Citat:
Ursprungligen postat av
c63amg
Bara jag som får en känsla av att nätet idag har svämmats över av selektiva scammers?
Många storsäljare känns korumperade och hamstrat fejk-konton och fejk-omdömen överallt...
Blivit blåst 2 ggr utanför darknet och fått en kraftig tillitsbrist på senaste.....
Flugsvamp vill jag inte ens ge en chans längre, känns som en djungel.
Archetyp, är det 100 där eller är det lika suspekt.
Kan man lita på storsäljare och omdömen blint?
Många väletablerade säljare driver sin verksamhet på båda sidorna. Enda skillnaden är väl att Archetyp har funktioner likt Flugsvamp 3 hade… som exempel antal dispyter aktiva, om säljaren är online eller ej samt ett forum. Angående omdömen så är det likadant på marknaderna, alla ger i princip toppbetyg på allt och slickar röv.
Jag beställer endast av de jag handlat av sedan år tillbaka/som jag vet har varit aktiva i flera år med bra rykte/betyg och som tidigare sagt har jag väntat i 2 veckor på en beställning från en av dessa just nu, inte arbetsdagar då bör kanske förtydligas. Det är ju trots allt de här två månaderna som är mest hektiska när det gäller brev och dylikt, så jag kan köpa att det är hos PostNord problemet ligger. Hoppas bara inte att de har slarvat bort min beställning.