Citat:
Ursprungligen postat av
cidertider
Helt otroligt att Robin säger åt Lukas att dra därifrån , han har ju levt med I och har barn med henne , så han vet ganska bra hur hon fungerar. Riktigt tragiskt !
Instämmer fullt ut.
Åklagaren försöker pressa R till att svara på ett sett som passar åklagaren bättre men R uttrycker flera gånger att hon är hans barns mamma, att han försöker, i den mån det är möjligt, hålla det till allt som rör barnen.
Man hör på honom att han hade kunnat öppna en ventil och spy bajs om han velat, det finns mer där inne. Han delger dock det som är relevant på ett mycket balanserat och nyanserat sätt utan att spy galla.
Det man även kan utläsa från det förhöret är att han troligtvis fått kämpa
otroligt mycket för att barnen ska ha kunnat träffa sin mamma.
Jag tror också han svalt mycket skit och nästan till och med hela sin stolthet.
Detta enbart för barnens skull och jag menar verkligen detta som något positivt.
Jag tyckte som vissa här inne att L spydde mycket galla men efter att ha hört R förhör så tror jag inte det längre.
R är ganska slipad i sitt sätt att prata för att förmedla det han vill på ett rakt och tydligt sätt.
Trots att han är rak och tydlig så gör han det som åklagaren nämner i pläderingen, otroligt balanserat och nyanserat.
Min bild av I efter alla dessa dagar finns det inte ens ord för att beskriva i detta forum.
Jag har funderat mycket kring detta dom senaste dagarna och i mina ögon verkar hon inte ens vara mån om att verkligen få veta vad som hänt hennes dotter i och med frånvaro samtliga dagar. Det stör mig något oroligt mycket.