Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
Ja, det låter sunt. Det finns studier på att minst 2g protein räcker tillräckligt, mer än så blir bara onödigt så att kämpa för. Du kan äta frukt eller ta en yoghurt med bär om du vill, så länge du lägger dig i sängen med kaloriunderskott och har fått i dig tillräckligt med protein under dagen så är det bra. Äter du t.ex fisk/avokado har du fått i dig massa bra fetter, det är inte så noga enligt mig.
OK, tack, då har jag lite koll, kostar ju typ 1500kr bara att fråga en PT om hur man ska göra med upplägget.
Betalade 1500kr månaden i början för träningsschema och en app, skötte min egen kost själv bara jag fick reda på hur jag skulle lägga upp den.
Ett bra tips för folk som vill lära sig hur kost och mat fungerar, det är verkligen som man säger, 80% av dina resultat. Jag ökade 10kg i vikt samtidigt som jag blev smalare om magen, trots att jag bara vägde 75k när jag började eller så.
Nu kör jag på en app som kostar 80kr månaden, då jag gillar att ha ett schema att följa, sen kör jag på Lifesum, så sköter man allt själv superbilligt, bara för jag betalade och skaffade mig kunskapen i början.
Att köra med PT ett, två år i sträck och betala är överdrivet, kör några månader, ring och fråga din PT massa saker. Tips till er som vill börja träna seriöst men har noll koll.