2023-03-01, 13:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då är fingret inte långt in.
Precis och tioåringar har inga jättestora, tjocka yttre blygdläppar.
Citera
2023-03-01, 13:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om du frågar någon ett upprepat antal tillfällen om hen är helt säker, så kommer garanterat många att börja tvivla på sitt minne.

Det är sant, men det är då domstolar generellt bedömer det som att de inte kan lägga målsägandens berättelse till grund för domen.
Citera
2023-03-01, 13:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilken stödbevisning pratar du om?

Jag tror att det kan betyda lite olika baserat på vilken tioåring du frågar. Barn säger jättemycket konstiga saker.

Ett finger långt in i snippan, tycker jag inte är konstigt beskrivet av hur en vuxen man trycker in finger långt in i slidan på henne.

Det är ju konstaterat av alla utredande myndigheter och hittills båda rättsinstanser.

Det enda konstiga här är ju att rätten funnit ordet snippa betyda ”yttre delar” av könsorganet, och avslutat som så.
Dom som är källan till var rätten tittat efter betydelse - är ju skarpt kritiska och kommer ändra betydelsen.
Källan äger ju betydelsen, och nu uppger källan att rätten totalt felaktigt använt källan.

Stödbevisning tex i form av att flickan direkt berättat för föräldrar vad som hänt, vilket föräldrar sen återger i förhör.
Lär finnas mer.
Har ej läst domar eller fup, men mediauppgifter gör detta gällande.
Citera
2023-03-01, 13:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Precis och tioåringar har inga jättestora, tjocka yttre blygdläppar.

Så mannen kan ha som finger långt uppe i slidan men inte mellan blygdläpparna? Hela den här diskussionen är något obehaglig när man tänker på vad som skett, men det är absurt enligt min mening att anatomiska skäl skulle hindra att mannen fingrar ytligt snarare än kör upp fingern.
Citera
2023-03-01, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du är så dum så klockorna stannar!
Du har noll läsförståelse och kan knappt läsa!
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/k%C3%B6nsorgan
Från din egen länk:

Citat:
Kvinnans inre könsorgan, vilka ligger inne i bäckenhålan, består av äggstockarna, äggledarna, livmodern och slidan. Kvinnans yttre könsorgan kallas med ett gemensamt namn vulva (vardagligt snippa) och omfattar de yttre respektive de inre blygdläpparna, klitoris ollon (clitoris, kittlare), venusberget (mons puʹbis, det hårbeklädda området framför blygdläpparna), förgården (området kring slidans

Vad menar du är fel med det jag skrev? Är din poäng att slidan inte är en del av snippan?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-03-01 kl. 14:07.
Citera
2023-03-01, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett finger långt in i snippan, tycker jag inte är konstigt beskrivet av hur en vuxen man trycker in finger långt in i slidan på henne.

Det är ju konstaterat av alla utredande myndigheter och hittills båda rättsinstanser.

Det enda konstiga här är ju att rätten funnit ordet snippa betyda ”yttre delar” av könsorganet, och avslutat som så.
Dom som är källan till var rätten tittat efter betydelse - är ju skarpt kritiska och kommer ändra betydelsen.
Källan äger ju betydelsen, och nu uppger källan att rätten totalt felaktigt använt källan.
Jag har inte sagt att det skulle vara en konstig beskrivning. Bara att betydelsen av det inte är självklar.

Citat:
Stödbevisning tex i form av att flickan direkt berättat för föräldrar vad som hänt, vilket föräldrar sen återger i förhör.
Lär finnas mer.
Har ej läst domar eller fup, men mediauppgifter gör detta gällande.
Vad media säger försöker jag ta med en nypa salt. Och ha även i åtanke att "stödbevisningen" i så fall alltså handlar om att det flickan säger i förhör är i linje med det samma flicka har sagt till sina föräldrar.
Citera
2023-03-01, 14:12
Medlem
Svenska domstolar har den egenhet att fria före man fäller - ett demokratiskt tankesätt som härrör från luther

Man kan ju inte döma en person till fängelse - för att en massa idioter vill att personen döms till fängelse....
Senast redigerad av Tokarev 2023-03-01 kl. 14:15.
Citera
2023-03-01, 14:12
Medlem
Det är väl inte definitionsproblematiken som får pedofilen friad utan skulden ligger väl egentligen hos åklagare och en mindre begåvade förhörsledare som inte lyckats få till ett åtal som håller i hovrätten.
Citera
2023-03-01, 14:19
Medlem
Citat:
De flesta vuxna skulle hålla med om det. Men vad betyder det när en tioåring säger det?

Men efterspelet ska bli intressant att se. Har hört olika bud om huruvida domstolen verkligen hade kunnat döma för sexuellt ofredande eller inte. Om de kunde det men avstod är det ju katastrof.

Det är ännu konstigare för åklagaren kände sig tvingad av ordförande i rätten att ta bort alternativa yrkanden.

"Bilden kompliceras dock av att åklagaren i målet, Eva-Lotta Swahn, berättar att det fanns ett alternativt yrkande om sexuellt ofredande, men att det efter diskussion med hovrätten togs bort.

Swahn säger att hon kände sig pressad av domstolen att stryka det alternativet.

Att en människa känner sig utsatt för påtryckning är nu inte nödvändigtvis samma sak som att hon har blivit det, men om domstolen har gjort någonting åt det hållet är det hårresande."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0QWA4M/oisin-cantwell-skandal-om-ratten-pressade-aklagaren-i-snippa-malet
Citera
2023-03-01, 14:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så mannen kan ha som finger långt uppe i slidan men inte mellan blygdläpparna? Hela den här diskussionen är något obehaglig när man tänker på vad som skett, men det är absurt enligt min mening att anatomiska skäl skulle hindra att mannen fingrar ytligt snarare än kör upp fingern.
Det är inte lätt att veta om man aldrig varit ett flickebarn med könsorgan eller varit varit med en kvinna intimt, så jag förstår.
Citera
2023-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Det är väl inte definitionsproblematiken som får pedofilen friad utan skulden ligger väl egentligen hos åklagare och en mindre begåvade förhörsledare som inte lyckats få till ett åtal som håller i hovrätten.

Staten - dvs statens advokat(åklagaren) - tyckte inte det var ett allvarligt brott.

Jag är nog på statens sida i detta fallet.
Citera
2023-03-01, 14:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Från din egen länk:

Vad menar du är fel med det jag skrev? Är din poäng att slidan inte är en del av snippan?

Men din jävla mupp vet du inte ens vad du själv skriver?
Du skrev könsorgan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in