Citat:
Ursprungligen postat av
hwi1a
har läst igenom ett par sidor, men definitivt inte hela tråden. finns det någon som vill sammanfatta i dagens datum om det är bättre att byta sida om man kommer från fs? det här snacket om brev som inte dyker upp, krångel med sida osv. är något som kommit med åren på fs. definitivt med fs4.
har tänkte kolla på alternativ men inbillar mig att det är samma vendors på alla och det är lite samma skit över allt.
har jag rätt eller ska man omvärdera? kanske är ett bra tillfälle att kolla ar. har dom som något liknande som gamla flugforum?
Det är, i princip, samma säljare på de 2 marknader som diskuteras här; Flugsvamp och Archetyp.
Vissa säljare har bannats från Archetyp. Det skulle inte förvåna mig om ifall dom numera huserar sig hos Flugsvamp.
Det mesta av kritiken gäller dock inte primärt säljarna.
Det är Flugsvamp i sig som oftast är själva problemet, och dom som driver sidan.
Det är en stor mängd användare som, titt som tätt, kommer in och berättar att deras insättningar inte kommer in. Flugsvamps support är mer eller mindre obefintlig.
Allt detta är dock endast baserat på det jag läst från andra användare.
Jag använder inte flugsvamp 4, då jag var väldigt aktiv Flugsvamp 3's forum. Det var flera säljare samt speciella medlemmar, Bubbelmint som exempel (de som inte vet, Bubbelmint är en medlem som fanns på Flugsvamp 3's forum, och numera Archetyps forum, som har tiotusentals inlägg, kommunicerar mycket med säljare och admins, och bidrar med mycket information till användare). Dessa personer samt säljare varnade tidigt i början när Flugsvamp 3's marknad stängdes ned, men forumet fortfarande fanns, att Flugsvamp 4 var uppsatt av en ökänd säljare känd för selektiv scamming (ironiskt nog får jag inte nämna FS4's ADMINS nick endast för att han en gång i tiden varit säljare. Konstigt nog får jag nämna att ASNT är Archetyps admin, endast för att ASNT inte är en säljare. Kan du förklara detta, moderator "Morfar"? Det är ju trots allt ADMIN jag pratar om, inte säljare. Du har gett mig varningar på andra konton bara för att jag nämnt FS4's admins nick, men att nämna ASNT är inga problem, bisarrt nog).
Det var även flera fake-konton skapade för säljare på Flugsvamp 4 (tyvärr får man inte ens nämna namnet på en säljare i tråden - det står att man inte får diskutera säljare - men det borde utöka med att man inte ens får nämna säljares namn i trådens varning i toppen när man skapar inlägg) som flera av de mer välkända säljarna påpekade. Flugsvamp 4's admin gjorde inget åt detta, så välkända säljare kunde inte ens använda sitt vanliga nick på Flugsvamp 4, och medlemmar blev scammade i tron att de beställde från de riktiga säljarna.
Vad gäller säljare så verkar det även som att OM du får problem (leverans dyker inte upp, eller liknande) så är "dispyt"-systemet på Flugsvamp 4 helt meningslöst. Säljare vinner 99/100 av alla dispyter i princip (baserat på vad jag läst i denna tråd).
I princip alla problem som nämns i tråden gäller Flugsvamp 4.
Jag tänker inte stoppa folk från att använda Flugsvamp 4. Den fungerar uppenbart bra för vissa, andra har massor problem.
Det är endast synd att folk är så fruktansvärt lata och inte orkar spendera en liten stud på att ta reda på hur Monero fungerar så de kan använda Archetyp, eftersom Archetyp har har en riktigt bra admin som är extremt aktiv och informativ samt hjälpsam. De har bra support, och förmodligen det viktigaste av allt, Archetyp har ett forum.
Monero fungerar i princip likadant som bitcoin, du kan till och med köpa Monero från marknader som säljer bitcoin (kraken, binance, t.ex.), men trots det så är folk alldeles för lata och fortsätter att köra på med Flugsvamp eftersom dom endast orkat lära sig hur bitcoin fungerar.