2023-03-15, 21:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Som förälder är det fullkomligt normalt, och rentav en skyldighet att _alltid_ sätta sitt/sina barns välmående i första hand.

I detta fall (och i så många andra gällande I:s krav och bestämmelser) så valde han att inte säga emot för att slippa en jäkla scen ifrån hennes sida, och för att inte såra sina barn som såg fram emot att få tillbringa sommaren hos I & L efter att I lovat det bakom R rygg.

R valde att vika sig för sina barns välmående, för att vara I till lags och för att slippa en scen.

L har sagt att det är helt okej, för att vara I till lags, men också för att han faktiskt värdesatte barnen.

I, däremot, hon lovar barnen att de ska tillbringa sommaren där, lyser med sin frånvaro och sviker sina barn fullständigt.

Att skaffa både djur och barn verkar hon kunna ta SM-guld i, men vid senare ansvar för det hon skaffar krävs 1? 2? 5? Snubbar till.

Hyvens morsa det där.
Vad du snackar skit.
Hon ville byta och gå hemma med barnen.
Han vägrade.
Citera
2023-03-15, 21:35
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Vilken kompetens anser du att Bella besitter? Van småbarnsförälder som hon är, vad kan hon som inte L kan? Ditt självsäkra svar på frågan blir troligen; hålla barnen vid liv. Men du, som enbart "känner till" L, är ju så tvärsäker på dels hur han tänker, hur han mått i häktet, hur han behandlat sina ex. Jag förstår inte hur du kan veta det? Hur han mått i häktet kan du absolut inte veta, så varför ska jag lita på dig när du säger att han är ett as?
Om Bella är så kompetent förälder, särskilt med barn med diagnoser, där behöver man verkligen vara på tårna så att vardag och rutiner funkar för dom, varför lämnar hon över ansvaret till en första-gångs-pappa utan kompetens och erfarenhet?
Jag hävdade att han saknar kompetens som andra småbarnsföräldrar har.
Och att det faktiskt inte är ett skit synd om honom eller någon oöverstiglig arbetsbörda han hade om han hade varit normal.
Nu slipper han den i framtiden så det är väl bra.
Citera
2023-03-15, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad du snackar skit.
Hon ville byta och gå hemma med barnen.
Han vägrade.

Det ville hon inte alls enligt FUP.
Hon ville ju inte vara hemma enligt vad hon själv berättat i förhör.
Citera
2023-03-15, 22:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det ville hon inte alls enligt FUP.
Hon ville ju inte vara hemma enligt vad hon själv berättat i förhör.
Det ville hon visst enligt FUP.
När han tog ut föräldraledigt så blev hon erbjuden bättre tjänst och han vantrivdes på jobbet och sa upp sig.
Dom kom därför överens om att hon skulle jobba och han vara hemma
Efter ett tag vill hon byta igen men fick inte för honom.
Det finns med i FUP
Det betydde att han bytte och tog över det ansvar hemma som hon hade när hon var hemma.
Men gnällpelle grejade inte det.
Det blev tydligt den 25 juli.
Citera
2023-03-15, 22:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det låter troligt.
Lukas beklagar sig över sin stora arbetsbelastning men Robin skiter väl i den för att inte såra barnen.
Hyvens farsa det där.

Om det är sant så hade bara kunnat lyfta luren och ändra på det.

Om det är sant? Både Robin och Lukas vittnar om det i fup.
Och det var ju ändra tillbaks som Robin ville men I motsatte sig det.
Citera
2023-03-15, 22:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det ville hon visst enligt FUP.
När han tog ut föräldraledigt så blev hon erbjuden bättre tjänst och han vantrivdes på jobbet och sa upp sig.
Dom kom därför överens om att hon skulle jobba och han vara hemma
Efter ett tag vill hon byta igen men fick inte för honom.
Det finns med i FUP
Det betydde att han bytte och tog över det ansvar hemma som hon hade när hon var hemma.
Men gnällpelle grejade inte det.
Det blev tydligt den 25 juli.

Hon ville inte vara hemma, det är ngt hon sagt till polisen som ingen annan vittnar om att det stämmer. I mina öron låter det som en efterkonstruktion.
Citera
2023-03-15, 22:32
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Vilken kompetens anser du att Bella besitter? Van småbarnsförälder som hon är, vad kan hon som inte L kan? Ditt självsäkra svar på frågan blir troligen; hålla barnen vid liv. Men du, som enbart "känner till" L, är ju så tvärsäker på dels hur han tänker, hur han mått i häktet, hur han behandlat sina ex. Jag förstår inte hur du kan veta det? Hur han mått i häktet kan du absolut inte veta, så varför ska jag lita på dig när du säger att han är ett as?
Om Bella är så kompetent förälder, särskilt med barn med diagnoser, där behöver man verkligen vara på tårna så att vardag och rutiner funkar för dom, varför lämnar hon över ansvaret till en första-gångs-pappa utan kompetens och erfarenhet?

Precis, Och varför har hon inte hand om sina barn idag?
Citera
2023-03-15, 22:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Om det är sant? Både Robin och Lukas vittnar om det i fup.
Och det var ju ändra tillbaks som Robin ville men I motsatte sig det.
Han är vårdnadshavare med varannan vecka.
Hon kan inte styra över hans veckor om han inte vill det.
Lukas säger i FUP att barnen skulle vara hemma eftersom dom inte mår bra av byta fritidsplats när den vanliga stängde på sommaren.
Citera
2023-03-16, 06:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Han är vårdnadshavare med varannan vecka.
Hon kan inte styra över hans veckor om han inte vill det.
Lukas säger i FUP att barnen skulle vara hemma eftersom dom inte mår bra av byta fritidsplats när den vanliga stängde på sommaren.

För att Pissabella ansåg det ja, och pappan till barnen säger att
Hon fattade det beslutet utan att prata med någon annan. Han hade alltså sagt nej till det. Men hon gjorde som hon ville.

Nej barnen bor inte varannan vecka hos Pissabella.
Citera
2023-03-16, 09:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
För att Pissabella ansåg det ja, och pappan till barnen säger att
Hon fattade det beslutet utan att prata med någon annan. Han hade alltså sagt nej till det. Men hon gjorde som hon ville.

Nej barnen bor inte varannan vecka hos Pissabella.
Vi får väl för pojkarna skull hoppas att dom bor hos Lukas då.
För enligt honom är ju inte Robin direkt någon lysande pappa.
Det är ju riktigt synd om honom som har utnyttjats av två dåliga föräldrar

Fhl2 Ville hon göra det? Mm. Pojkarna då, hur reagerar de... när du pratar med dem om att
du skulle flytta?
L Nej, jag sade "mamma kanske"... jag vill ju inte säga rakt ut att hon har hittat någon
jävla målare på jobbet, jag sade "mamma kanske har hittat en ny kille. Jag kommer nog
flytta men ni kommer alltid kunna nå mig. Jag är er lillasyrras pappa". Jag har varit mer
pappa till dem än vad deras farsa har varit under ett år.
Citera
2023-03-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Pissabellas knarkdom, gofile
https://gofile.io/d/GYNBbU

Pissabella var alltså inget annat är ett sunkigt oxyluder. När man trodde att hon inte kunde get lower, så spikar hon med en oxydom. Unfuckingbelievable! Sterilisera, lås in skräpet och kasta bort nyckeln.

Stackars barn. Man får verkligen hoppas att de där små killarna bor heltid hos pappan numera. Någon som vet hur det ligger till med det? Har hon grabbarna något över huvud taget?

Ni som var på rättegången. Var hennes familj på plats? Inte framkommit ett ord om dem i stort sett. Antar att de är liksasamma som WT-Bella, eller? Någon som sitter på info?
Citera
2023-03-16, 19:03
Medlem
Citat:
Jag hävdade att han saknar kompetens som andra småbarnsföräldrar har.
Och att det faktiskt inte är ett skit synd om honom eller någon oöverstiglig arbetsbörda han hade om han hade varit normal.
Nu slipper han den i framtiden så det är väl bra.
Det var verkligen inget svar på mina frågor. Att vara förälder till barn med diagnoser kräver så oerhört mycket mer än att vara förälder till barn utan. Hur sjutton kunde I lämna över ansvaret på SINA barn till en ung första-gångs-pappa och förvänta sig att han skulle klara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in