2023-02-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vet du hur fit han blev?

Tyvärr inte.
Citera
2023-02-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Just nu äter jag 188g protein och 83g fett på mina 2500 kalorier på mina 80kg, men svårt att se att jag kommer ner mot 12% kroppsfett på det.

sen 250g kolhydrater

Så du menar att jag bara behöva sänka med 500 kalorier och fortsätta äta som jag gör 40% kolhydrater, 30% protein och 30% fett för att nå 12% kroppsfett?

Det protein och fett du nämner är ju tillräckligt, så bra, kalorierna vet jag bara att du måste gå minus, annars kommer du ju inte gå ner i vikt. 500 kcal minus per dag är ett förslag. Minus 1000 per dag skulle göra din deff snabbare men jag tycker 500 är lagom. Då tappar du ca 1 kg/v..
Citera
2023-02-17, 11:27
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det protein och fett du nämner är ju tillräckligt, så bra, kalorierna vet jag bara att du måste gå minus, annars kommer du ju inte gå ner i vikt. 500 kcal minus per dag är ett förslag. Minus 1000 per dag skulle göra din deff snabbare men jag tycker 500 är lagom. Då tappar du ca 1 kg/v..

Hade jag kunnat behålla min vikt och deffa hade jag såklart gjort det, tränade upp mig 15kg för jag kände mig smal, tror jag vägde 63kg när jag mönstra till lumpen...Så hade varit bättre att deffa från mina 85kg jag hade som mest, men får väl gå ner till 75kg då och se hur det ser ut. Är nog hellre stor och ser biffig ut när jag har tisha på med snygga axlar än att jag ser smal ut och har synliga rutor som ingen ändå ser.
Citera
2023-02-17, 17:33
Medlem
Citat:
Hade jag kunnat behålla min vikt och deffa hade jag såklart gjort det, tränade upp mig 15kg för jag kände mig smal, tror jag vägde 63kg när jag mönstra till lumpen...Så hade varit bättre att deffa från mina 85kg jag hade som mest, men får väl gå ner till 75kg då och se hur det ser ut. Är nog hellre stor och ser biffig ut när jag har tisha på med snygga axlar än att jag ser smal ut och har synliga rutor som ingen ändå ser.

Eller bulka mer först..
Citera
2023-02-17, 19:36
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Eller bulka mer först..

Ja, men känner inte att jag hinner nu, och jävligt drygt att trycka 3 000kcal per dag, spydde fan om nätterna när man mixa ihop den där sista drinken precis före läggdags haha.

Jag gör såhär fram till sommaren nu, så får jag bulka till hösten istället.
Citera
2023-02-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ja, men känner inte att jag hinner nu, och jävligt drygt att trycka 3 000kcal per dag, spydde fan om nätterna när man mixa ihop den där sista drinken precis före läggdags haha.

Fan du måste vara en brud, tryck 8 mackor med ost, smör och ägg så har du ju 1200 kcal redan där minst vid frukosten.
Citera
2023-02-18, 20:42
Medlem
Citat:
Eller bulka mer först..

Citat:

Har man redan en hyffsat hög fettprocent så ska man inte bulka på sig mera.
Vad som händer då är att kroppen bildar nya fettceller som är väldigt svåra att bli av med.
Därför har folk som varit överviktiga svårt att hålla en vikt, de har bildat nya fettceller när deras existerande har blivit stora.
Dessa fettceller skickar signaler till kroppen om att försöka hålla kvar fett genom att sänka metabolismen och höja hungern som exempel.
Läkares bästa tips mot övervikt är att helt enkelt aldrig lägga på sig för mycket fett, eftersom kroppen helt enkelt ställer in sig efter detta.
Ligger man på över 20% fett som man så ska man absolut deffa, behöver inte va ner till några 8% men 13-14% så har man bra nivåer som kroppen mår bra av.
En mans kropp mår inte bra av att ha en fettprocent som kvinnor ska ha.

Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Fan du måste vara en brud, tryck 8 mackor med ost, smör och ägg så har du ju 1200 kcal redan där minst vid frukosten.
smörgåsar är tämligen värdelöst, tomma kalorier som inte ger något.
Bättre att helt enkelt äta säg 8 ägg i någon äggröra med ost i så får man iaf i sig mer näring och protein för de kalorier man får i sig.
Senast redigerad av Regnpojken 2023-02-18 kl. 20:45.
Citera
2023-02-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Har man redan en hyffsat hög fettprocent så ska man inte bulka på sig mera.
Vad som händer då är att kroppen bildar nya fettceller som är väldigt svåra att bli av med.
Därför har folk som varit överviktiga svårt att hålla en vikt, de har bildat nya fettceller när deras existerande har blivit stora.
Dessa fettceller skickar signaler till kroppen om att försöka hålla kvar fett genom att sänka metabolismen och höja hungern som exempel.
Läkares bästa tips mot övervikt är att helt enkelt aldrig lägga på sig för mycket fett, eftersom kroppen helt enkelt ställer in sig efter detta.
Ligger man på över 20% fett som man så ska man absolut deffa, behöver inte va ner till några 8% men 13-14% så har man bra nivåer som kroppen mår bra av.
En mans kropp mår inte bra av att ha en fettprocent som kvinnor ska ha.

smörgåsar är tämligen värdelöst, tomma kalorier som inte ger något.
Bättre att helt enkelt äta säg 8 ägg i någon äggröra med ost i så får man iaf i sig mer näring och protein för de kalorier man får i sig.
håller med men jag citerade snubben som hade svårt att trycka 3000 cals. En gainer är enligt mig det värsta man kan ta, bara tomma cals.

Nu blev jag fan sugen på en omelett på 8 ägg 😅
Citera
2023-02-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
håller med men jag citerade snubben som hade svårt att trycka 3000 cals. En gainer är enligt mig det värsta man kan ta, bara tomma cals.

Nu blev jag fan sugen på en omelett på 8 ägg 😅
Grejen är ju den att kroppen i regel själv känner på sig hur mycket den behöver och reglerar efter det.

Om han inte är speciellt vältränad och tränar några gånger i veckan så tror jag inte ens han behöver 3000 kcal.
Citera
2023-02-19, 14:11
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Hur kan en gainer vara tomma kalorier? Ett choklad osv som bara har mkt energi är tomma kalorier
Citera
2023-02-19, 19:22
Medlem
Citat:
Hur kan en gainer vara tomma kalorier? Ett choklad osv som bara har mkt energi är tomma kalorier

Näringsfattigt brukar kallas tomma kalorier. När man tränar och vill bygga massa så handlar det bara om näring. Ingen idé att fokusera på ultra processat som saknar näring utan allt fokus måste ligga på ägg, fisk, kött,näringsrika grönsaker och frukter.
Citera
2023-02-20, 01:43
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Näringsfattigt brukar kallas tomma kalorier. När man tränar och vill bygga massa så handlar det bara om näring. Ingen idé att fokusera på ultra processat som saknar näring utan allt fokus måste ligga på ägg, fisk, kött,näringsrika grönsaker och frukter.

Absolut, man ska helst äta allt, men proteinet är nästan omöjligt att få i sig utan proteinshake om man ska bulka, är rätt dyr mat protein med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in