Citat:
Ja, är SE GM så rör det sig om ett oplanerat infall. Jag kan inte se någon annan tänkbar möjlighet. Kan dock inte påstå att jag på något enkelt sätt lyckas få ihop personen som står där på Sveavägen med sin revolver och kontrollförlust. Eller få honom att hålla samman med den person vi känner efter mordet.
Sen har vi det som diskuterats tidigare, dessa extrema inslag i personen kan man tycka borde gett andra och tydligare utslag tidigare i hans liv.
Ja, vad gäller detta och en del andra dristiga och förekommande ageranden så kan bara konstateras att det görs olika bedömningar om hur pass avancerade dessa var. Jag menar i mycket hög grad så. Och då inte bara komplexitetsgraden i själva tanken, utan agerandet sett i sin helhet.
Sen har vi det som diskuterats tidigare, dessa extrema inslag i personen kan man tycka borde gett andra och tydligare utslag tidigare i hans liv.
Ja, vad gäller detta och en del andra dristiga och förekommande ageranden så kan bara konstateras att det görs olika bedömningar om hur pass avancerade dessa var. Jag menar i mycket hög grad så. Och då inte bara komplexitetsgraden i själva tanken, utan agerandet sett i sin helhet.
Om du skulle få reda på att Engström är GM idag så kanske du ändå skulle se att hans agerande är lite logiskt och med tur såklart...
Då hade du tänkt :
Placerar sig nära mordet som skydd för att som jag gick förbi och mötte..
Klocktittandet tar bort att blir ett vittne som sett GM ( Alltså jag var nära men ändå inte )
Språngmarschen har två anledningar, 1 signalement om någon sett keps , lång rock, liten väska springandes. 2 Att han var borta från brottsplatsen
Supervittnet här förekommer han snyggt förväxlingen..
Nekades vittnesmål av polisen, här bekräftar han sig på brottsplatsen men ändå inte..
Panik ringer RB för att kolla utstämplingstiden...
Allt blir logiskt ändå