Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-17, 22:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Jaha. För ämnet i är det inte NI som ska obestridligen förevisa att antropogen co2 bär den väsentliga skulden till den uppmätbara, minimala (till skillnad från de förutspådda worste case scenario” vilket ni klimatfobiker predikar)

Hur går det med det med den saken? Confidencenivån går neråt för varje rapport och för varje välunderbyggd vetenskaplig klimatstudie

Vi kan gärna snacka rymdresor, speciellt till månen, då jag berört ämnet i ett uppdrag vid sidan av mina studier för sådär 30 år sedan
Då är det nog lite synd om dig. Men bara lite.
Citera
2023-02-17, 22:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu var det jag som ställde en fråga till dig, vilket föranledde din motfråga.

Testa att svara på den först eller hamna i samma mobbargrupp som Wishie.

Det kan inte vara för mycket begärt, eller så blir det bara meningslös pingpong som med Wishie.

Ni tror säkert att ni gör något nyttigt, men för mig blir det bara underhållning.

Eftersom vi nu har lärt oss ordet NPC denna afton, som Wishie är så stolt över, så kan jag tala om att ni är i den kategorin.
Jag har inte uppfattat någon fråga från dig.

NPC-memet är ganska gammalt så du är uppenbarligen inte uppdaterad. Du kanske borde söka mer aktuell information och underhållning om du vill framstå som relevant.
Citera
2023-02-17, 22:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vad gör du ens här? Du tillför noll och inget för ämnet.

Mer än du, som inte ens klarar av att förhålla dig till vad forskarna säger, med mer än att de har fel, och så din kärlek till Totius.

Men det bidrar kanske mer, som exempel på just den tomhet som oljebolagens slavar har inombords.

Fortsätt gärna, men för allt i världen, försök inte backa upp det du påstod till en början.

Kom igen, låna ett nytt ord från din ungdom och se om det gör någon skillnad denna gång.
Citera
2023-02-17, 22:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har inte uppfattat någon fråga från dig.

NPC-memet är ganska gammalt så du är uppenbarligen inte uppdaterad. Du kanske borde söka mer aktuell information och underhållning om du vill framstå som relevant.

Ok, din fåntratt, NPC-memet fanns inte runt år 1980 i datorvärlden. Du är totalt efterbliven om du tror det, för det kommer från rollspel.

Och det förvånar mig inte att du inte uppfattar någon fråga, för så dåliga är dina läsförmågor.
Citera
2023-02-17, 22:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
Och det förvånar mig inte att du inte uppfattar någon fråga, för så dåliga är dina läsförmågor.
Vill du vara snäll och upprepa den konkreta frågan så lovar jag att svara efter bästa förmåga.
Citera
2023-02-17, 22:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vill du vara snäll och upprepa den konkreta frågan så lovar jag att svara efter bästa förmåga.

Du får läsa inlägget du svarade på. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-02-17, 22:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du får läsa inlägget du svarade på. Svårare än så är det inte.
Där finns ingen fråga till mig. Vad vill du att jag ska svara på?
Citera
2023-02-17, 23:04
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Då är det nog lite synd om dig. Men bara lite.
Inget att tillföra förutom ett uselt försök till översitteri? Ja men då så.

Gå o lägg dig. Drick inte alkohol på fredagar i din vanliga mängd och kommentera på FB. Det får dig bara att se korkar ut. ( mod. Radera gärna med tidigare besvarade inlägg)
Citera
2023-02-17, 23:10
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Mer än du, som inte ens klarar av att förhålla dig till vad forskarna säger, med mer än att de har fel, och så din kärlek till Totius.

Men det bidrar kanske mer, som exempel på just den tomhet som oljebolagens slavar har inombords.

Fortsätt gärna, men för allt i världen, försök inte backa upp det du påstod till en början.

Kom igen, låna ett nytt ord från din ungdom och se om det gör någon skillnad denna gång.
Jag misstänker att du inte ens har den kognitiva förmågan att först vad ”forskarna” säger. Du uppvisar absolut noll och inget av det i dina inlägg iaf.

Så fortsätt vara en NPC. Det är där du gör mest nytta. Skrik högt, men bidra noll till vetenskapen. Du kan ju iaf skriva i din dödsruna att du lät ganska högt. Duktig av dig
Citera
2023-02-17, 23:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Inget att tillföra förutom ett uselt försök till översitteri? Ja men då så.

Gå o lägg dig. Drick inte alkohol på fredagar i din vanliga mängd och kommentera på FB. Det får dig bara att se korkar ut. ( mod. Radera gärna med tidigare besvarade inlägg)
Sluta ljug om du vill bli respekterad!
Citera
2023-02-17, 23:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Där finns ingen fråga till mig. Vad vill du att jag ska svara på?

Din simpla dåre. Frågan finns mitt i texten i mitt inlägg.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Det är ju den enda orsaken till att du ens kom på din motfråga.

Nu kör jag den igen.

Citat:
Men ändå vill du inte förändra något med utsläppen, utan säger nu bara att det blir för svåra konsekvenser för jordens befolkning. Där kan man undra över hur du klarar av att jämföra olika negativa följder med varandra, för rent teoretiskt kan förstås kostnaderna bli mycket större om vi fortsätter som tidigare.

Det är alltså en fråga till dig, men du förstår inte ens det.

Inte för att jag tror att det kommer att göra någon skillnad när du väl har fått det förklarat för dig, eftersom du inte har ändrat uppfattning på något sätt, vilket är detsamma som att säga att diskussioner med andra inte ger dig någonting.

Jämför med mitt första inlägg i tråden.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag fick lära mig - som i andra ämnen - att det var nog bäst att läsa på om vad forskarna säger och varför.

Nu är jag humanist, men med förmåga att förstå andra resonemang, och ju mer jag tittade på det kom jag till slutsatsen att det forskarna säger inte är någon religion, utan baserat i vetenskap.

Däremot kunde jag som humanist lätt detektera vad som framstod som direkta konspirationsteorier.

Här är vad en fysiker säger, som också säger att hon tidigare hade fel.

https://www.youtube.com/watch?v=oqu5DjzOBF8

På något sätt verkar det mycket vettigare än en som pratar om NPC.
Citera
2023-02-17, 23:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag misstänker att du inte ens har den kognitiva förmågan att först vad ”forskarna” säger. Du uppvisar absolut noll och inget av det i dina inlägg iaf.

Så fortsätt vara en NPC. Det är där du gör mest nytta. Skrik högt, men bidra noll till vetenskapen. Du kan ju iaf skriva i din dödsruna att du lät ganska högt. Duktig av dig

Ok, så inga nya ord nu då.

De tog slut för dig, din mugu.

Medan du spenderar tid på att komma på något smart kommer klimatet fortsätta att förändras, och Totius kommer inte att framstå i bättre dager, men tack för ditt bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in