2023-02-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon är ju en "internet-expert" så hon följer säkert tråden.
Hon borde ju sitta inne för all skit hon hittat på.
Jag mår jättedålig över att ett liv har släckts och att förövaren går fri. Kan inte ens föreställa mig hur det känns för Maries anhöriga. Jag hoppas att rättsväsendet hittat nåt sätt att sätta ditt henne
Citera
2023-02-15, 15:12
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan1979
Jag mår jättedålig över att ett liv har släckts och att förövaren går fri. Kan inte ens föreställa mig hur det känns för Maries anhöriga. Jag hoppas att rättsväsendet hittat nåt sätt att sätta ditt henne

Känns mer sorgligt att Maries familj inte utövar hedersvåld som avarterna inom gärningskvinnans familj.
Då hade det hela varit avklarat.

Lite OT, men ändå relevant i sammanhanget. Det visar vilken familj det rör sig om.

(FB) Länsmansgården, Göteborg, 2020-03-11: 16-åring ihjälskjuten, 18-åring skottskadad
Senast redigerad av b00b00 2023-02-15 kl. 15:15.
Citera
2023-02-15, 15:49
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Känns mer sorgligt att Maries familj inte utövar hedersvåld som avarterna inom gärningskvinnans familj.
Då hade det hela varit avklarat.

Lite OT, men ändå relevant i sammanhanget. Det visar vilken familj det rör sig om.

(FB) Länsmansgården, Göteborg, 2020-03-11: 16-åring ihjälskjuten, 18-åring skottskadad

Verkligen inte OT.
Kan du göra en sammanfattning om familjens inblandning i detta fall? Vore av stort värde för fallet och för alla läsare av tråden.
Citera
2023-02-15, 15:58
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Verkligen inte OT.
Kan du göra en sammanfattning om familjens inblandning i detta fall? Vore av stort värde för fallet och för alla läsare av tråden.

Nä. Tror nog att gemene man kan avgöra vad som är sant och ej.
Vad familjen i sig har pysslat med lär mynna ut i ett flertalet trådar.
Bidragsbrott, misshandel, grov olovlig körning, tillåtande av olovlig körning mm enbart för denna lilla tös.
Citera
2023-02-15, 16:00
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Nä. Tror nog att gemene man kan avgöra vad som är sant och ej.
Vad familjen i sig har pysslat med lär mynna ut i ett flertalet trådar.
Bidragsbrott, misshandel, grov olovlig körning, tillåtande av olovlig körning mm enbart för denna lilla tös.
Verkar som hennes familj har skjutit ihjäl en tonåring?
Citera
2023-02-15, 16:02
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Verkar som hennes familj har skjutit ihjäl en tonåring?

Det stämmer alldeles utmärkt.
Citera
2023-02-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Man har både DNA och fingeravtryck från albanskan så säkrare kan det inte bli.
Att sen du och nån mer så gärna vill så tvivel och helst fria henne har säkert med dina ideologiska ståndpunkter att göra. Är du murvel på Filter?

Jag har ingen vilja i frågan om hon ska frias eller fällas. Jag hade önskat att man skulle kunnat åtala henne och låtit det hela manglas i en domstol.

Det jag är nyfiken på är hur DNAet och fingeravtrycket har kommit dit det kommit och var har det kommit. Jag ser fram emot när förundersökningsprotokollet släpps. Då får vi veta. Eftersom mordvapnet tycks vara borta är det något annat. Skulle exempelvis kunna vara mördarens DNA under naglarna på offret mm. Där hamnar det inte normalt sett om man inte brukat våld mot varandra.

Det var väl egentligen det som föranledde mina funderingar hur Polisen lyckats med det de lyckats utan ett mordvapen och där kan det vara forumanvändare som har mer erfarenhet kring hur Polisen jobbar.
Citera
2023-02-15, 16:09
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag har ingen vilja i frågan om hon ska frias eller fällas. Jag hade önskat att man skulle kunnat åtala henne och låtit det hela manglas i en domstol.

Det jag är nyfiken på är hur DNAet och fingeravtrycket har kommit dit det kommit och var har det kommit. Jag ser fram emot när förundersökningsprotokollet släpps. Då får vi veta. Eftersom mordvapnet tycks vara borta är det något annat. Skulle exempelvis kunna vara mördarens DNA under naglarna på offret mm. Där hamnar det inte normalt sett om man inte brukat våld mot varandra.

Det var väl egentligen det som föranledde mina funderingar hur Polisen lyckats med det de lyckats utan ett mordvapen och där kan det vara forumanvändare som har mer erfarenhet kring hur Polisen jobbar.

Ingen fup kommer släppas då inget åtal kommer väckas.
Det är upp till oss att se till att kvinnan återvänder till Kosovo.
Citera
2023-02-15, 16:14
Medlem
Frågan är om det var tyg eller pengar hon var ute efter. Personligen tror jag att det främst var tyg hon ville ha. Och att hon egentligen inte tänkt råna butiken. Men hon saknade pengar eller tillräckligt med pengar för det hon ville ha i butiken.
Sen har mördaren haft problem med impulskontroll och börjat klippa till tyg på eget initiativ och då har Marie insett att hon tänker stjäla och har gripit in. Tjejen har då angripit henne med saxen när Marie tagit rullen ifrån henne. Marie saknar tydligen avvänjningsskador vilket tyder på att det kan ha varit så det har gått till. Sedan när Marie väl är död har hon kommit på att det finns en kassa hon kan förse sig med.
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
46-åringen som först anhölls men sedan släpptes var känd sedan tidigare av polisen och var en av de kvinnor som polisen tidigt fick in flera tips om omedelbart efter mordet.

Förstår inte hur 17-åringen kunde gå under radarn? Hade hon inte skadat sig själv (läs handen) när hon högg Marie Johansson? Var inte 17-åringens kläder blodiga? Märkte inte 17-åringens målsmän något?

Dagskassan på 7000 kr var ju borta. Varför behövde 17-åringen dessa kontanter så brådskande? Det fanns ju andra butiken i närområdet som hade betydligt högre dagskassor än 7000 kr.
Citera
2023-02-15, 16:21
Medlem
Personligen tror jag inte denna mördare haft några problem med vad hon gjort. Jag tror hon är sociopat.
Allt kretsar kring hennes egna kortsiktiga behov. Att hon strax efteråt helt lugnt frågar en man om skjuts tyder på att hon saknat någon större stress över vad hon gjort. Låg impulskontroll och nära till aggression är också en följd av störningen. Hon kan verka normal och trevlig på ytan men när det gått henne emot har det gått väldigt snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, jag håller med. För de flesta är det nog ingen lätt sak att leva med vetskapen om att man tagit livet av någon, men samtidigt är det väl inte helt omöjligt att hon klarat av att gå vidare efter det, något sånär i alla fall.

Hur som helst är det där med missbruk förstås bara en spekulation då vi inte vet vem GM är, men rimligtvis bör något ha varit galet om hon nu faktiskt knivmördade en annan människa som 17-åring.
Citera
2023-02-15, 16:49
Medlem
Jag skulle inte säga att det är att lära känna någon att ge ingående råd om tyg och sömnad.
Det senare är ju alltid något som sker i alla tygaffärer. Det kan vara ganska tidskrävande kunder. Jag tror inte att en timma i en tygaffär måste ses som avvikande om kunden både vill titta igenom, känna på kvaliteter och jämföra en mängd tyger inför sitt köp.
Man har väl ingen återköpsrätt heller när tyget väl är klippt.
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Jag handlade en del i den tygaffären på 1990-talet. Det jag lade märke till då var att personalen ofta hade långa samtal med någon kund. Man kände/lärde känna sina kunder tydligen, vilket ju stämmer med att 17-åringen skall ha varit i affären i en timme före dådet.
Citera
2023-02-15, 16:51
Medlem
I hennes egen Youtube kanal finns en film från 2015. Där i filmen träffar hennes dåvarande 2 barn, 10 och 5 år gamla Jultomten på en Algot och Vilgot Julshow. Det stora barnet (flicka) måste vara det barnet som låg i mammans mage under mordet Okt 2005. Så idag är den flickan 17-18 år gammal. Undrar om hon vet nåt vem hennes mamma verkligen är. Undrar också om hennes sista make Payman Bahra vet nåt vad mamman till hans 2 barn har gjort i Stuvkällaren Okt 2005
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in