Citat:

Ursprungligen postat av 
Venator

Naturligtvis litar jag på det. Men det i sig bevisar inte att hon är mördaren. Hon kunde exempelvis ha försökt stoppa mordet och blivit skadad själv. Mördaren behövde inte lämnat spår som gick att knyta till mordet. Det är en butik så det är klart att där i övrigt finns fingeravtryck och hårstrån och annat från en massa människor. 
Men kanske är bevisen sådana att hon faktiskt kan knytas till själva gärningen. Som jag tidigare diskuterat i tråden kan det exempelvis handla om att offret har hudrester med hennes DNA under naglarna efter att ha försvarat sig. Det vet vi inte.

Precis, jag håller med dig. Att hennes DNA finns på platsen i sig behöver inte betyda att hon är mördaren, särskilt inte i en butik där många människor rör sig. Men som du säger, om det finns bevis som direkt knyter henne till gärningen – som DNA under offrets naglar – förändrar det förstås saken. Utan att veta mer om den typen av bevis blir det svårt att dra några säkra slutsatser.
Sen tycker jag också att det är för tidigt att döma någon utan att ens få höra henne och hennes berättelse. Alla har rätt att försvara sig innan man drar slutsatser.
Vet någon vad hon gör nuförtiden? Bara ren nyfikenhet. Såg några bilder på henne och hon var fan snygg ;-)