Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är ingen ”tolkning” eftersom dina ord var entydiga. Av ditt sätt att skriva och resonera tror jag vidare att jag har högre utbildning än vad du har. Du kan omöjligen ha någon naturvetenskaplig utbildning. Bilderna och föredraget av Frank Lansner är fullt tillräckliga för att kunna dra slutsatsen att han kan vara någonting på spåren.
Det är snarare du som kallar trams i Breitbart för fakta. För det är vad jag vände mig mot varpå du svarade att jag inte bryr mig om fakta.
Så, tesen att du faktiskt körde rövaren att översätta direkt från Breitbart har stärkts. Alternativt är det ditt eget alster du såklart slår fram som fakta.
Själv tar jag både dina uttalanden och Breitbarts uttalanden med en gigantisk nypa salt. Istället vänder jag mitt öga mot vetenskaplig litteratur. Det är inte bortkastad tid. You should try it. You really should. Jag har precis en sådan examen som du nämner, men det är ju lite OT i denna tråd. Tycker du inte?
Det finns en rubrik i artikeln:
Comparison of area results
Första stycket under den rubriken lyder:
In this analysis, we have used a total of seven areas in the Northern Hemisphere (NH) and three areas in the Southern Hemisphere (SH). Although we are cautious to generalize from only three SH areas (with different nature and “strength” of the SH OAS areas), we note that for all SH and NH areas, we see that the OAS areas measured warmer temperatures than the OAA areas in the decades before 1950.
Vill du verifiera? Nej, just ja. Du är ju inte ens nollad student. Och absolut inget ont om studenter. De lär sig vetenskaplig kunnighet och är vår framtid. Den viktigaste gruppen vi har i samhället
Artikeln har 3 citeringar på 4 år.
Willie Soon bidragare till WCR, en annan ovetenskaplig blog. Titta på tidskriften. Den är ny och har ingen SJR. Men om man tittar på deras publication policy framkommer det att denna (invited articles som denna citering kommer från) inte är Peer reviwed. Tidskriften har ett H-index på 44. Nature har ett h-index på 1276 enligt scimagojr. Viss skillnad.
RI Holmes har citerat den i en artikel i Science publishing group som rent av återfinns här:
https://beallslist.net/
Och Humlum igen tillsammans med allas vår slagruteexpert Nils Axel Mörner. Också i predatory journal (SCIRP). Ole humlum som också driver climate4you
Artikeln saknar helt vetenskapligt värde. Det är bara bedragare som citerar den. I bedrägliga predatory journals.
Imponerande. Verkligen.
Är det såhär du granskar också?