Citat:
Ursprungligen postat av
gniknus2
Eller bulka mer först..
Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivinoCodino
Ja, men känner inte att jag hinner nu, och jävligt drygt att trycka 3 000kcal per dag, spydde fan om nätterna när man mixa ihop den där sista drinken precis före läggdags haha.
Jag gör såhär fram till sommaren nu, så får jag bulka till hösten istället.
Har man redan en hyffsat hög fettprocent så ska man inte bulka på sig mera.
Vad som händer då är att kroppen bildar nya fettceller som är väldigt svåra att bli av med.
Därför har folk som varit överviktiga svårt att hålla en vikt, de har bildat nya fettceller när deras existerande har blivit stora.
Dessa fettceller skickar signaler till kroppen om att försöka hålla kvar fett genom att sänka metabolismen och höja hungern som exempel.
Läkares bästa tips mot övervikt är att helt enkelt aldrig lägga på sig för mycket fett, eftersom kroppen helt enkelt ställer in sig efter detta.
Ligger man på över 20% fett som man så ska man absolut deffa, behöver inte va ner till några 8% men 13-14% så har man bra nivåer som kroppen mår bra av.
En mans kropp mår inte bra av att ha en fettprocent som kvinnor ska ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
OrtenGrabb163
Fan du måste vara en brud, tryck 8 mackor med ost, smör och ägg så har du ju 1200 kcal redan där minst vid frukosten.
smörgåsar är tämligen värdelöst, tomma kalorier som inte ger något.
Bättre att helt enkelt äta säg 8 ägg i någon äggröra med ost i så får man iaf i sig mer näring och protein för de kalorier man får i sig.