2023-03-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag säger inget emot att Henko och gänget själva kör med såna metoder, och de är riktiga grinpellar många ggr.

Det känns bara ovärdigt att sänka sig till samma nivå om man samtidigt vill framstå som en seriös nyhetssajt.

Nä, det är inte ovärdigt alls. För såna som Haveristerna och Henko finns bara två alternativ: antingen ignorera totalt, hjälper inte det så använder man deras metoder mot dem.

”Vill framstå som en seriös nyhetssajt”? Jag tycker att det finns få nyhetssajter i landet som vill det. Sedan är ”seriös” en definitionsfråga, bekämpar man idioti i samhället, som Haveristerna är exempel på, så tycker jag att det är seriöst.

Sedan har du inte förklarat vad du tycker är så himla oseriöst med rapporteringen? Det är ju långt ifrån lika oseriöst som mycket annan rapportering som cirkulerar nu, som t.ex. Vergaras skräp i Tidningen Syre.
Citera
2023-03-10, 15:11
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Imorgon har Axel dubbel rättegång i Södertörns tingsrätt för förtal.

Så här ser schemat ut för morgondagen.

Målsägande: JH
Målnr: FT 15367-22
kl 09:00-10:30

Målsägande: DL
Målnr: FT 18877-22
kl 10:30-12:00

🤠

Ger mig starka indikationer på en bakomliggande personlighetsstörning när man inte kan undvika att bli återfallsförbrytare.
Citera
2023-03-10, 15:14
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
"LO-OMBUDSMAN ATTACKERAR ORDNINGSVAKT: Henrik Johansson vill inte svara på frågor om kopplingar till terrorfinansiär"
https://exakt24.se/henko-johansson-attackerar-ordningsvakt-i-falun-tingsratt-kopplas-till-terrorfinansiar/

Henko har kopplingar till många tveksamma profiler så jag tycker att Exakt24 ”håller igen” lite på sina granskningar av honom i sin roll som Ombudsman/Haveristerna/IRM när den enda som nämns är terrorfinansiären Lindh. Om de hade rapporterat som Leman på Expo gör så skulle de nämna Henkos kopplingar till både Vergara och Acta-Martin och kanske ett tiotal till, som t.ex. Våg.
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-10 kl. 15:28.
Citera
2023-03-10, 15:33
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Lite kul är det att Almqvist erbjuder Henko att komma och medverka i deras kanal för att reda ut det hela

Det måste vara på ren jävelskap då Axel och Henko ofta själva kör med grejen att deras motståndare är välkomna att medverka i podden om de vill reda ut något.

Det är ett jävla smidigt sätt att hålla ryggen fri. Bägge sidor vet mer eller mindre att den andre inte kommer att ställa upp i motståndarens kanal, annat än i små undantagsfall.
Citera
2023-03-10, 15:41
Medlem
Rockfarmors avatar
Christian Petersson går ut med ett nytt avslöjande att det kommer en uppföljning på den förra granskningen !!

Citat:
Nu spelar vi in fortsättningen av vår granskning av den våldsbejakande LO-ombudsmannen Henrik Johansson.

https://twitter.com/AssarChristian/status/1634184292342415360

Vilket våld kommer uppföljaren främst fokusera på, tror ni? Det är ofta som Henko och Axel uppmuntrar till att mejsla folk i tinningen och liknande, även om Axel själv mest gömmer sig bakom gardinerna när 20-åriga pojkar knackar på och vill ställa frågor, så det finns en hel del våldsbejakande att välja på.
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-10 kl. 15:44.
Citera
2023-03-10, 15:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easedrop
Nä, det är inte ovärdigt alls. För såna som Haveristerna och Henko finns bara två alternativ: antingen ignorera totalt, hjälper inte det så använder man deras metoder mot dem.

”Vill framstå som en seriös nyhetssajt”? Jag tycker att det finns få nyhetssajter i landet som vill det. Sedan är ”seriös” en definitionsfråga, bekämpar man idioti i samhället, som Haveristerna är exempel på, så tycker jag att det är seriöst.

Sedan har du inte förklarat vad du tycker är så himla oseriöst med rapporteringen? Det är ju långt ifrån lika oseriöst som mycket annan rapportering som cirkulerar nu, som t.ex. Vergaras skräp i Tidningen Syre.

Jag skrev bl.a att det är oseriöst att låtsas som om det skett en attack mot en ordningsvakt när alla direkt ser i videon att så inte är fallet. Det sänker trovärdigheten på allt de publicerar för man vet inte om allt är förvridet på det sättet. Exakt24 känns i seriositetsnivå med Stoppa Pressarna.

Jag är säker på att det finns tillräckligt med saker man kan avslöja och gräva i runt Haveristerna för att man inte ska behöva tramsa bort alltihop. Löjlar de sig med en sån grej som "attacken mot vakten" så gissar jag de gör det i alla andra möjliga "scoop" och "gräv" också. Man kan bekämpa haveristerna på olika sätt men väljer man att göra det på Haveristernas vis så kan man inte slå sig för bröstet och låtsas vara seriösare än Haveristerna.

Tidningen Syre har jag ingen aning om vilka det är. Säkert inte ens en riktig tidskrift då hela nätet är full av "alternativmedia" idag. Men oavsett så blir inte Exakt24 mer seriösa för att det finns andra oseriösa på marknaden.
Citera
2023-03-10, 16:12
Medlem
Citat:
Jag skrev bl.a att det är oseriöst att låtsas som om det skett en attack mot en ordningsvakt när alla direkt ser i videon att så inte är fallet. Det sänker trovärdigheten på allt de publicerar för man vet inte om allt är förvridet på det sättet.

Om man publicerar ett klipp där ”alla direkt ser i videon” vad som sker, så sänker det trovärdigheten? Jag skulle lita mindre på någon som inte släpper ett videoklipp där ”alla direkt ser” vad som faktiskt händer.

Citat:
Jag är säker på att det finns tillräckligt med saker man kan avslöja och gräva i runt Haveristerna för att man inte ska behöva tramsa bort alltihop. Löjlar de sig med en sån grej som "attacken mot vakten" så gissar jag de gör det i alla andra möjliga "scoop" och "gräv" också.

Det får stå för dig om du känner så. Det är nog inte så många som håller med dig, men vad vet jag.

Citat:
Man kan bekämpa haveristerna på olika sätt men väljer man att göra det på Haveristernas vis så kan man inte slå sig för bröstet och låtsas vara seriösare än Haveristerna.

Mäter sig Exakt24 med Haveristerna? Trodde det bara var en snackis här i denna tråd, som saknar relevant betydelse, men om det är så så kan du ju länka.

Citat:
Tidningen Syre har jag ingen aning om vilka det är. Säkert inte ens en riktig tidskrift då hela nätet är full av "alternativmedia" idag. Men oavsett så blir inte Exakt24 mer seriösa för att det finns andra oseriösa på marknaden.

Du får ha dina åsikter om vad som är oseriöst och vad som inte är det. Släpper man ett videoklipp där alla kan se, med egna ögon, exakt vad som sker så är det ljusår mer seriöst är Haveristernas påhittade sagor som de aldrig presenterar något trovärdigt material som styrker vad de påstår.
Citera
2023-03-10, 16:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Om man publicerar ett klipp där ”alla direkt ser i videon” vad som sker, så sänker det trovärdigheten? Jag skulle lita mindre på någon som inte släpper ett videoklipp där ”alla direkt ser” vad som faktiskt händer.

Det sänker trovärdigheten med en sån clickbait-rubrik och rena påhitt när de själva vet det är trams. Det blir inte seriösare på något sätt för att man inte ens försöker dölja sin oseriositet.

Citat:
Det får stå för dig om du känner så. Det är nog inte så många som håller med dig, men vad vet jag.

Ja, vi har väldigt olika syn på seriositet, ingen tvekan om den saken.

Citat:
Mäter sig Exakt24 med Haveristerna? Trodde det bara var en snackis här i denna tråd, som saknar relevant betydelse, men om det är så så kan du ju länka.

Jag behöver inte länka till något för att kunna utgå ifrån att Exakt24 anser sig mer seriösa än Haveristerna. Eller de kanske inte anser sig vara det? Det skulle onekligen förklara en hel del så där kan du ha rätt i så fall.
Citera
2023-03-10, 16:25
Medlem
Citat:
Jag behöver inte länka till något för att kunna utgå ifrån att Exakt24 anser sig mer seriösa än Haveristerna. Eller de kanske inte anser sig vara det? Det skulle onekligen förklara en hel del så där kan du ha rätt i så fall.

Det beror väl på vad de förknippar med att vara seriös? Har sett dem, i alla fall Christian, uttala sig flera gånger att de ämnar använda samma metoder som ”vänstern” gjort i decennium så ju mer de gör just det desto seriösare anser de väl sig själva vara i den uppgiften?

Nu anser inte jag att Haveristerna är vänster, den slutsatsen får stå för Exakt24.

Somliga tycker att Haveristerna är underhållande (trots mängden oskyldiga blir drabbade av deras verksamhet) och andra tycker att Exakt24 är underhållande (när idioter som Henko och Axel blir drabbade).

Personligen föredrar jag underhållningsvärdet som Exakt24 levererar, men du kanske är sadist och föredrar Haveristerna?
Senast redigerad av easedrop 2023-03-10 kl. 16:32.
Citera
2023-03-10, 16:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Det beror väl på vad de förknippar med att vara seriös? Har sett dem, i alla fall Christian, uttala sig flera gånger att de ämnar använda samma metoder som ”vänstern” gjort i decennium så ju mer de gör just det desto seriösare anser de väl sig själva vara i den uppgiften?

Ja, gör de inte anspråk på att vara något annat det så är det jag som missuppfattat deras ambitioner. Vill de inte vara bättre än extremvänstern och dessutom öppet säger det så gör de inte något fel i sig.
Citera
2023-03-10, 16:42
Medlem
Rockfarmors avatar
Jaja, Henko fäktas febrilt just nu med att flytta fokus från att han förtalat och blivit dömd för det till att allt ska handla om en intervju av en journalist. Som alltid så ska ”snackisen” aldrig vara Henko själv utan det är alltid någon annan som allt fokus hela tiden ska ligga på.

Så vad tycker ni om återfallsförbrytaren Henko? Uppvisar han tecken på ånger? Är han omvänd nu och har lärt sig av sitt misstag eller kommer han fortsätta förtala folk? Är det Christian som han ska ”spräcka skallen” på i nästa patreon-avsnitt? Eller åklagaren? Vem tror ni?
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-10 kl. 16:46.
Citera
2023-03-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Jaja, Henko fäktas febrilt just nu med att flytta fokus från att han förtalat och blivit dömd för det till att allt ska handla om en intervju av en journalist. Som alltid så ska ”snackisen” aldrig vara Henko själv utan det är alltid någon annan som allt fokus hela tiden ska ligga på.

Så vad tycker ni om återfallsförbrytaren Henko? Uppvisar han tecken på ånger? Är han omvänd nu och har lärt sig av sitt misstag eller kommer han fortsätta förtala folk? Är det Christian som han ska ”spräcka skallen” på i nästa patreon-avsnitt? Eller åklagaren? Vem tror ni?

Att lära av sina misstag bygger ju på att han ska känna att han har gjort fel. Och frågan är om han känner det. Till viss del kan jag själv, trots att jag tillhör gruppen människor som önskar att fler åtalades för förtal, tycka att Henko har gjort helt moraliskt riktigt här. Det finns personer som bör uppmärksammas, ser inte att det är något fel med hur haveristerna uppmärksammat dessa. Men visst, Jonas H kan jag tycka de gick lite långt med, där hoppas jag på eftertanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in