Citat:
Det är en rättighet.
Citat:
Länken presenterar inte vad du nyss påstod. Den har överhuvudtaget ingen kännedom om vad du nyss påstod.
Läs länken.
Citat:
Jag vet att paret vid något tillfälle offentligen förklarat sin kärlek för varandra, lovat saker och skrivit under äktenskapshandlingen. Sedan finns äktenskapet registrerat hos Skattemyndigheten och man kan söka fram detaljerna: https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskapochpartnerskap/aktenskapsregistret/bestallauppgifterurregistret.4.5fc8c94513259a4ba1d 800011154.html
Menar Du att DU inte känner till sådant här?
Menar Du att DU inte känner till sådant här?
Vilka par som delar genuin kärlek till arandra är det bara dessa par som vet något om.
Och de tär återigen inte någon ritual med ringar som avgör sådant.
Citat:
Igen, det är i högre grad kvinnor som lämnar sina män än tvärtom. Inbilla Dig inte att det beror på att inga män någonsin vantrivs i sin relation, men de har ofta högre uthållighet. Tydligen.
Och detta har ingenting att göra med något vi diskuterar.
Du vill att möjligheterna att skilja sig ska vara olika för män/ kvinnor, eftersom du vill skapa ett samhälle där kvinnor ska ha sämre ekonomiska förutsättningar och åläggas barnomsorgskrav.
Jag vill att du förklarar det rättvisa med detta system.
Varför inte ålägga män krav om omsorg när DE beter sig fel och har sex utan preventivmedel ex. ???
Varför ska barnen straffas för vad farsan "ställt till med"? Eller varför ska kvinnan ensam straffas?
Citat:
Med en "notoriskt äkta man"? Mardrömmen för varje kvinna?
Lisa får givetvis skiljas, men hur fick Du för Dig att hon skall ta med sig deras fyra barn? Varför är inte Din utgångspunkt att hon lämnar och kvar blir Axel och barnen? Sedan är det förstås Din sida i politiken som är ansvarig för att Lisa inte kan få tag i en bostad till rimligt pris, emedan Ni gett bort dessa till andra människor, med hjälp av skattepengar.
Lisa får givetvis skiljas, men hur fick Du för Dig att hon skall ta med sig deras fyra barn? Varför är inte Din utgångspunkt att hon lämnar och kvar blir Axel och barnen? Sedan är det förstås Din sida i politiken som är ansvarig för att Lisa inte kan få tag i en bostad till rimligt pris, emedan Ni gett bort dessa till andra människor, med hjälp av skattepengar.
Var i min text står det att hon ska ta med sig de fyra barnen?
Nej det är din sidas politik som önskar försämra just Lisas ekonomi via hon inte kan jobba ihop en inkomst i samma grad som Axel, via att ta ifrån barnen deras ekonomiska stöd så det blir omöjligt ta hand om dem utanför ett äktenskap etc.
Svara nu på hur ditt samhälle löser dilemmat.
För mitt gör ju det.
I mitt samhälle så har Axel och Lisa jobbat lika mycket eftersom Axel har tagit sitt föräldraansvar och varit hemma i ungefär samma grad som Lisa som i sin tur kunnat jobba heltid mer.
I mitt samhälle så får ALLA barn bidrag, oavsett vilken relation deras föräldrar har, eftersom mitt samhälle anser att alla barn är LIKA MYCKET VÄRDA.
Citat:
Och därför har vi också får få äktenskap och för många skilsmässor, till förfång för barnens trygghet.
Du tycker alltså det är "tryggt" för barn leva i ett hem där farsan är notorisk otrogen, inte speciellt närvarande pappa, eftersom han inte varit/ är ett skit hemma med barn.
Och där mamman är gravt deprimerad och olycklig pga hennes man otrohet och sin egen desperata osjälvständiga situation.
Och föräldrarna har ständiga gräl varenda kväll/ helg som till slit kanske tom mynnar ut i fysiskt våld.
Tryggt?
Citat:
När vi har haft ett fungerande värnpliktsystem har det också innburit regelbundna repetitionsövningar och att man kan bli inkallad till krigstjänst och offra livet för kung och land och folk. Numera är detta heller ingen avlägsen schimär, utan en realitet. Ett samhälle kan behöva offra många män för att skydda kvinnor och barn. Som Ukraina gör.
S har inte varit i krig på över 200 år.
Tror du seriöst kvinnor ska tycka denna "bytesaffär" som patrairkala samhällen lagt upp det mellan könen är rättvis?