2023-02-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFlashback
Vilken adress är det som är rätt? Kan du vänligen dela med dig?

Sök på flugsvamp.wtf väl inne på TOR
Citera
2023-02-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Du vet uppenbarligen ingenting om darknet och att handla online.
Det går inte att svara på din fråga.
Det varierar från säljare till säljare.

Ta mina senaste ordrar som exempel. Jag brukar oftast lägga beställningar runt helgerna.
Det är vanligt att säljare inte skickar på Fredagar (orkar inte förklarar varför, har redan gjort det i tidigare inlägg), så att beställa på en Torsdag-kväll är samma sak som att beställa på en Fredag, Lördag eller Söndag.
Mina senaste ordrar lades på en Torsdag och anlände på en Tisdag.

Sen har Sverige varannandagsutdelning, vilken fuckar upp leveranstiderna ännu mer.

Det spelar även roll vilken säljare du beställer från.
En liten säljare (som kanske bara är en, eller max två personer) kommer variera mer i leveranstid än en stor säljare, beroende på hur många ordrar dom har, och hur ordrar dom hinner processa varje dag. Har dom massor med ordrar så är det inte garanterat att din order skickas samma dag, eller dagen efter, du lägger beställningen.

Det är omöjligt att säga hur lång tid en order du lagt via darknet kommer ta. Det är för många faktorer som spelar roll.

Nä du har rätt jag kan inte ett skit om darknet. Givetvis så kollar man på populär och bäst säljande vendor för just min vara.
Men att det ska bli problem med växla in pengar, folk ej får sina varor, leverans på 2v samt alla risker med online till sin egna adress.

Känns inte värt för min del.
Vissa säger FS är bra andra har problem, vissa säger Archtyp andra får inte in sina pengar.

Jag vill ändå genomföra ett köp för att se hur det går . Så är det FS4 som gäller ?
Citera
2023-02-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyiii
Nä du har rätt jag kan inte ett skit om darknet. Givetvis så kollar man på populär och bäst säljande vendor för just min vara.
Men att det ska bli problem med växla in pengar, folk ej får sina varor, leverans på 2v samt alla risker med online till sin egna adress.

Vissa säger FS är bra andra har problem, vissa säger Archtyp andra får inte in sina pengar.

Jag vill ändå genomföra ett köp för att se hur det går . Så är det FS4 som gäller ?
Jag kan inte se några fördelar med FS4 över Archtyp men det kanske ngn annan i tråden kan redogöra för? Läs luffarens guide det underlättar för dig om du är novis. Lycka till.
Citera
2023-02-24, 18:48
Medlem
Citat:

Archetyp.

Köp Monero från Kraken eller Binance.
För över dina moneros till en PRIVAT plånbok först (rekommenderar cake wallet, använder den själv). För du över direkt från den exchange du köpte från riskerar du att bli bannad.
För sedan över pengarna (monero) till archetyp.

Använd archetyp.cc för att få en fungerande mirror.
Ladda ner webbläsaren TOR för att gå in på hemsidor som slutar på ".onion".
https://www.torproject.org/download/

Du kan även köpa bitcoin, och sedan växla dom till monero i cake wallet ifall du är för osäker på hur du köper monero, men iallafall har lite koll på hur man köper bitcoin. Du kan köpa bitcoin från te.x. btcx eller safello. Safello stödjer swish.

Rekommenderar INTE FS4. För mycket problem med den sidan och insättningar som försvinner.
Archetyp har en aktiv admin och bra support via support-tickets. Ifall du får problem med insättningar på archetyp så hjälper dom dig.
Får du problem med insättningar på FS4 så får du ingen hjälp av supporten (baserat på vad jag läst i denna tråd, och jag har läst alla inlägg i hela tråden - jag började läsa tråden sen första dagen den startades här på forumet).

EDIT:
Kan även påpeka att jag använder Archetyp exklusivt.
När jag kikar på mina "stats" så har jag gjort 50-90 köp (det står tyvärr inte exakt hur många köp man gjort).
Jag har 1 dispyt skapad på en order som inte kom fram. Det löste sig genom att jag och säljaren delade på förlusten (50% pengarna tillbaka). Detta var från en av de större säljarna.
Jag har totalt blivit av med 2 ordrar. Ordern som jag nämnde ovanför, samt en order jag aldrig orkade skapa en en dispyt för då jag valde att sluta köpa från den säljaren helt och hållet då jag och massor andra personer har problem med ordrar från den specifika säljaren.

Dessa stats gäller dock enbart för Archetyp. Jag har handlat från darknet i över 10 år.
Första marknaden jag använde var den välkända Silk Road (den första som Ross Ulbricht skapade).
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-24 kl. 19:04.
Citera
2023-02-24, 21:41
Medlem
Citat:
Archetyp.

Köp Monero från Kraken eller Binance.
För över dina moneros till en PRIVAT plånbok först (rekommenderar cake wallet, använder den själv). För du över direkt från den exchange du köpte från riskerar du att bli bannad.
För sedan över pengarna (monero) till archetyp.

Använd archetyp.cc för att få en fungerande mirror.
Ladda ner webbläsaren TOR för att gå in på hemsidor som slutar på ".onion".
https://www.torproject.org/download/

Du kan även köpa bitcoin, och sedan växla dom till monero i cake wallet ifall du är för osäker på hur du köper monero, men iallafall har lite koll på hur man köper bitcoin. Du kan köpa bitcoin från te.x. btcx eller safello. Safello stödjer swish.

Rekommenderar INTE FS4. För mycket problem med den sidan och insättningar som försvinner.
Archetyp har en aktiv admin och bra support via support-tickets. Ifall du får problem med insättningar på archetyp så hjälper dom dig.
Får du problem med insättningar på FS4 så får du ingen hjälp av supporten (baserat på vad jag läst i denna tråd, och jag har läst alla inlägg i hela tråden - jag började läsa tråden sen första dagen den startades här på forumet).

EDIT:
Kan även påpeka att jag använder Archetyp exklusivt.
När jag kikar på mina "stats" så har jag gjort 50-90 köp (det står tyvärr inte exakt hur många köp man gjort).
Jag har 1 dispyt skapad på en order som inte kom fram. Det löste sig genom att jag och säljaren delade på förlusten (50% pengarna tillbaka). Detta var från en av de större säljarna.
Jag har totalt blivit av med 2 ordrar. Ordern som jag nämnde ovanför, samt en order jag aldrig orkade skapa en en dispyt för då jag valde att sluta köpa från den säljaren helt och hållet då jag och massor andra personer har problem med ordrar från den specifika säljaren.

Dessa stats gäller dock enbart för Archetyp. Jag har handlat från darknet i över 10 år.
Första marknaden jag använde var den välkända Silk Road (den första som Ross Ulbricht skapade).

Okej tack för detaljerna, är sugen på att testa detta och se vad som händer med en liten order till att börja med. Funkar det låter det ju som en suverän och smidig plan ist för träffas på stan.

Kan jag pma dig om jag stöter på problem ?
Tänkte såfall sitta vid datorn senare ikväll eller imorgon
Citera
2023-02-24, 21:59
Medlem
friedrichths avatar
Citat:
Archetyp

Tack för bra info! Hade lite btc liggandes på coinbase sedan ett par år, är det 'safe' att skicka dom till cake wallet -> växla till xmr i cakewallet -> skicka xmr till archetyp?

Funderar också på detta med att handla över gränser, bodde tidigare i sverige och har bara köpt från vendors inrikes, bor nu i ett annat eu-land och undrar hur mycket risk man tar när försändelsen måste passera 1-2 länder innan det är framme (exempelvis sverige -> tyskland)?
Citera
2023-02-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friedrichth
Tack för bra info! Hade lite btc liggandes på coinbase sedan ett par år, är det 'safe' att skicka dom till cake wallet -> växla till xmr i cakewallet -> skicka xmr till archetyp?

Funderar också på detta med att handla över gränser, bodde tidigare i sverige och har bara köpt från vendors inrikes, bor nu i ett annat eu-land och undrar hur mycket risk man tar när försändelsen måste passera 1-2 länder innan det är framme (exempelvis sverige -> tyskland)?

Monero går inte att spåra. Så fort du växlat så kan du sluta oroa dig.
Dock räcker det egentligen med att bara göra följande:

Köp bitcoin -> SKICKA TILL PRIVAT PLÅNBOK -> Skicka till marknaden (nu pratar jag om marknader som använder bitcoin, och bitcoin kan spåras).

Så fort du skickat till en privat plånbok så är det lugnt egentligen. Om du inte gör det så är det värsta som händer att du blir bannad från den exchange du handlar från (BTCX, safello, kraken, etc).

Köper du för personligt bruk så är chansen ännu mindre att du åker fast.
Tar polisen din försändelse så nekar du bara. Som med allt så ska man ALDRIG prata med polisen eller erkänna något. Dom vill ta fast dig, och kommer använda allt dom har mot dig, inklusive saker du sagt, så man ska bara neka, och inte prata med dom något mer. Köper du mindre mängder så kommer eventuella mål mot dig läggas ner direkt så länge du inte erkänner något då det inte går att bevisa något.

Angående att köpa från utlandet är inget jag direkt kan prata om.
Jag har gjort det med, men då bodde jag också utomlands, men jag hade möjligheten att ange ett fake namn på försändelserna (Haha, minns till och med namnet: "Jerry Byrne").
Bodde i ett sunkigt hus då, där det inte fanns en brevlåda, istället samlades samtliga hyresgästers försändelser i en skolåda vid den gigantiska ytterdörren, så det var bara kolla efter breven som det stod Jerry Byrne på så visste jag att det var mitt knark.

Det bästa är att fortsätta köpa inrikes.
Archetyp är en internationell marknad. Med lite tur så finns det en inrikes-säljare på Archetyp.
Du kan sortera marknaden på vilket land försändelsen skickas FRÅN samt vilket land försändelserna kan skickas TILL.
Så bor du t.ex. i Tyskland, välj att du vill köpa från någon som skickar FRÅN Tyskland.

Citat:
Okej tack för detaljerna, är sugen på att testa detta och se vad som händer med en liten order till att börja med. Funkar det låter det ju som en suverän och smidig plan ist för träffas på stan.

Kan jag pma dig om jag stöter på problem ?
Tänkte såfall sitta vid datorn senare ikväll eller imorgon

Går tyvärr inte. Jag har för få inlägg.
Skriv här i tråden istället. Jag kollar den i princip varje dag.

EDIT:
För att lugna nerverna på er som inte handlat från darknet tidigare men funderar på det, Jag la min 7:e order för denna månad igår.
Då köper jag dessutom från olika säljare samtidigt, det vill säga, jag får flera brev/paket i brevlådan.
Jag har alltså gjort 6 separata köp denna månad vid olika tillfällen, och samtliga har kommit fram. Förväntar mig ordern som lades igår till nästa vecka (den 7:e ordern alltså).
Samtliga från Archetyp.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-25 kl. 11:25.
Citera
2023-02-25, 13:10
Medlem
Lite frågor om att handla från utlandet i tråden. Jag har tidigare köpt en hel del inom EU på archetype men sista halvåret har tullen tagit det faktiskt. Mycket imponerad över deras slit. Tre ordrar tog de under 4 månader. Till två olika adresser. Samtliga gick via arlanda och var inga stora mängder. Hur som får du då ett brev om att de beslagtagit det och du ombeds yttra dig. De ör jävligt trötta på tullkrim på arlanda måste vara någon straffkomendering, finns typ en tullkrimare som jobbar med detta och han har några glada damer som hjälper honom. Jag ringde faktiskt och sa detta var konstigt inget jag känner till och sedan ät det klart med det. Vi lnskade varandra trevlig helg. Jag handlar numera enbart inrikes under en period
Senast redigerad av bewings-hatt 2023-02-25 kl. 13:15.
Citera
2023-02-25, 20:43
Medlem
Noterade idag då jag skulle lägga en beställning att mer eller mindre samtliga säljare av L antingen har flera omdömen som säger sig ha väntat på sina paket i två veckor eller mer, eller helt enkelt inte har några omdömen sedan 7/2 (ge eller ta någon dag).

Läste sedan här i tråden att det är flera personer som har väntat lika länge eller längre på sina brev.

Så.., Är det Postnord eller alla säljare som krånglar? Någon skrev att de hade fått 3 utav 5 brev inom loppet av ett par veckor, vilket ändå inte låter som en operation av polisen. Men NÅGOT står ju inte rätt till.
Citera
2023-02-25, 23:47
Medlem
Jag undrar jag har under flera år köpt från en säljare som alltid har funkat. Men nu så har jag gjort en beställning den 11 och 15. Och inget har kommit kan det verkligen ta så lång tid. Med posten och det var dessutom i två olika namn och adresser
Citera
2023-02-26, 04:56
Medlem
tja.. försöker logga in på flugsvamp.. gick tidigare idag, men nu harjag provat i timmar och kommer inte in.. kommer till sidan där man behöver fylla i "fugsvamp.wtf".. några fler som har problem och logga ni?
Citera
2023-02-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
tja.. försöker logga in på flugsvamp.. gick tidigare idag, men nu harjag provat i timmar och kommer inte in.. kommer till sidan där man behöver fylla i "fugsvamp.wtf".. några fler som har problem och logga ni?
Har samma problem

Skulle gissa på att det är en ddos attack
Senast redigerad av meqkk 2023-02-26 kl. 08:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in