2023-02-17, 23:27
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Sluta ljug om du vill bli respekterad!
Allvarligt.
Att bli ”respekterad” av dig eller av någon som har lika lösa begrepp om vetenskap bryr jag mig noll och inget om. Att jag och med det företag jag arbetar i har förtroende att utföra och redovisa mätstudier och utverka rappoerer på internationell nivå betyder betydligt mer än vad en ramdom NPC anser på ett svenskt fora.
Buhu för dig.
Gå o gråt på annat fora än vetenskap, please.
Citera
2023-02-17, 23:34
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Ok, så inga nya ord nu då.

De tog slut för dig, din mugu.

Medan du spenderar tid på att komma på något smart kommer klimatet fortsätta att förändras, och Totius kommer inte att framstå i bättre dager, men tack för ditt bidrag.
Yada yada. Inget nytt bara okvädningsord.
Du fattar inte ens när det ar dax att skämmas och hålla käften. Tragiskt men synonymt med vänstern som inte klarar att ha en tankekedja uanför ögonbrynen .
Citera
2023-02-17, 23:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Din simpla dåre. Frågan finns mitt i texten i mitt inlägg.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Det är ju den enda orsaken till att du ens kom på din motfråga.

Nu kör jag den igen.

Det är alltså en fråga till dig, men du förstår inte ens det.

Inte för att jag tror att det kommer att göra någon skillnad när du väl har fått det förklarat för dig, eftersom du inte har ändrat uppfattning på något sätt, vilket är detsamma som att säga att diskussioner med andra inte ger dig någonting.

Jämför med mitt första inlägg i tråden.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag fick lära mig - som i andra ämnen - att det var nog bäst att läsa på om vad forskarna säger och varför.

Nu är jag humanist, men med förmåga att förstå andra resonemang, och ju mer jag tittade på det kom jag till slutsatsen att det forskarna säger inte är någon religion, utan baserat i vetenskap.

Däremot kunde jag som humanist lätt detektera vad som framstod som direkta konspirationsteorier.

Här är vad en fysiker säger, som också säger att hon tidigare hade fel.

https://www.youtube.com/watch?v=oqu5DjzOBF8

På något sätt verkar det mycket vettigare än en som pratar om NPC.
Din första fråga i tråden är mycket bra och jag ställer samma fråga. Hoppas att du kan ursäkta att jag inte uppmärksammat din första fråga i tråden tidigare.
Citera
2023-02-17, 23:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Din första fråga i tråden är mycket bra och jag ställer samma fråga. Hoppas att du kan ursäkta att jag inte uppmärksammat din första fråga i tråden tidigare.

Mm, men sedan dess har jag läst om vad andra tycker, och notera att du inte alls ens noterade den fråga jag faktiskt ställde till dig.

Så du väljer att bara glömma det. Jag tolkar det som någon form av ett psykologiskt problem, för en fråga fick du, som du inte lyckas upptäcka, och inte klarar av att diskutera.
Citera
2023-02-17, 23:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Yada yada. Inget nytt bara okvädningsord.
Du fattar inte ens när det ar dax att skämmas och hålla käften. Tragiskt men synonymt med vänstern som inte klarar att ha en tankekedja uanför ögonbrynen .

Typiskt NPC-trams om jag får säga det själv. Någon tror på vad forskare säger = typiskt vänster.

Den tankegången har du inte spenderat mycken möda över.

Men så försök nu istället att förklara varför det är så otroligt att de som har studerat det här har rätt, för det enda du gör nu är att du visar att ditt ordförråd inte är så avancerat.

Vi har använt ordet NPC flera gånger nu, och du har fått lära dig var det kommer ifrån. Det är dags att släppa det och istället försöka stå upp för något av det du säger, fast det kanske är omöjligt för dig?
Citera
2023-02-17, 23:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Mm, men sedan dess har jag läst om vad andra tycker, och notera att du inte alls ens noterade den fråga jag faktiskt ställde till dig.

Så du väljer att bara glömma det. Jag tolkar det som någon form av ett psykologiskt problem, för en fråga fick du, som du inte lyckas upptäcka, och inte klarar av att diskutera.
Det är väldigt svårt att hitta någon konkret fråga i alla de personangrepp som du häver ur dig. För tydlighetens skull vill jag därför att du konkretiserar frågan så att alla som läser tråden kan se den.
Citera
2023-02-18, 00:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det är väldigt svårt att hitta någon konkret fråga i alla de personangrepp som du häver ur dig. För tydlighetens skull vill jag därför att du konkretiserar frågan så att alla som läser tråden kan se den.

Men snälla du, jag har redan gjort det, och det är du som kommer med ett generalangrepp mot andra när du börjar med att tala om att deras fysik är fel.

Jag kör den igen då.

Men ändå vill du inte förändra något med utsläppen, utan säger nu bara att det blir för svåra konsekvenser för jordens befolkning. Där kan man undra över hur du klarar av att jämföra olika negativa följder med varandra, för rent teoretiskt kan förstås kostnaderna bli mycket större om vi fortsätter som tidigare.

Kort sagt, hur gör du för att väga olika negativa effekter?

Jag förväntar mig inget vettigt svar, men kan bara tala om att inom humaniora hade du ansetts vara totalt obildbar, när du inte ens klarar av att se frågan.

Men försök, istället för att spela den här von Oben-rollen som du och även nu Wishie misslyckats med ikväll.

Du vet, i slutändan är det faktiskt inte så att man sitter och skrattar åt er, för det är viktiga frågor vi diskuterar.
Citera
2023-02-18, 00:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Men snälla du, jag har redan gjort det, och det är du som kommer med ett generalangrepp mot andra när du börjar med att tala om att deras fysik är fel.

Jag kör den igen då.

Men ändå vill du inte förändra något med utsläppen, utan säger nu bara att det blir för svåra konsekvenser för jordens befolkning. Där kan man undra över hur du klarar av att jämföra olika negativa följder med varandra, för rent teoretiskt kan förstås kostnaderna bli mycket större om vi fortsätter som tidigare.

Kort sagt, hur gör du för att väga olika negativa effekter?

Jag förväntar mig inget vettigt svar, men kan bara tala om att inom humaniora hade du ansetts vara totalt obildbar, när du inte ens klarar av att se frågan.

Men försök, istället för att spela den här von Oben-rollen som du och även nu Wishie misslyckats med ikväll.

Du vet, i slutändan är det faktiskt inte så att man sitter och skrattar åt er, för det är viktiga frågor vi diskuterar.
Jag tror att vi får ta det här bitvis. Första frågan: Vill du att vi ska leva på samma nivå som på 1800-talet? Ditt svar avgör fortsättningen på diskussionen.
Citera
2023-02-18, 00:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag tror att vi får ta det här bitvis. Första frågan: Vill du att vi ska leva på samma nivå som på 1800-talet? Ditt svar avgör fortsättningen på diskussionen.

Jag tror att du skall ge din egen uppfattning och jämföra olika negativa möjligheter.

Ditt prat om för flera hundra år sedan eller 1800-talet, betyder ingenting.

Du är inte i en position där du skall leka skolmästare, för du framstår mer som ett dagisbarn i det.

Så kör nu.

Vad tycker du själv?
Citera
2023-02-18, 00:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tror att du skall ge din egen uppfattning och jämföra olika negativa möjligheter.

Ditt prat om för flera hundra år sedan eller 1800-talet, betyder ingenting.

Du är inte i en position där du skall leka skolmästare, för du framstår mer som ett dagisbarn i det.

Så kör nu.

Vad tycker du själv?
Jag tycker det jag skriver som du anklagar mig för. Varför angriper du mig samtidigt som du frågar mig om samma saker? Har du ingen egen uppfattning baserad på egen faktisk kunskap?
Citera
2023-02-18, 00:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag tycker det jag skriver som du anklagar mig för. Varför angriper du mig samtidigt som du frågar mig om samma saker? Har du ingen egen uppfattning baserad på egen faktisk kunskap?

Det är du som inte har en egen uppfattning, för du klarar inte ens av att se frågan.

Jag hade gärna svarat, men då måste du ta steget ut bland människor, och inte fortsätta vara bland foliehattar som så många här.
Citera
2023-02-18, 00:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är du som inte har en egen uppfattning, för du klarar inte ens av att se frågan.

Jag hade gärna svarat, men då måste du ta steget ut bland människor, och inte fortsätta vara bland foliehattar som så många här.
OK, i all min dumhet fattar jag inte frågan. Vill du vara snäll att upprepa den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in