2022-06-23, 03:59
Medlem
Jag har ingenting mer att säga men jag tror att svaren finns därute!?
Underkänt för farbror blå🤥
Gör om, gör rätt!!
Skanna sjöbottnen med ROV...sista möjligtheten om inte någon vill öppna käften...sorgligt f-n
Citera
2022-06-23, 04:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja jag välkomnar givetvis all info som kan stärka misstanken mot bröderna O resp, försvaga misstanken mot dem, som jag skrivit i tidigare inlägg .

För att MO, DO och BW ska kunna vara intressanta som GM så måste det gå att koppla ihop dessa 3 personer vid tidpunkten för att Stadt stängde, dvs när HA skulle påbörja sin promenad hemåt.
Och det finns säkert flera möjliga sätt men en sak som slog mig är att om MO och DO var dom 2 killarna som uppehöll sig i baren strax före stängning så har vi hela trion samlad på plats runt HA vid ca 02.00 med BW på trappan utanför.

Killarna i baren uppehöll sig först i bakgrunden av HA när hon frågade om det fanns någon som skulle åt hennes håll. Den ene killen bad i samma veva bartendern (som inte kände igen dom) om ett glas vatten men nekades då baren var stängd. Helena som nyss fått ett glas vatten men skulle gå hem erbjöd då killen sitt glas med vatten och lämnade sedan Stadt.
Ute på trappan ska hon då ha träffat på BW, växlat några ord och fått en kram. Enligt uppgift ska BW i efterhand ha berättat att Helena ville ha skjuts hem.

Trion MO, DO och BW träffar på varandra utanför Stadt i samband med stängning.
MO och BW är nära vänner, dom hade tillbringat många av de senaste kvällarna i EM-huset och festat ihop. BW berättar att han nyss stötte ihop med Helena som ville ha skjuts hem, tyvärr var han för onykter och kunde inte ställa upp som chaufför. Perfekt då att MO och DO dök upp, man bestämer sig för att köra efter Helena och plocka upp henne i bilen.

MO och DO måste nödvändigtvis inte ha varit dom 2 "okända" killarna som dök upp i baren strax innan Stadt stängde. Trion kan givetvis ha träffat på varandra ändå utanför på torget men tanken är ändå intressant.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-23 kl. 04:16.
Citera
2022-06-23, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag har ingenting mer att säga men jag tror att svaren finns därute!?
Underkänt för farbror blå🤥
Gör om, gör rätt!!
Skanna sjöbottnen med ROV...sista möjligtheten om inte någon vill öppna käften...sorgligt f-n
Tillägg:
Mmpg kanske vet något samt eventuellt U.A...B.W o P.U vet definitivt mer tänker jag🤔
Citera
2022-06-23, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vet du var jag tror? Jag tror att just DU (!) som minst VET vad som hände Helena den där natten. (Och det har jag trott länge.) Det enda som du verkar vara intresserad av är att rikta strålkastarljuset åt fel håll - som åt Bröderna O. Eller vad säger du, Pudelfrillan?!
Skoja inte om detta nu...foka nu!
Citera
2022-06-23, 05:36
Medlem
Festhuset låg alltså i Krontorp...EM-huset där B.W tvättade smutsiga kläder tidigt på söndag morron...finns vittne/n!
Citera
2022-06-23, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jaså det säger du... mhm...

Jag nöjer mig med att konstatera att du svarar precis som jag förutsåg att du skulle göra - igen
Heh...precis!
Ugglan har inte tillgång till info...finns ingen info eftersom snuten inte vet någonting!
Citera
2022-06-23, 08:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Tillägg:
Mmpg kanske vet något samt eventuellt U.A...B.W o P.U vet definitivt mer tänker jag🤔
Allt kommer tillbaka till B.W.
Han var den sista som såg H, jämte de som förde bort henne. Helena frågade flera om hon kunde få skjuts hem, då stället höll på att stängas.
Men endast de som skulle åt samma håll som henne, hon ville inte besvära någon, samt hon hade inga pengar under kvällen, då hon glömt sin plånbok på förfesten i Töreboda och ville nog inte heller slösa pengar på en taxi, trots vad U sagt till H telefonen om att lämna en plånbok med pengar utanför dörren.
.
Citera
2022-06-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Allt kommer tillbaka till B.W.
Han var den sista som såg H, jämte de som förde bort henne. Helena frågade flera om hon kunde få skjuts hem, då stället höll på att stängas.
Men endast de som skulle åt samma håll som henne, hon ville inte besvära någon, samt hon hade inga pengar under kvällen, då hon glömt sin plånbok på förfesten i Töreboda och ville nog inte heller slösa pengar på en taxi, trots vad U sagt till H telefonen om att lämna en plånbok med pengar utanför dörren.
.

Citat:
Festhuset låg alltså i Krontorp...EM-huset där B.W tvättade smutsiga kläder tidigt på söndag morron...finns vittne/n!

Ja det klingar inte bra för BW, han har ju alltid varit misstänkt nr 1 för mig. Och desto man info man går om honom desto bättre/värre blir det.

Nu ska man ju såklart inte tro på allt man hör men läste lite igår ifrån gamla inlägg men han hade ju sagt saker vid en skallgång, där han kommenterade hur Helena tappa sin sko.. -hur vet du det??"

Men BW var på Torget, de andra hade hängt vid baren vid stängningsdags, möttes de alla upp efteråt?
Det är liksom där svaret ligger, vem körde bilen?

Ska man utgå lite ifrån Leif GWs scenario så kallar han en för "Chauffören" och en för "Festprissen" (Festprissen borde väl rimligt vara BW? Tänkte först att det var "Pilot" då han var full och klängde på Helena, var med hela kvällen och glad i kröken men nu tänker jag mer att det var BW han syftade på).

En annan fråga gällande BW, hur såg hans kväll ut innan? Han var på en annan förfest förstod jag, kom de in sent eller tidigt till Stadt? Tänker även lite kring GWs scenario om att bråket kan ha handlat om fortsatt festande, dvs att om de kom in sent till Stadt så kanske chansen ökar att de ville fortsätta festa då de började sent så att säga.
Citera
2022-06-23, 10:09
Medlem
Jag har även försökt att vänja med med tanken på CL som GM. Att Helena av en slump springer in i honom där sent på kvällen, att det en tillsynes okänd GM (Eventuella kopplingar till Komvux?). Han verkar som sagt som en ganska märklig man som har ett rykte om att vara på tjejer. Allt är liksom: Fel tid och fel plats.. ..
Kalla fall-Gruppen måste ju hittat något som gjorde honom intressant i fallet, han var ju med tidigt i utredningen men togs upp igen efter nya tips/nya ögon som fann honom som misstänkt GM

Men det är något som inte stämmer med det scenariot.. För hade det varit en okänd GM för Helena. Varför då ta med kroppen? Varför bemöda sig att gömma kroppen om du inte har någon relation till offret? Oftast är de la så att om inte känner offret att man bara låter kroppen vara kvar..

Samt att om det vore CL. Varför är det sån tystnadskultur i kompisgruppen? Folk som distanserar sig. Byter stories, halvdåliga alibin, kommer inte ihåg vem som var med på festen, eller taxin in, sista gången du ser din kompis/syster/barndomsvän och ingen kommer ihåg någonting, eller verkar vara så gedigna att hjälpa till eller vilja ha svar på vem som gjorde det.

Tänker för mig själv att om det var en ensam och relativt okänd GM så borde alla i gruppen vilja veta vem det är och göra allt för att hjälpa polisen och familjen att hitta mördaren! Och det borde gå relativt snabbt och enkelt! Men här verkar det tvärtom. Det tystas ner och locket läggs på. ",Nu går vi vidare, det var en ond ansiktslös människa" och "vi får nog aldrig svar.." den känslan får jag istället. Man vill helt enkelt inte ha svaret då det blir för obekvämt att leta efter det..
Citera
2022-06-23, 15:09
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Det slog mig idag också inte för en nu , det självklara, detta "EM-hus" det är precis samma hus där SP står skriven under 1992 : Viktoriagatan 16 G som ligger precis i en korsning till Stockholmsvägen. Alltså det hus som Highlandertheonlyone benämner som huset på berget -"EM-huset"-SP lägenhet (Viktoriagatan 16 g), som ligger knappt 250 meter bakom Stadt. Shane står endast skriven på denna adress 1992 (kollat med Skatteverket) , så det är denna adress som menas med "EM-huset".

Citat:

Okey, då hade jag naturligtvis fel om vart "Em-huset"-"Festhuset" låg , där ute i Krontorp verkar det vara mer bergigt när gatunamnen har ordet berg i sig. Hagabergsgatan t e x . Detta som Highlandertheonlyone säger att man gick till berget för att gå på fest , make sense nu. Sen att SP skulle vilja alla dessa grabbar hänga i hans egen lilla lägenhet på Viktoriagatan 16 g blir ju lite osannolikt givetvis. Bra.

"Man åker dit man bor, en bit utanför Mariestad", som GW säger stämmer bättre in här.

Denna info om vart detta "EM-hus" låg har jag sökt länge. Du hade nog en påtvingad "semester" från Flashback då misstänker jag... Tack så mycket , denna info blir ju mycket användbar. De kanske hyrde detta hus i 3 månader i andra hand. Var det ett hyreshus eller en vanlig villa ? Vet du vart exakt huset låg ?

Man drar hit då kanske och hämtar material givetvis.

Det med den större vägen som GW pratar kan stämma också väldigt bra , E20 går ju precis utanför.

Han som alltid kör: SP
Han som sitter bredvid och nästan alltid bestämmer: BW

Som sagt detta "EM-hus" är mycket mycket intressant enligt mig.
Citera
2022-06-23, 16:20
Medlem
Citat:
[/b]

Okey, då hade jag naturligtvis fel om vart "Em-huset"-"Festhuset" låg , där ute i Krontorp verkar det vara mer bergigt när gatunamnen har ordet berg i sig. Hagabergsgatan t e x . Detta som Highlandertheonlyone säger att man gick till berget för att gå på fest , make sense nu. Sen att SP skulle vilja alla dessa grabbar hänga i hans egen lilla lägenhet på Viktoriagatan 16 g blir ju lite osannolikt givetvis. Bra.

"Man åker dit man bor, en bit utanför Mariestad", som GW säger stämmer bättre in här.

Denna info om vart detta "EM-hus" låg har jag sökt länge. Du hade nog en påtvingad "semester" från Flashback då misstänker jag... Tack så mycket , denna info blir ju mycket användbar. De kanske hyrde detta hus i 3 månader i andra hand. Var det ett hyreshus eller en vanlig villa ? Vet du vart exakt huset låg ?

Man drar hit då kanske och hämtar material givetvis.

Det med den större vägen som GW pratar kan stämma också väldigt bra , E20 går ju precis utanför.

Han som alltid kör: SP
Han som sitter bredvid och nästan alltid bestämmer: BW

Som sagt detta "EM-hus" är mycket mycket intressant enligt mig.

Tror du SP var med BW inne på Stadt? Om de kom tillsammans i bil? Eller vet vi något om SP förehavanden under kvällen? Tex om SP var nykter eller fall han drack.

Detta EM-Hus kan förklara varför de litar så blint på varandra och även GWs teori om en hårt sammansvetsad grupp (Järngänget-mentalitet).

Samt har en teori, vet inte om någon kanske haft samma tankar, men var det inte något om UAs besök denna kvällen, vissa påstår herr-besök medan andra menar att hon hade en tjejkompis över. Om jag tolkat det rätt så var BW på en förfest, bråkade med sin flickvän och kom ganska sent till Stadt (vet inte om det stämmer, står lite olika i tråden nämligen). Men.. Om BW är rätt nära systrarna, Helena och Ullrika, skulle det kunna vara så att tjejkompisen var BWs flickvän? Som kom till Ullrika för att prata ut. Ponera att BW gjorde närmanden på fyllan pga av bråk med tjejen och på fyllan fattade intresse för sin kompis Ullrikas lillasyster.. Helena i detta fallet vill inte pga av att han är kompis med hennes syster och har flickvän. Kanske t.om säger något om att hon ska berätta för sin syster och hans flickvän.. kanske skjuter ifrån höften men det kan förklara en del..
Citera
2022-06-23, 17:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Som i snickesnack menar du? Det kan jag garantera att det inte är. Infon kommer från en arbetskamrat till mamman, de hade visst en del umgänge privat också. Ska träffa min källa nästa helg och kommer givetvis ta upp detta vidare.

Nej jag menar det är intressant, för det tyder på allvarliga problem inom familjen kanske även hatkänslor dom emellan och då finns definitivt ingen anledning av CL att skydda dom genom att inte erkänna.

Tyvärr så var det nog bara CL själv som kunde gett ett ärligt svar på frågan hur deras relation stod sig dom-emellan, sett från hans egna perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in