Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Varför registrerade du dig på Flashback för att få stopp på diskussionen om just detta mordfall? Det finns tusentals trådar om mord på Flashback, men du valde en tråd om något som hänt för 18 år sedan som inte ens medierna skriver om.

1. DNA-spår
2. Uppenbarligen
3. Fråga henne
E det inte konstigt med denna mediatystnad. Har du eller någon annan en teori om vad det beror på. Konstigt tycker jag.
Citera
2023-02-13, 18:44
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Kan man inte anmäla dem nånstans? JK?
De missköter ju sitt uppdrag, dessa jävla mördarbeskyddare, t.o.m. här skyddas hon, jag fattar inte varför vi svenskar är så jävla dumma i huvet..

Instämmer
Sverige har blivit empatistört.i brist på bättre ord. Vi skyddar brottslingar - importerar dem frivilligt dessutom men en mördad kvinna och hennes anhöriga behandlas så här.
Citera
2023-02-13, 19:05
Medlem
Jag tycker hon ser ut som en missbrukare helt klart. Men kan ändå inte förstå motivet varför en gravid 17 årig kvinna hugger ihjäl en oskyldig kvinna och tar pengarna och sticker. Det är så sjukt vidrigt. Rent objektivt så är brottet så väldigt grovt, ja menar okej om det var ett inbrott eller rån, men hon högg ju faktiskt ihjäl en kvinna med brutalt övervåld på kvinnans arbetsplats....

Till sist: När riktiga partier får makten i Sverige kommer X och hennes kriminella släkt utvisas till sina hemländer, dem är inte svenskar och kommer aldrig bli det. Den dagen ska jag fira med tårta.
Citera
2023-02-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Jag har på omvägar fått tag i ett klassfoto (lågstadiet) på kvinnan (om någon är intresserad).
Ja, tack. Pm:a mig.
Citera
2023-02-13, 19:15
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Jag har på omvägar fått tag i ett klassfoto (lågstadiet) på kvinnan (om någon är intresserad).
Skicka gärna
Citera
2023-02-13, 19:16
Medlem
Mig med
Citera
2023-02-13, 19:36
Medlem
Senaste nytt från Expressen som i alla fall intresserar sig för fallet.

Något för Er som har tillgång till Expressen Premium:

https://www.expressen.se/nyheter/jagades-i-17-ar-akte-fast-pa-ikea/
Citera
2023-02-13, 19:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi

Intressant! Så det var på Ikea hon åkte fast. Mörderskan har säkert stulit mängder av gånger utan att åka fast men även åkt fast ett antal ggr utan att bli topsad. Polisen bör nog kolla igenom lite ouppklarade rån/rånmord och se om hon eller någon i släkten kan ha koppling
Citera
2023-02-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Intressant! Så det var på Ikea hon åkte fast. Mörderskan har säkert stulit mängder av gånger utan att åka fast men även åkt fast ett antal ggr utan att bli topsad. Polisen bör nog kolla igenom lite ouppklarade rån/rånmord och se om hon eller någon i släkten kan ha koppling

På nedan länk

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2011/Nr-3-Argang-77/Rekordmanga-topsade-i-november/

står det bl a:

"...Men i Riksåklagarens riktlinjer för topsning sägs att det ändå kan finnas grund för topsning vid upprepade brott som exempelvis snatterier, eftersom påföljden under vissa förhållanden kan bli en annan än böter..."

Jag tolkar ovan som att man inte blir topsad första gången man ertappas med snatteri utan brottet behöver ha upprepats.
Citera
2023-02-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi

Det som jag ser som ny information i artikeln är att hon blir påkommen med oscannade varor i självscanningen. Detta sker på IKEA Bäckebol på Hisingen i slutet av 2022. Hon topsas sedan i slutet av januari.
Citera
2023-02-13, 20:34
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ja, tack!

Namnet har alltså förekommit i tråden och blivit allmänt känt nu? Efterfrågar inte namnet utan undrar bara om det har läckt ut...

Edit: Jag har hittat namnet nu. Det står fortfarande utskrivet i tråden.
Senast redigerad av Lysturken 2023-02-13 kl. 20:59.
Citera
2023-02-13, 20:36
Medlem
Gillade tråden som mest när vi spanade efter den person som vi nu har funnit.

Det vore klädsamt att återgå till lite mer seriositet här nu..

Vem var x när hon var 17 år egentligen ? Kniven verkar hon ha haft med sig till affären den där dagen och man kan ju fundera kring hur många höggravida kvinnor som går runt med kniv

Var det verkligen första gången hon använde kniv för att tvinga till sig det hon ville ha ?

Det hade varit väldigt intressant att veta vem pappan är till det första barnet. Jag har försökt leta efter barnet som enligt artikeln hette Albina men hittar ingen lämplig kandidat med detta namn på ratsit

Inte så att vi ska hänga ut detta stackars barn/ungdom men vi behöver nog få fastanställt vem pappan är som sagt för att driva denna tråd framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in