2023-02-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meqkk
Har samma problem

Skulle gissa på att det är en ddos attack

Vad innebär det?
Citera
2023-02-26, 08:35
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zohan19999
Känner till nya lagen men går tullen verkligen runt på postterminalerna runtom i landet? Trodde att tullen endast jobbade vid gränsen.

O m du läst artikeln hade du förstått. det är POSTOMBUD & BREEVBÄRARE som anmäler minsta lilla misstanke om droger, vapen osv... så kommer polisen, hämtar och öppnar.

Sen gör dom nog rutinkoller på postombuden ibland, men inte ofta... söker igenom med hund mm kan jag tänka mig, men väldigt dyrt med sånna hundar så de sker inte ofta isf.

Jag har en jag köpt av i åratal, gjorde totalt 5 provordrar förra veckan oh veckan innan deet,från 5 olika vendors med toppbetyg/recensioner/låg antal dispyter, om alls.

Bästa leverans :4d
Sämsta: 2 veckor (!)
Nu när min kran som jag ALLTID köpt av fick in igen, tog det hela 2dagar som vanligt... så det är vendors som är sega inte PN uppenbarligen.¨
Så återigen, jag säger det igen! LITA ALDRIG PÅ RECENSIONERNA ! FOLK SKRIVER BRA STEALTH UNDERBART 10/10 När dt kommer ovaderat och man både ser och känner kartan, i bästa fall skriver dom att d var '''ok'' när deet är katastrof! men folk vågar inte du vet, pga. betyg antar jag....

****TILLL ALLA***
Så räkna inte med de när ni beställer något. Om ni skickar PM till mig vilken vendor ni BÖR köpa från för att få det snabbt, bra och med utmärkt stealth samt bra grejer, ingene underdoserad skit(detta gäller alprazolam och tror han även säljer röka)
så Skicka mig pm så kan jag kanske svara där.
Vet ju hur jobbigt de är sitta oväntat på post och man redan har at och oroar sig för sånt osv...
Finns ingene annan förklaring än att de är vendors om ofta säger de skickaaat men sen int är det tydligen, för ska inte skilja ig med 2dagaar som det ALLTID kommer från den vendorn, max 3.

Medans de andra md bra betyg , 4 olika trrog 1.5-2v! det 5.e tog ju 4d d är ändå ok!

MvH !
Citera
2023-02-26, 08:38
Medlem
exades avatar
EDIT:
För att lugna nerverna på er som inte handlat från darknet tidigare men funderar på det, Jag la min 7:e order för denna månad igår.
Då köper jag dessutom från olika säljare samtidigt, det vill säga, jag får flera brev/paket i brevlådan.
Jag har alltså gjort 6 separata köp denna månad vid olika tillfällen, och samtliga har kommit fram. Förväntar mig ordern som lades igår till nästa vecka (den 7:e ordern alltså).
Samtliga från Archetyp.[/quote]

Fram kommer d eför mig med, från FS.4 men de tar genomsnitt 1-1.5v vilket är skit,sen är stealthen skit oftast, eller ok
Citera
2023-02-26, 08:43
Medlem
Har vän som arbetar på Postnordsterminal med inkommande post och enligt honom så knarkas det rätt friskt där.

Folk drar ladd på arbetstid och chaufförer har blivit påkommen med droger på. Så inte omöjligt att några leveranser "försvinner" på terminaler och av brevbärare. Är ganska säker att en leveransen blev stulen av min brevbärare, detta var dock samples så ingen förslut direkt. Men just nu handlar jag bara irl, får tag i det mesta där och produkterna är bra.
Citera
2023-02-26, 10:19
Medlem
exades avatar
Alltså, försöktgå in på fs.4 sen igår ,försökt 50-100ggr. Men det laddar ju bara, Kommit som längst till inlogg sen så blev det ''lost connection igen'',jag antar alla andra har samma problem?
Citera
2023-02-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Alltså, försöktgå in på fs.4 sen igår ,försökt 50-100ggr. Men det laddar ju bara, Kommit som längst till inlogg sen så blev det ''lost connection igen'',jag antar alla andra har samma problem?

Jag kunde komma in vid tre olika tillfällen igår. Första gången runt 09:00, andra runt 11:00, och sedan runt 15:00.

Det var väldigt långsamt, men det fungerade. Kom ävem in nu imorse runt 08:00.
Citera
2023-02-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detvanliga
Jag kunde komma in vid tre olika tillfällen igår. Första gången runt 09:00, andra runt 11:00, och sedan runt 15:00.

Det var väldigt långsamt, men det fungerade. Kom ävem in nu imorse runt 08:00.

Det låter ju definitivt som en DDoS-attack isåfall.
Citera
2023-02-26, 12:10
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Det låter ju definitivt som en DDoS-attack isåfall.

vilka kulle göra det, snuten? dom får väl inte haha...

eit. ovsett vad så ska dom ju ha skydd mot sånt.
Citera
2023-02-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
vilka kulle göra det, snuten? dom får väl inte haha...

eit. ovsett vad så ska dom ju ha skydd mot sånt.

Polisen kan alltid hyra folk till att DDoS:a.
Det kan vara konkurrenter.
Det kan vara en säljare som blivit bannad som är sur.
Det kan vara utpressning.
Det finns för många anledningar för att kunna gissa sig till vem/vilka som utför en DDoS-attack utan att få information från ägaren av sidan.
Men med tanke på att det går att komma in ibland så låter det som en DDoS-attack.
Citera
2023-02-26, 12:41
Medlem
Nr45s avatar
Är inne nu ,men allt går i snigelfart ,så hade inte satt in pengar. Vet ju inte om säljarna kommer att kunna se sina ordrar heller osv. Så avänta se om det släpper upp som det brukar efter en tid så får man köra då.
Citera
2023-02-26, 14:08
Medlem
hwi1as avatar
har läst igenom ett par sidor, men definitivt inte hela tråden. finns det någon som vill sammanfatta i dagens datum om det är bättre att byta sida om man kommer från fs? det här snacket om brev som inte dyker upp, krångel med sida osv. är något som kommit med åren på fs. definitivt med fs4.
har tänkte kolla på alternativ men inbillar mig att det är samma vendors på alla och det är lite samma skit över allt.
har jag rätt eller ska man omvärdera? kanske är ett bra tillfälle att kolla ar. har dom som något liknande som gamla flugforum?
Citera
2023-02-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hwi1a
har läst igenom ett par sidor, men definitivt inte hela tråden. finns det någon som vill sammanfatta i dagens datum om det är bättre att byta sida om man kommer från fs? det här snacket om brev som inte dyker upp, krångel med sida osv. är något som kommit med åren på fs. definitivt med fs4.
har tänkte kolla på alternativ men inbillar mig att det är samma vendors på alla och det är lite samma skit över allt.
har jag rätt eller ska man omvärdera? kanske är ett bra tillfälle att kolla ar. har dom som något liknande som gamla flugforum?

Det är, i princip, samma säljare på de 2 marknader som diskuteras här; Flugsvamp och Archetyp.

Vissa säljare har bannats från Archetyp. Det skulle inte förvåna mig om ifall dom numera huserar sig hos Flugsvamp.

Det mesta av kritiken gäller dock inte primärt säljarna.
Det är Flugsvamp i sig som oftast är själva problemet, och dom som driver sidan.
Det är en stor mängd användare som, titt som tätt, kommer in och berättar att deras insättningar inte kommer in. Flugsvamps support är mer eller mindre obefintlig.

Allt detta är dock endast baserat på det jag läst från andra användare.
Jag använder inte flugsvamp 4, då jag var väldigt aktiv Flugsvamp 3's forum. Det var flera säljare samt speciella medlemmar, Bubbelmint som exempel (de som inte vet, Bubbelmint är en medlem som fanns på Flugsvamp 3's forum, och numera Archetyps forum, som har tiotusentals inlägg, kommunicerar mycket med säljare och admins, och bidrar med mycket information till användare). Dessa personer samt säljare varnade tidigt i början när Flugsvamp 3's marknad stängdes ned, men forumet fortfarande fanns, att Flugsvamp 4 var uppsatt av en ökänd säljare känd för selektiv scamming (ironiskt nog får jag inte nämna FS4's ADMINS nick endast för att han en gång i tiden varit säljare. Konstigt nog får jag nämna att ASNT är Archetyps admin, endast för att ASNT inte är en säljare. Kan du förklara detta, moderator "Morfar"? Det är ju trots allt ADMIN jag pratar om, inte säljare. Du har gett mig varningar på andra konton bara för att jag nämnt FS4's admins nick, men att nämna ASNT är inga problem, bisarrt nog).
Det var även flera fake-konton skapade för säljare på Flugsvamp 4 (tyvärr får man inte ens nämna namnet på en säljare i tråden - det står att man inte får diskutera säljare - men det borde utöka med att man inte ens får nämna säljares namn i trådens varning i toppen när man skapar inlägg) som flera av de mer välkända säljarna påpekade. Flugsvamp 4's admin gjorde inget åt detta, så välkända säljare kunde inte ens använda sitt vanliga nick på Flugsvamp 4, och medlemmar blev scammade i tron att de beställde från de riktiga säljarna.

Vad gäller säljare så verkar det även som att OM du får problem (leverans dyker inte upp, eller liknande) så är "dispyt"-systemet på Flugsvamp 4 helt meningslöst. Säljare vinner 99/100 av alla dispyter i princip (baserat på vad jag läst i denna tråd).

I princip alla problem som nämns i tråden gäller Flugsvamp 4.

Jag tänker inte stoppa folk från att använda Flugsvamp 4. Den fungerar uppenbart bra för vissa, andra har massor problem.
Det är endast synd att folk är så fruktansvärt lata och inte orkar spendera en liten stud på att ta reda på hur Monero fungerar så de kan använda Archetyp, eftersom Archetyp har har en riktigt bra admin som är extremt aktiv och informativ samt hjälpsam. De har bra support, och förmodligen det viktigaste av allt, Archetyp har ett forum.
Monero fungerar i princip likadant som bitcoin, du kan till och med köpa Monero från marknader som säljer bitcoin (kraken, binance, t.ex.), men trots det så är folk alldeles för lata och fortsätter att köra på med Flugsvamp eftersom dom endast orkat lära sig hur bitcoin fungerar.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-26 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in