Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Ja jag välkomnar givetvis all info som kan stärka misstanken mot bröderna O resp, försvaga misstanken mot dem, som jag skrivit i tidigare inlägg .
För att MO, DO och BW ska kunna vara intressanta som GM så måste det gå att koppla ihop dessa 3 personer vid tidpunkten för att Stadt stängde, dvs när HA skulle påbörja sin promenad hemåt.
Och det finns säkert flera möjliga sätt men en sak som slog mig är att om MO och DO var dom 2 killarna som uppehöll sig i baren strax före stängning så har vi hela trion samlad på plats runt HA vid ca 02.00 med BW på trappan utanför.
Killarna i baren uppehöll sig först i bakgrunden av HA när hon frågade om det fanns någon som skulle åt hennes håll. Den ene killen bad i samma veva bartendern (som inte kände igen dom) om ett glas vatten men nekades då baren var stängd. Helena som nyss fått ett glas vatten men skulle gå hem erbjöd då killen sitt glas med vatten och lämnade sedan Stadt.
Ute på trappan ska hon då ha träffat på BW, växlat några ord och fått en kram. Enligt uppgift ska BW i efterhand ha berättat att Helena ville ha skjuts hem.
Trion MO, DO och BW träffar på varandra utanför Stadt i samband med stängning.
MO och BW är nära vänner, dom hade tillbringat många av de senaste kvällarna i EM-huset och festat ihop. BW berättar att han nyss stötte ihop med Helena som ville ha skjuts hem, tyvärr var han för onykter och kunde inte ställa upp som chaufför. Perfekt då att MO och DO dök upp, man bestämer sig för att köra efter Helena och plocka upp henne i bilen.
MO och DO måste nödvändigtvis inte ha varit dom 2 "okända" killarna som dök upp i baren strax innan Stadt stängde. Trion kan givetvis ha träffat på varandra ändå utanför på torget men tanken är ändå intressant.