Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tror att Du (väljer att?) övertolkar vad jag skriver. Det är naturligt att i mödrarollen är det enbart kvinnor som kan ljuga och manipulera, men beteendet som sådant är nog könlöst. Din fördomar om "patriarkatet" leder Dig som så ofta fel. Du gör så gärna hysteriska utfall, så jag misstänker att om någon på staden frågar Dig om Du har en tändsticka, så får Du utbrott och skriver:
- Jaså! Du vill bränna ner hela staden! Karlslok!
Jag övertolkar ingenting, jag drar ut de underliggande innebörderna i dina resonemang.
Det där du själv inte verkar ha rett ut via att tänka resonemangen hela vägen ut och i en verklighetskontext.
Jag SYNAR dina kort, helt enkelt.
Och vet du ens om att dina kommentarer om "hysteriska utfall" "utbrott" etc. istället för att svara på frågorna.....är ett övertydligt exempel på härskarteknik, extremt vanligt förekommande riktat just mot kvinnor. Och något som du ständigt tar till varje gång jag målat in dina argument i det ologiska hörn där de faktiskt hör hemma, och som det inte går förklara/ argumentera sig bort från.
Istället för att faktiskt dubbelkolla/ syna dina egna åsikter/ argument så väljer du att försöka förlöjliga motparten.
Fegt uven och inget som funkar på mig överhuvudtaget, vilket du borde märkt vid det här laget.
Citat:
Naturligen är kvinnor överrepresenterade i just detta, men det utförs mycket få spädbarnsmord årligen i Sverige. Du får också betänka att spädbarn är ett ettårsprojekt - det är 17 år kvar av barndomen därefter.
Men ingen överrepresentation som vi alltså ska ta någon hänsyn till i samhället?
Enkom manlig överrepresentation som är besvärligt ska vi ta hänsyn till?
Logiken i detta tack?
Att ändra samhället så att kvinnor inte kan slippa....och ta bort det ekonomiska stödet för de som "inte kan slippa" ensamma....kommer ju öka representationen av barnamord även hos kvinnor.
Fantastisk bra "barn" politik.
Återigen. Uven, vill man inte utsätta barn för "farliga föräldrar" så du låter man bli att TVINGA människor.
OAVSETT kön.
Citat:
Nej, men det saknar betydelse när det gäller grova brottslingar.
Så? du vill alltså ha ett samhälle som utsätter människor för tortyr?
Citat:
Kategoriseringen är det inget fel på. Däremot behöver vi av detta, och en rad andra, skäl ha ett betydligt bättre fungerande rättsväsende. MLK dömdes fö för ett mycket lindrigt brott. Jag pratar om hårt kriminella, som i princip förlorat rätten till sina liv.
Jag påvisade just det enorma felet i att använda "kriminalitet" som en kategorisering avseende vem som ska få vård eller inte.
Bättre fungerande rättsväsende hjälper inte mot de saker jag påvisade.
INGEN "förlorar" något rätt till sina liv i ett värdigt samhälle. Det är nämligen samma som mord.
och något vi för länge sen gått bort ifrån.
Citat:
Både Du och läkaretiken är för kategoriska. Det finns individer och situationer som kräver avsteg från den ordinarie etiska hållningen. Det tror jag Du anser innerst inne också.
Nej det gör det inte. Det finns situationer! där avsteg från försök att rädda liv bör avstås, för att det orsakar större lidande ex. men även detta ingår i läkaretiken.
Men ingen läkare ska fan ges någon rätt att undlåta ge vård till behövande människor pga vilka de är, eller vad de gjort, eller vad läkaren eller samhället tror de gjort, eller vad samhället bedömer som "värt att döda någon för".
En fullständigt vedervärdig tanke.
Och en tanke som hade mördat alla världens "Mandelas" direkt, vilket också sker, JUST! i den typen av samhällsystem som du dras till. Ta en DJUP fundering på det tack.
Citat:
Det behöver Du inte, om Du bara läser innantill och behärskar humöret och den demokratiska rättigheten att få slippa vara feminist.
Jo de behöver jag ständigt, eftersom du inte har svar på mina argument, ständigt försöker veja undan, inte har egna argument som bygger på logik eller förnuft, och som alldeles uppenbart (fast du inte fattar det) inte skulle funka i en verklighet. Ovan diskussion som ett övertydligt exempel på det senaste.
Och vad är det hos just gruppen invandrare som gör att de är överrepresenterade Uven?
Är det pga att de inte är svenskar, "vita", "europeer? utan kommer från några underlägsna grupper av människor som liksom inte klarar av att vara laglydiga samhällsmedborgare?
Är det pga faktorn att de bytt land? Varje gång människor byter land så...poff! blir de kriminella?
Är det pga att gruppen invandrare i Sverige har en överpresentation av just unga män?
Är det pga att gruppen invandrare utsätts i vansinnigt högre grad för rasism/ diskriminering/ social utsatthet vilket i sin tur leder till att de förlorar tilliten till samhället/ andra människor?
Är det pga att gruppen invandrare oftast hamnar i dåliga socioekoniomsika förhållanden?
etc etc...
Det är DETTA vi diskuterar.
Citat:
I USA är graden av kriminalitet påfallande olika mellan olika etniska grupper. Detta är väl utrett. Vi kan se motsvarande i Sverige där vissa invandrargrupper är överrepresenterade och andra är underrepresenterade. Det är samhällsfarligt att förneka dessa fakta.
Se ovan.
det enda samhällsfarliga här är åsikten att kriminalitet förklaras av "annan etnicitet".
och inte av vad som faktiskt ligger bakom...nämligen diskriminering, rasism, dåliga socioekonomiska faktorer, klassamhällen, machokultur, kön, ålder, dålig riskbedömning etc.
Den där klicken av högerpopulistiska idioter av din sort för övrigt, som förenklar ner allt till:
"annan etnicitet" eller "annan hudfärg" eller "invandring" .
DET är vad som är det farliga. Den typen av åsikter leder förr eller senare till katastrofer.