW Persson kan också ha fel. Det lustiga är att GW Persson dels ger sin egen teori 50/50, dels säger att han är helt säker på sin sak eftersom han har "räknat ut det". Tja ...

Har jag förstått allt rätt? En specialhund har gjort en mycket tydlig markering i en grop med diverse döda grenar och annat nere vid Sandviken? Polisen (?) godkänner att en grävmaskin gräver i gropen utan att polisen först gör en noggrann undersökning? När skedde allt detta med hunden och grävmaskinen? IB03 får gärna svara, för han/hon verkar ha koll på allt detta. Själv har jag börjat glömma en del detaljer om det här och behöver en uppdatering.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vi tar det första stycket där jag fetat.: Då är jag med, det var lite slarvigt inläst av mig. Ja, det blir ju klockrent, och det går ihop, trots denna väldigt korta sträcka man är på den" större vägen"(Marieforsleden). Har ju ingen betydelse, för GW nämner ju ingenting hur långt det körs på de olika sträckningarna. Sen då exakt vilken rutt som GW kan tänkas mena vet vi ej , men denna variant är ändå intressant att betänka.

Det andra, om GWs teori. Självklart vet ju jag att när du nämner detta och tar med denna teori i ett tänkt scenario, vet jag ju givetvis att du inte är bokstavstroende vad gäller denna teori. Och som du antyder, det är han ju inte ens själv då , när han säger att han ger den 50/50 för att den skall vara sann...Men han har ju även sagt att han "har en bestämd uppfattning vilka dessa GM" är i TV-inslag. Kring utförandet är han nog lite mer osäker då, kanske.

Det tredje, om markeringen. Denna markering gjordes ju några dagar efter försvinnandet. Exakt vilken dag kanske Micke R kommer ihåg givetvis, om han kommer in i tråden igen och vill klargöra detta. Han var ju med att organiserade skallgångskedjorna. Men han säger ju i inlägget ovan att hans uppfattning är att grenarna/översta lagret lades dit MAX en vecka före markeringen, då förstår man att detta hundsök vara på någon av de efterföljande dagarna efter försvinnandet.

Lyssna då igenom P4-dok. del.2 igen då, Micke Rönnlund säger då bl a att när hunden markerade så kom Polisen upp och traktorgrävare från kommunen, man fann inga spår eller någonting.

Alltså i och med Polisens mycket bristfälliga tidigare brottsplatsundersökning vid lekplatsen/stigen och att man inte hade sett eller hade förstått då att det var blod på Helena sko, då är det inte svårt att tänka sig, att de inte heller varken förstod att Helena kunde ha legat här(i gropen) en kort stund och inte heller såg eller tänkte på att hunden kan ha markerat för Helenas blod.

Lägg då till det Mikael Rönnlund( som var med platsen) ,dessutom säger att någon har lagt dit det översta lagret på denna grop, vad han uppskattar dagar (max en vecka) innan markeringen gjordes. Att då tro att det inte är GM som har gjort detta i denna grop- med denna mycket tydliga markering, får jag då mycket svårt att tro.

Jag fortsätter att resonera med mig själv.

Det som inte blir bra med min beskrivning knuten till GW Perssons beskrivning är om vi väger in Sten Ekholm och hans påsegling. Om gärningsmännen åkte direkt ner till Sandviken och genast tog båten ut mot Kroppholmen och dumpade Helenas kropp "rakt av" (alltså utan inplastning eller liknande), hade kroppen sjunkit omedelbart och inte flutit upp förrän efter ett par dygn. I det läget hade Sten inte kunnat segla på Helenas kropp. Men om det nu skulle ha varit Helenas kropp som Sten seglade på, måste den ha varit "packeterad" med luftfickor som följd. I så fall skulle det ha passat bra att Helenas kropp tillfälligt lämnades där i gropen under en kortare tid medan gärningsmännen hämtade material. Men i stort skulle min händelsebeskrivning kunna spegla GW Perssons teori.
Citera
2022-09-01, 08:10
Medlem
Kan vara värt att påminna/informera om att vägsträckningen ut till golfbanan var annorlunda -92, man åkte på den tiden via Rödjan. Den psykiska aspekten i att färdas genom ett fängelseområde med ett lik i lasten bör vi nog ha i bakhuvudet, det kanske inte är den första väg man väljer om man inte är tvungen.
Citera
2022-09-01, 08:27
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Kan vara värt att påminna/informera om att vägsträckningen ut till golfbanan var annorlunda -92, man åkte på den tiden via Rödjan. Den psykiska aspekten i att färdas genom ett fängelseområde med ett lik i lasten bör vi nog ha i bakhuvudet, det kanske inte är den första väg man väljer om man inte är tvungen.

Ja ,nu ser jag den lilla väg där ja på flygfotot, som en lång kurva genom skogen efter Rödjan som svänger vänster i en båge som ansluter till Sandvikenvägen. Bra att du klargör detta som boende i trakten. Ja, den psykiska aspekten, mmm...ja ,man kan beakta den som du säger.
Citera
2022-09-01, 09:12
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
BB och EF jobbade båda som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92, BB som fast anställd och EF arbetade där tillfälligt (över sommaren?). Dessa två ska inte ha varit så väldigt goda vänner. BB ska ha haft tillgång till sjukhusets nycklar, även till bilarna. EF:s mor ska ha arbetat på sjukhuset, och ev. fanns där en koppling mellan henne och Helena alt. Helenas mor.

Fler av varandra oberoende uppgiftslämnare har nämnt ett brev som EF gav till BB, troligtvis var detta i slutet av EF:s arbetsperiod på sjukhuset. Detta brev ska ha gjort BB obehaglig till mods/rädd och arg (?). Vad jag vet så har ingen annan kännedom om innehållet i brevet. Någon som kan berätta mer om detta brev?

BB ska ofta ha befunnit sig i Kristinehamn. Han träffade också en tjej där. Hon flyttade till honom i Mariestad och de fick två barn. Stora Råda ligger väl på vägen till Kristinehamn, från Mariestad sett? Någon som vet om BB hade kopplingar till Stora Råda?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
De olika uppgiftslämnarna har uppfattat det så att det skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Varför, det kan jag inte svara på, men en spekulation är att det låg "rätt i tiden", båda arbetade vid det aktuella tillfället som vaktmästare på sjukhuset - som dels låg nära Helenas hem, dels hade båda tillgång till sjukhusets bilar - åtminstone den ene av dem ska ha hörts ett par gånger, åtminstone den ene ska ha varit "hårdhänt" med/mot tjejer osv.

Nej, jag vet inte vilka som brukade köra bil ibland på cykelbanan. PR ska dock tillsammans med U och ev. H ha kört där ibland någon gång, om jag inte minns fel, under den tid som han var tillsammans med U och bodde i Mariestad, d v s före -92

Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Man är nog nere på ekudden den personen upplevde HA som klänig och jobbig, den här killen var vältränad,ägde skog kan ju vara PF han hade nyckel till båtsjul han hade nog gett HA något som hon slänger, när han tafsar på henne får han nog en spark och han ger igen.hade HA nån flirt med nån läkare som hade familj när hon va på sjukhuset, är nog bara ett rykte skulle ha hetat Da**e..nån av de här drog till Malmö som var med den här kvällen.ägde båt .

När du sade att du trodde att Helena ville bli läkare, sökte du alltså en koppling till sjukhuset, och det är ju inte konstigt att tänka sig när Helena arbetade där plus att vi har ju även mannen som parkerar en bil där 4.20 och springer från platsen.

Han skall vara 1.75-1.80, vältränad och mer ljus än mörk hårfärg och sprang mot bostadsområdet Lockerud.

Kan då om vi leker med denna tanke om den läkaren du pratar om. Hette han Daniel i förnamn ? Dante, kan det inte vara va ( var inte så vanligt då ) ?

Hursomhelst skall denne man då ha sprungit mot detta bostadsområde. Kan då sjukhuset haft lägenheter här(Lockerud, Bråten) för sådana här läkare som kom hit långväga ? Kanske på korttidskontrakt, stafettläkare (vet inte om detta system ens fanns då) ?

Jag tänker om han eller de som du säger även hade båt, har han ju då redan om man säger befäst sin kännedom om Mariestad och dess skärgård. kanske han även då spelade golf, som det inte är ovanligt att läkare gör, när det har då längre eventuella vilo/ledighets- perioder mellan arbetsperioderna.

Din källa som du träffade på när du arbetade i Mariestad kanske hade extra kännedom om sånt som var kopplat till sjukhuset ?

Det är ändå just att denne man, ställer bilen på denna parkering, som inte bara får tankar rörande allmän anonymitet utan även tänkbar koppling just hit. Svårt att slå fast något.

Jag har också alltid funderat kring det underliga brev (som skall handlat om Helena) som den tillfällige över sommaren sjukhusvaktmästaren EF (f. 1970) skickade till sin äldre fast anställde kollega BoBi (f.1962).

Detta brev har jag mycket svårt att tro att det skulle vara riktat mot BoBi själv. Som något konstigt hot eller något. Nej, det blir jätteunderligt, utan detta brev måste ha gällt i så fall någon tredje utomstående part arbetande på sjukhuset som EF har misstänkt kan ha haft något samröre kring Helenas försvinnande.

Jag har svårt att tro själv att dessa vaktmästare kan ha haft något att göra med Helenas försvinnande, utan det jag kan tänka på då är den bilen som Carina såg 3:30 vi Vikingavägens cykelbana.

Om denna bil kan ha varit någon av sjukhusets egna bilar då i så fall. Alltså vit halvkombi med tonade rutor, och takrails. Det om EF har upptäckt att någon vaktmästarbil eller någon annan bil som de kanske översåg hade används den natten ? Kanske då olovligen då .

Ja, en gång endast en fundering kring detta. Detta fall slutar ju aldrig att bli intressant, om man får uttrycka sig på det sättet.
Citera
2022-09-01, 10:14
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Lägger vi till hämtning av material för efterkommande "paketeringen", då blir det flera vändor genom anstalten denna stilla sommarnatt.
Citera
2022-09-01, 12:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Lägger vi till hämtning av material för efterkommande "paketeringen", då blir det flera vändor genom anstalten denna stilla sommarnatt.

Det är helt korrekt att vägen på den tiden gick via Rödjan - har själv åkt där några gånger genom åren (alltid som en fri person!) - och visst kan det tyckas udda att åka där med ett lik i lasten, men i ett förmodat kaos och med en båt tillgänglig, resonerade man sannolikt inte särskilt rationellt. Det som talar emot en båt därute, är väl att det knappt finns några båtplatser vid golfklubben? Det är väl några fåtal platser i en liten vik till höger strax innan man kommer fram till golfklubben? Eller fanns/finns det fler båtplatser i det specifika området? Är inte allt bara strand, typ? Judaland?

Det har säkert beskrivits i tråden, men jag har glömt i så fall: Exakt var låg den där gropen i förhållande till golfklubbens klubbhus? Det är den där markeringen av hunden som gör stället intressant, men i övrigt känns Sandviken med en fångvårdsanstalt inpå knuten som en högoddsare i sammanhanget, men absolut inte omöjligt. Och Kornettvägen borde vara svår även för GW Persson att beskriva som utanför stan. Men vem fasen vet?! Men om vi i stället tänker oss Ryssatorp, Björsäter blir det ju definitivt utanför stan. Och då blir ju vittnesmålet från Viking711 kanske intressant igen.
Citera
2022-09-01, 14:32
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det är helt korrekt att vägen på den tiden gick via Rödjan - har själv åkt där några gånger genom åren (alltid som en fri person!) - och visst kan det tyckas udda att åka där med ett lik i lasten, men i ett förmodat kaos och med en båt tillgänglig, resonerade man sannolikt inte särskilt rationellt. Det som talar emot en båt därute, är väl att det knappt finns några båtplatser vid golfklubben? Det är väl några fåtal platser i en liten vik till höger strax innan man kommer fram till golfklubben? Eller fanns/finns det fler båtplatser i det specifika området? Är inte allt bara strand, typ? Judaland?

Det har säkert beskrivits i tråden, men jag har glömt i så fall: Exakt var låg den där gropen i förhållande till golfklubbens klubbhus? Det är den där markeringen av hunden som gör stället intressant, men i övrigt känns Sandviken med en fångvårdsanstalt inpå knuten som en högoddsare i sammanhanget, men absolut inte omöjligt. Och Kornettvägen borde vara svår även för GW Persson att beskriva som utanför stan. Men vem fasen vet?! Men om vi i stället tänker oss Ryssatorp, Björsäter blir det ju definitivt utanför stan. Och då blir ju vittnesmålet från Viking711 kanske intressant igen.

Nej, alltså Rödjan ger inga direkta vibbar ens av att vara ett fängelse knappt, av efter tittande på bilderna, mer av en trevlig kursgård. Nej, när de (GM, om de gjorde det) åkte här mitt i natten hade de nog inga problem med detta, det kan jag nästan försäkra. De vet ju skillnaden mellan en anstalt och Polisen, som de hade varit livrädda för på riktigt om de blev stoppade i en trafikkontroll eller dylikt. Därför tror jag de undvik större vägar i största möjligaste mån.

Sedan tror jag vi ofta bedömer andra som vi själva fungerar, i detta fallet blir det ett misstag när man har att göra med såna här GM som är kapabla till detta brott, samt dess mörkläggning.

Det finns ju inget högt taggtrådsstängsel eller några vakttorn, med strålkastarljus på natten direkt heller på denna anstalt . Tyst och lugnt och plitarna skiter ju fullständigt i vem som kör utanför denna väg, det har "fullt upp" med sådana som åkt fast för rattfylla och mellan varven vill de nog ta en mental paus från detta ställe...
Det är nog min uppfattning om denna anstalt som var det första jordbruksfängelset i Sverige, med ekologiskodling o dylikt (wikipedia).

Denna grop ligger alltså 10-20 meter in från "böjen" in i vegetationen, beskrivit av Micke R. Alltså den sista vänstersvängen på denna väg (Sandvikenvägen) innan de avslutande parkeringarna. Härifrån denna grop är det bara att mäta på Eniros karta till klubbhuset.

Nej, det finns inga båtplatser här, därför anser jag att man har båt själv eller lånar denna båt som man använder vid Helenas bostadsområdes småbåtshamn, alltså som jag har hävdat förut att det är därför den bilen står där som Carina ser 3:30 vid cykelvägen vid Vikingavägen. Man parkerar denna bil här och springer till denna hamn och tar båten i denna hamn och kör rakt till Sandviken med båten, och bär det färdigpaketerade kroppen en 50-60 meter ner och lastar i båten sedan ut en distansminut och dumpa kroppen o s v .
Senast redigerad av IB03 2022-09-01 kl. 14:41.
Citera
2022-09-01, 17:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, alltså Rödjan ger inga direkta vibbar ens av att vara ett fängelse knappt, av efter tittande på bilderna, mer av en trevlig kursgård. Nej, när de (GM, om de gjorde det) åkte här mitt i natten hade de nog inga problem med detta, det kan jag nästan försäkra. De vet ju skillnaden mellan en anstalt och Polisen, som de hade varit livrädda för på riktigt om de blev stoppade i en trafikkontroll eller dylikt. Därför tror jag de undvik större vägar i största möjligaste mån.

Sedan tror jag vi ofta bedömer andra som vi själva fungerar, i detta fallet blir det ett misstag när man har att göra med såna här GM som är kapabla till detta brott, samt dess mörkläggning.

Det finns ju inget högt taggtrådsstängsel eller några vakttorn, med strålkastarljus på natten direkt heller på denna anstalt . Tyst och lugnt och plitarna skiter ju fullständigt i vem som kör utanför denna väg, det har "fullt upp" med sådana som åkt fast för rattfylla och mellan varven vill de nog ta en mental paus från detta ställe...
Det är nog min uppfattning om denna anstalt som var det första jordbruksfängelset i Sverige, med ekologiskodling o dylikt (wikipedia).

Denna grop ligger alltså 10-20 meter in från "böjen" in i vegetationen, beskrivit av Micke R. Alltså den sista vänstersvängen på denna väg (Sandvikenvägen) innan de avslutande parkeringarna. Härifrån denna grop är det bara att mäta på Eniros karta till klubbhuset.

Nej, det finns inga båtplatser här, därför anser jag att man har båt själv eller lånar denna båt som man använder vid Helenas bostadsområdes småbåtshamn, alltså som jag har hävdat förut att det är därför den bilen står där som Carina ser 3:30 vid cykelvägen vid Vikingavägen. Man parkerar denna bil här och springer till denna hamn och tar båten i denna hamn och kör rakt till Sandviken med båten, och bär det färdigpaketerade kroppen en 50-60 meter ner och lastar i båten sedan ut en distansminut och dumpa kroppen o s v .

Jag vill nog hävda att anställda - samt intagna - sammantaget hade mycket bra koll på den trafik som förekom där nattetid. Det ingår i verksamhetens natur att ha koll.

Sedan tror jag inte att brottet var planerat eller att de som gjorde det egentligen var kapabla till mord. Det som hände, hände av bara farten. Vållande till annans död torde vara den korrekta brottsrubriceringen - men bara om Helena dog redan i Kohagen. I annat fall lär det ha varit mord.

Det som jag tycker blir lite för mycket med beskrivningen av den bilen som Carina med sambo såg, är: Varför skulle någon eller några ta den högst onödiga risken att bli upptäckta eller dra uppmärksamhet till sig genom att (ytterligare en gång?) köra in på gång-/cykelvägen och dessutom parkera bilen där i blixtbelysning? Vid det laget måste ju personen/personerna ha hunnit lugna ner sig ganska mycket. Varför ställer man inte bilen antingen en bit in på infarten till Sommargården Bäcken eller på Sommargården Bäckens parkering, som ju ligger närmare hamnen? Ingen hade reagerat på en bil där. Det enda som talar till den positionens nackdel är väl att det sannolikt fanns människor i rörelse där som hade kunnat orsaka huvudvärk. Själv anser jag risken var mycket större att parkera en bil mitt på gång-/cykelvägen. Hade Carina bara tagit registreringsnumret ...
Vi kan heller inte utesluta möjligheten att bilen som Carina såg, också var den bilen som "Killarna" såg, att den bilen stannade bara sekunder efter det att "Killarna" hade sett den andra gången - på väg ut mot Ekuddenvägen - och att man genast tog med Helenas kropp till en båt i hamnen. (Men då blir det problem med hundmarkeringen vid Sandviken.)

Men självklart är ingenting omöjligt. Absolut att bilen som Carina såg mycket väl kan ha haft med försvinnandet att göra, antingen i ditt scenario eller i ett annat. Jag tycker bara att det blir just för mycket att ha en bil stående där under en relativt lång period. Men visst.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-09-01 kl. 17:36.
Citera
2022-09-01, 18:13
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Efter beskrivning av MickeR bör väl gropen legat där det nu är en vägbom.
https://goo.gl/maps/pVtRQnmwNj2UvZVP9
Citera
2022-09-01, 18:33
Medlem
Citat:
Jag vill nog hävda att anställda - samt intagna - sammantaget hade mycket bra koll på den trafik som förekom där nattetid. Det ingår i verksamhetens natur att ha koll.

Sedan tror jag inte att brottet var planerat eller att de som gjorde det egentligen var kapabla till mord. Det som hände, hände av bara farten. Vållande till annans död torde vara den korrekta brottsrubriceringen - men bara om Helena dog redan i Kohagen. I annat fall lär det ha varit mord.

Det som jag tycker blir lite för mycket med beskrivningen av den bilen som Carina med sambo såg, är: Varför skulle någon eller några ta den högst onödiga risken att bli upptäckta eller dra uppmärksamhet till sig genom att (ytterligare en gång?) köra in på gång-/cykelvägen och dessutom parkera bilen där i blixtbelysning? Vid det laget måste ju personen/personerna ha hunnit lugna ner sig ganska mycket. Varför ställer man inte bilen antingen en bit in på infarten till Sommargården Bäcken eller på Sommargården Bäckens parkering, som ju ligger närmare hamnen? Ingen hade reagerat på en bil där. Det enda som talar till den positionens nackdel är väl att det sannolikt fanns människor i rörelse där som hade kunnat orsaka huvudvärk. Själv anser jag risken var mycket större att parkera en bil mitt på gång-/cykelvägen. Hade Carina bara tagit registreringsnumret ...
Vi kan heller inte utesluta möjligheten att bilen som Carina såg, också var den bilen som "Killarna" såg, att den bilen stannade bara sekunder efter det att "Killarna" hade sett den andra gången - på väg ut mot Ekuddenvägen - och att man genast tog med Helenas kropp till en båt i hamnen. (Men då blir det problem med hundmarkeringen vid Sandviken.)

Men självklart är ingenting omöjligt. Absolut att bilen som Carina såg mycket väl kan ha haft med försvinnandet att göra, antingen i ditt scenario eller i ett annat. Jag tycker bara att det blir just för mycket att ha en bil stående där under en relativt lång period. Men visst.
Vem i det här sammanhanget var nazist. Man åker upp till ett gult hus, man åker o tankar, när man har varit i huset, säger den jag är säker på att är GM, vi åker till sjön, en av dem badar ,under färden gråter HA hon vill hem, de skriker håll käften,,det urartar blir nog förskräckta när hon inte andas efter tagit stryptag för att få tyst på henne, en av dem säger jag äger en hel ö, han verkar rik. Tror det är den här läraren, nån måste veta vem hon fick en ring eller halskedja eller nåt av, som hon slänger jag tror att den här nazisten har suttit i fängelse, han ska ha haft en pistol och skjutit uppe vid det gula huset.Den här läkaren är jag osäker på vet för lite. Jag kan förstå vilken hemsk panik hon ska ha haft när de inte stannade hon förstod hur det skulle sluta.det jag ska ha fram är låg hon i bagaget efter hon lagts i det här magasinet, jag tror de lastar henne kör landvägen till Lidköping och torsö, där väntar en med båt, det är nog djupt där de lägger henne, vem ringer de till på natten, när solen började gå upp söndag morgon så var HA död.
Citera
2022-09-01, 19:19
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Vem i det här sammanhanget var nazist. Man åker upp till ett gult hus, man åker o tankar, när man har varit i huset, säger den jag är säker på att är GM, vi åker till sjön, en av dem badar ,under färden gråter HA hon vill hem, de skriker håll käften,,det urartar blir nog förskräckta när hon inte andas efter tagit stryptag för att få tyst på henne, en av dem säger jag äger en hel ö, han verkar rik. Tror det är den här läraren, nån måste veta vem hon fick en ring eller halskedja eller nåt av, som hon slänger jag tror att den här nazisten har suttit i fängelse, han ska ha haft en pistol och skjutit uppe vid det gula huset.Den här läkaren är jag osäker på vet för lite. Jag kan förstå vilken hemsk panik hon ska ha haft när de inte stannade hon förstod hur det skulle sluta.det jag ska ha fram är låg hon i bagaget efter hon lagts i det här magasinet, jag tror de lastar henne kör landvägen till Lidköping och torsö, där väntar en med båt, det är nog djupt där de lägger henne, vem ringer de till på natten, när solen började gå upp söndag morgon så var HA död.

Nu börjar det bli spännande! Menar du att GM körde landvägen till Lidköping och fortsatte landvägen till Torsö där en båt väntade?
Citera
2022-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu börjar det bli spännande! Menar du att GM körde landvägen till Lidköping och fortsatte landvägen till Torsö där en båt väntade?
Ja tror att hon kördes ner till Lidköping sedan vidare till läckö där väntar nån med båt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in