2019-11-07, 22:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag har lyssnat på fyra, fem avsnitt. Raseriutbrotten och köttederna är dåligt spelad teater - åtminstone Axels, Henrik blir ovärdigt arg, antagligen på riktigt - men jag kan bortse från det. Skicket att hela tiden lägga in engelska fraser i svenska meningar retar mig däremot kraftigt. Det är så fruktansvärt barnsligt så att man vill krepera. Likaså är ständig användning av ordet "kontext" skitbarnslig. Lär er att säga "sammanhang", ungdjävlar, höll jag på att säga. Men de är ju faktiskt i yngre medelåldern.
Citera
2019-11-07, 22:19
Medlem
wowvadintressants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Läs gärna vad Cissi skriver själv i sitt "hot" mot Henrik. Det handlar om dokumenterade trakasserier och hot mot kvinnor , inte ett litet snedsprång med Myra.
Var hittar jag hotet? Har lusläst Cissi-tråden men hittar inte.
Citera
2019-11-07, 22:40
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Var hittar jag hotet? Har lusläst Cissi-tråden men hittar inte.

Detta ligger på deras slutna FB så troligen kan du inte läsa det utan att vara medlem. Men det tar bara fem minuter och några knapptryckningar för att bli medlem. Jag tror de släpper in i princip alla. Gruppen heter Haveristerna 2.0. ( i den öppna gruppen hittar man inte så mycket intressant)

https://www.facebook.com/groups/621926561576206/permalink/775180336250827/

Det ligger också öppet på Cissi Wallins insta där hotet publicerades . Ibland är hennes insta öppen ibland enbart för följare. Men även här är det en snabb procedur att bli godkänd så länge som du inte tidigare varit i delo med henne.
Citera
2019-11-07, 22:46
Medlem
wowvadintressants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Detta ligger på deras slutna FB så troligen kan du inte läsa det utan att vara medlem. Men det tar bara fem minuter och några knapptryckningar för att bli medlem. Jag tror de släpper in i princip alla. Gruppen heter Haveristerna 2.0. ( i den öppna gruppen hittar man inte så mycket intressant)

https://www.facebook.com/groups/621926561576206/permalink/775180336250827/

Det ligger också öppet på Cissi Wallins insta där hotet publicerades . Ibland är hennes insta öppen ibland enbart för följare. Men även här är det en snabb procedur att bli godkänd så länge som du inte tidigare varit i delo med henne.
Fair enough, nu har inte jag Facebook och är inte intresserad av att skaffa, men om någon vänlig själ skulle kunna skärmdumpa åt mig vore jag tacksam
Citera
2019-11-08, 07:09
Avslutad
Jag skriver samma sak här som i skvallertråden om Cissi Wallin :

Citat:
Min uppdragsgivare är inte Cecilia Wallin.

Den här informationen har använts flera gånger mot Henrik, bland annat av folk från ytterhögern och DQ och ett par privatpersoner. Varje gång har Henrik backat och alla har nöjt sig med det.

Det är mycket riktigt inte speciellt intressant för någon att Henrik och Myra knullar. Ni överdriver sakens betydelse.

Nu har Henrik backat ytterligare en gång och dessutom berättat för sin sambo så man får man anse saken utagerad och informationen har tappat i värde.
Senast redigerad av Mensflytning 2019-11-08 kl. 07:26.
Citera
2019-11-08, 07:27
Medlem
Zezzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Fair enough, nu har inte jag Facebook och är inte intresserad av att skaffa, men om någon vänlig själ skulle kunna skärmdumpa åt mig vore jag tacksam

https://postimg.cc/Z0cfFWQy
Citera
2019-11-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Jag skriver samma sak här som i skvallertråden om Cissi Wallin :

Fake.

Din uppdragsgivare är inte Cissi, men du har postat en konversation som du hävdar kommer från en konversation mellan Cissi (och hennes man?) och Henrik.

Eftersom den (om den ens är sann) är ofördelaktig för Henrik, så lär det inte vara han som läckt den. Utan i så fall kommer den så klart från Cissi, så du får info direkt ur hennes insta-DM, fast du jobbar inte för henne? Mm.
Citera
2019-11-08, 21:28
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Fake.
....
Eftersom den (om den ens är sann) är ofördelaktig för Henrik, så lär det inte vara han som läckt den. ...

I denna dump skriver Myra med person X.
Myra skriver om Henko, samt infogar en dump på sin och Henkos konversation. Läs den som att hon svarar H så hetsigt så hans kommentar "IRM" ska stå ovanför hennes svar.
https://minfil.com/afB4feA0nc/myra_png

Affären är känd i flera kretsar. Denna dump postas på Twitter från Della Q som svar på en tweet från HAV. DQ raderar tweeten inom en timme, varpå det utlovade mothugget från Haveristerna uteblir. Inga fans som märkte det, att DQ inte nämndes med ett knyst och undrade varför?!

Haveristerna fokuserar åter på Cissi, som surnar allt mer sedan senaste avsnittet. Cissi kontrar med att bland annat säga hon gjort en sammanställning på hur taskig Henko är.

Cissi får tag på skärmdumpen här ovanför.
Henko tar time out.

Varför skulle då skärmdumpen du åsyftar vara "fake"?

Läxan lyder: Allting handlar om Cissi Wallin.
Citera
2019-11-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
I denna dump skriver Myra med person X.

Läxan lyder: Allting handlar om Cissi Wallin.

Jag syftade på den andra skärmdumpen.
Citera
2019-11-09, 17:23
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Jag syftade på den andra skärmdumpen.

Jag med, citerar mig själv "Varför skulle då skärmdumpen du åsyftar vara "fake"?" och jag tänker då på den som ser ut vara Henrik som skriver DM på Instagram till Cissi eller någon henne nära allierad. Den som inleds med att han pratat med sin sambo och som påstås ska vara från i måndags denna vecka. I mina ögon verkar den både genuin och endast ämnad för mottagarens ögon. Givetvis otroligt lågt att skärmdumpa den för spridning, så är även otrohet och att bekänna otroheten först när hela nätets kreti och pleti vet så sambon som berörs är den sista som får veta.
Citera
2019-11-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
I mina ögon verkar den både genuin och endast ämnad för mottagarens ögon. Givetvis otroligt lågt att skärmdumpa den för spridning, så är även otrohet och att bekänna otroheten först när hela nätets kreti och pleti vet så sambon som berörs är den sista som får veta.

Fast om man samtidigt påstår att man INTE agerar på Cissis uppdrag är nåt skumt. Plus att mottagarens identitet inte riktigt syns i dumpen. Troligaste slutsatsen: fake.
Citera
2019-11-11, 05:44
Avslutad
Citat:
Fast om man samtidigt påstår att man INTE agerar på Cissis uppdrag är nåt skumt. Plus att mottagarens identitet inte riktigt syns i dumpen. Troligaste slutsatsen: fake.

Det är precis som Cecilia skriver inför 98,400+ följare här :

https://www.instagram.com/p/B4bQWgLHqtRqGYujTPEg5OsahjNWNaYjf8308I0/

Vi är olika nätverk som delar information.

Vi låter Cecila avgöra hur hon vill agera kring det här, det mest troliga är att hon kommer skriva en artikel om det här eller bemöta det efter sin rättegång om hon bemöter det alls, det är inte en stor sak.

Haveristerna vill bli tagna på allvar, de får lycka till. Henrik är ju den du ska ställa frågan till om skärmdumpen är äkta eller inte, eller hur? Han finns på alla sociala media. Det kanske var så att han behövde se om sitt eget hus istället för att sitta och gapa på andra.

Förutom det kan jag tillägga att Cecilia är en trevlig och förvånansvärt rolig kvinna att samtala med om man inte sitter och skriker okvädesord och beter sig illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in