2023-02-17, 19:18
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Instämmer fullt ut.
Åklagaren försöker pressa R till att svara på ett sett som passar åklagaren bättre men R uttrycker flera gånger att hon är hans barns mamma, att han försöker, i den mån det är möjligt, hålla det till allt som rör barnen.

Man hör på honom att han hade kunnat öppna en ventil och spy bajs om han velat, det finns mer där inne. Han delger dock det som är relevant på ett mycket balanserat och nyanserat sätt utan att spy galla.

Det man även kan utläsa från det förhöret är att han troligtvis fått kämpa otroligt mycket för att barnen ska ha kunnat träffa sin mamma.
Jag tror också han svalt mycket skit och nästan till och med hela sin stolthet.
Detta enbart för barnens skull och jag menar verkligen detta som något positivt.

Jag tyckte som vissa här inne att L spydde mycket galla men efter att ha hört R förhör så tror jag inte det längre.
R är ganska slipad i sitt sätt att prata för att förmedla det han vill på ett rakt och tydligt sätt.
Trots att han är rak och tydlig så gör han det som åklagaren nämner i pläderingen, otroligt balanserat och nyanserat.

Min bild av I efter alla dessa dagar finns det inte ens ord för att beskriva i detta forum.

Jag har funderat mycket kring detta dom senaste dagarna och i mina ögon verkar hon inte ens vara mån om att verkligen få veta vad som hänt hennes dotter i och med frånvaro samtliga dagar. Det stör mig något oroligt mycket.

Tur för killarna att de har haft dessa män i sitt liv , och fint av Robin att vara den vuxna i rummet. Hoppas att alla tar avstånd och håller sig långt ifrån I .
Citera
2023-02-17, 19:21
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Hon slänger alltid ut sin partner när hon blir arg.
Hon vill inte längre detta så fort hon blir arg.

När hon lugnat ned sig så hotar hon med polisanmälan eller gråter och säger att man bara överger henne.

Jag tror inte ett skratt på att det var slut mellan varken henne och J eller henne och L innan hon gick vidare.
Kanske i det offentliga rummet men tror varken J eller L egentligen delar hennes uppfattning om att det vart slut innan hon sniglar vidare...

Vidrig människa, usch !
Citera
2023-02-17, 19:25
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon är avrådd från att vara där av åklagaren.
Det är dessutom ganska vanligt att den föräldern som fått sitt barn mördat inte orkar se mördaren i rätten och höra alla detaljer.
Fast du kanske anser att t ex Lisa Holms mamma inte heller brydde sig?

Kvalificerat skitsnack. Isabella är inte där då hon tycker det är jobbigt att behöva lyssna på hennes förehavanden. Du vet, att misshandla sin partner bakom lyckta dörrar är chill. Men att behöva ta del av det under en rättegång ... nej, det klarar Isabella inte av.
Citera
2023-02-17, 19:25
Medlem
Citat:
Detta är rent skitprat, ren rappakalja.

Enligt uppgift så ska åklagaren försökt prata med henne redan första dagen, även målsägarbiträde och domaren ska ha föreslagit att hon kan vara med på vissa delar.
....du kan för fan inte jämföra detta fall med L.H. till och med du måste ju se skillnaden..?!

Enligt uppgift så ska ju också sjukskrivningen påbörjats i samband med att FUP släpptes.

Detta uppfattar jag som att det var först då det blev jobbigt?
Det i kombination med att hon inte vill närvara ens på delar av förhandlingen tror jag handlar om samma sak.
Tyvärr väldigt lite om vad som hänt J.
Citera
2023-02-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Kvalificerat skitsnack. Isabella är inte där då hon tycker det är jobbigt att behöva lyssna på hennes förehavanden. Du vet, att misshandla sin partner bakom lyckta dörrar är chill. Men att behöva ta del av det under en rättegång ... nej, det klarar Isabella inte av.

Instämmer!
Citera
2023-02-17, 19:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Lokaltidningen skriver kort om frisläppandet av pappan.
"Mannen är släppt i väntan på domen som kommer den 3 mars.

– Han är förstås lättad, men han har också en sorg att bearbeta, säger advokat Cecilia Werner som försvarat den misstänkte mannen.

Åklagare My Lindholm väckte åtalet mot mannen.

– Att han är släppt ur häktet tyder på en friande dom, säger hon."

Försvaret har anlitat tre läkare som ofta är sakkunniga i mål om s.k. skakvåld.
"Den misstänkte mannen har hela tiden förnekat brott. På torsdagen släpptes han alltså av Nyköpings tingsrätt.

Försvaret hade åberopat tre läkare som argumenterade till förmån för den åtalade mannen. De anlitas ofta som sakkunniga i mål som rör skakvåld.

– Det går inte att säkert veta vad som orsakat barnets skador. Det är det viktigaste i det här målet, säger mannens advokat Cecilia Werner.

Enligt den åtalade mannen låg en hund ovanpå barnet då han kom in i rummet, en teori är att barnet kvävts och på så vis fått de svåra skadorna."
https://sn.se/nyheter/trosa/artikel/misstankt-for-spadbarnsdod-i-trosa-slappt-ur-haktet/l7vnzw1l

Min reflektion är att fadern hela tiden vidhållit sin version och närmast verkat helt överraskad över anklagelserna om skakvåld. Han har hela tiden trott/hävdat att det varit hunden. Kanske har rätten tagit intryck av det?
Citera
2023-02-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

– Han är förstås lättad, men han har också en sorg att bearbeta, säger advokat Cecilia Werner som försvarat den misstänkte mannen.

"Den misstänkte mannen har hela tiden förnekat brott. På torsdagen släpptes han alltså av Nyköpings tingsrätt.

Försvaret hade åberopat tre läkare som argumenterade till förmån för den åtalade mannen. De anlitas ofta som sakkunniga i mål som rör skakvåld.

– Det går inte att säkert veta vad som orsakat barnets skador. Det är det viktigaste i det här målet, säger mannens advokat Cecilia Werner.

Enligt den åtalade mannen låg en hund ovanpå barnet då han kom in i rummet, en teori är att barnet kvävts och på så vis fått de svåra skadorna."
https://sn.se/nyheter/trosa/artikel/misstankt-for-spadbarnsdod-i-trosa-slappt-ur-haktet/l7vnzw1l

Min reflektion är att fadern hela tiden vidhållit sin version och närmast verkat helt överraskad över anklagelserna om skakvåld. Han har hela tiden trott/hävdat att det varit hunden. Kanske har rätten tagit intryck av det?

Möjligt men jag tror även att man lagt till parametern om när det ska ha skett.
Mycket talar ju för att insjuknande av denna hastighet tyder på att skakning då ska ha skett i direkt anslutning till insjuknandet och då finns det ju absolut ingenting som tyder på att skakning skett i och med att det är ganska osannolikt att han som sagt skyndar sig ned för att gå in och skaka om en glad bebis för att sedan sätta igång teatern.
Denna teori är ju högst orimlig och det tror jag tingsrätten också har insett.
Citera
2023-02-17, 19:49
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Och nu försöker Lukas få kontakt med Bella buhu.
Kanske för att han är normal och hon är psyko? Hon har fortfarande grepp om honom.
Det är så ledsamt att läsa dina inlägg, ditt hat mot män är tydlig, speciellt mot pappor.
Citera
2023-02-17, 20:00
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Och nu försöker Lukas få kontakt med Bella buhu.

Dina inlägg blir bara värre och värre ju senare det blir . Och ju mer bevis för Isabellas vidriga leverne som läggs fram av dem som till skillnad från I , faktiskt varit på rättegången. Du börjar t.o.m jämföra detta med mordet på Lisa Holm , vidrigt !!
Citera
2023-02-17, 20:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Ja, då kan man räkna med friande dom. Det var en lättnad! Fast jag aldrig har träffat de här personerna ens, så har jag känt så mycket sympati med Lukas. Han verkar vara en typisk "snäll och svag" person, och han blev därför utnyttjad till max av en lat och bekväm och förslagen kvinna. Men nu måste han som sagt igenom en sorg... så oerhört tragiskt! Förhoppningsvis har han lärt sig något av det här, och väljer en rar och flitig och ansvarsfull tjej nästa gång, och får fler barn. Han verkar ju vara jättebra pappamaterial!

...någon som vet var det blev av hunden..?
Citera
2023-02-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, då kan man räkna med friande dom. Det var en lättnad! Fast jag aldrig har träffat de här personerna ens, så har jag känt så mycket sympati med Lukas. Han verkar vara en typisk "snäll och svag" person, och han blev därför utnyttjad till max av en lat och bekväm och förslagen kvinna. Men nu måste han som sagt igenom en sorg... så oerhört tragiskt! Förhoppningsvis har han lärt sig något av det här, och väljer en rar och flitig och ansvarsfull tjej nästa gång, och får fler barn. Han verkar ju vara jättebra pappamaterial!

...någon som vet var det blev av hunden..?

Lämnades inte hunden till Hundstallet https://hundstallet.se/, de har säkert hittat ett nytt hem till den .
Citera
2023-02-17, 20:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hon slänger alltid ut sin partner när hon blir arg.
Hon vill inte längre detta så fort hon blir arg.

När hon lugnat ned sig så hotar hon med polisanmälan eller gråter och säger att man bara överger henne.

Jag tror inte ett skratt på att det var slut mellan varken henne och J eller henne och L innan hon gick vidare.
Kanske i det offentliga rummet men tror varken J eller L egentligen delar hennes uppfattning om att det vart slut innan hon sniglar vidare...
Så du säger att både Johan och Lukas ljuger.
Gulligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in