2023-02-11, 20:32
Medlem
Rubertdrinkszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Det går inte att rätta det som gjorts. Men eftersom "the cats of the bag" tycker jag att XA borde göra det enda rätta och berätta varför det blev som det blev? Om inte för din egen skull, så för Maries efterlevande. Jag står till förfogande. Hör av dig!

Såna människor som henne gör nog inte det. Hon är en tvättäkta psykopat med noll mänsklig instinkt.

Bevisen talar för sig självt och visst hade det varit uppmuntrande för Maries föräldrar men problemet är att hon håller fast vid sin så kallade "stolthet" och vill inte göra det. Hon är och kommer förbli en patetiskt människa i hela sitt liv och hon kommer ruttna tills hon stinker lik.

Hon saknar vett eller insikt och ändå går hon fri efter vad hon har gjort. Det är sinnessjukt.

Jag är inte bara arg på GM utan hela detta systemet som låter henne gå undan.

Rättsstaten borde göra kraftiga förändringar vad gäller mord efter preskriptionstid och är man 17 år och begår ett mord, ja då ska man stå till svars för det oavsett hur jävla lång tid det tar.

Patetiska människa. Hoppas du ruttnar och stinker lik bland alla i din närhet.
Senast redigerad av Rubertdrinksz 2023-02-11 kl. 20:39.
Citera
2023-02-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Från Expressens Premiumartikel. https://www.expressen.se/nyheter/mar...och-hoggravid/ (låst)

”Beskedet om DNA-träffen fick polisen att hämta in kvinnan som skäligen misstänkt i utredningen av det 18 år gamla mordet. Polisen hann enligt uppgift ta kvinnans fingeravtryck innan åklagaren kom med nya besked: att hon måste släppas på fri fot.

Efter att ha undersökt de lagliga grunderna stod det klart att kvinnan var under 18 år vid tillfället för mordet, och att brottet – för hennes del – då är preskriberat.”

Blir det då tal om skadestånd för henne, pga det rättsövergrepp hon utsatts för?
Citera
2023-02-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja
ett mirakel om hon inte skadat andra,är det"
med sådant raseri inombirds så..
Hur vet du att hon "inte skadat andra", för att hon inte åkt fast?
För en vecka sen hade hon inte begått detta mord heller. Att man inte åkt fast betyder inte att man inte begått brottet, ganska självklart IMO, men men..
Citera
2023-02-11, 20:36
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”Beskedet om DNA-träffen fick polisen att hämta in kvinnan som skäligen misstänkt i utredningen av det 18 år gamla mordet. Polisen hann enligt uppgift ta kvinnans fingeravtryck innan åklagaren kom med nya besked: att hon måste släppas på fri fot.

Efter att ha undersökt de lagliga grunderna stod det klart att kvinnan var under 18 år vid tillfället för mordet, och att brottet – för hennes del – då är preskriberat.”

Blir det då tal om skadestånd för henne, pga det rättsövergrepp hon utsatts för?
Skulle inte förvåna mig. Det här är ju den sanna liberala härliga demokratin där rättssäkerhet står över allt annat...
Citera
2023-02-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det skulle inte förvåna här i landet upp och ned. Här har vi gett ut skadestånd till både terrorister och mördare.
Citera
2023-02-11, 20:40
Medlem
Någon som har grävt fram en bild på henne? jag efterfrågar inte en bild utan undrar bara rent allmänt.
Citera
2023-02-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Enligt expressens artikel som är bakom betalvägg så togs hon in som skäligen misstänkt för mordet och fick lämna fingeravtryck. Så hon är medveten om att hon avslöjats.

Expressen har ringt henne och hon nekade ,hade ingen kännedom
Dom skickade även Mail där hennes namn ingick i mailadressen men inget svar där heller
Allt enl expressens låsta artikel
Citera
2023-02-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Hur vet du att hon "inte skadat andra", för att hon inte åkt fast?
För en vecka sen hade hon inte begått detta mord heller. Att man inte åkt fast betyder inte att man inte begått brottet, ganska självklart IMO, men men..
Självklart är det så, och hon har med största sannolikhet också begått flera brott genom åren hon inte åkt dit för.

Det som stör mig är hennes flyt. Det har funnits flera tillfällen där hon kunnat topsats.
Citera
2023-02-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Från Expressens Premiumartikel. https://www.expressen.se/nyheter/mar...och-hoggravid/ (låst)

Har du läst hela artikeln ? Är kvinnan intervjuad där?
Citera
2023-02-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Någon som har grävt fram en bild på henne? jag efterfrågar inte en bild utan undrar bara rent allmänt.
Jag har bild på kosovoalbanskan. Censuren hindrar mig dock från att dela med mig.
Citera
2023-02-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Jag har bild på kosovoalbanskan. Censuren hindrar mig dock från att dela med mig.
Inte om hon delat bilden själv väl?
Citera
2023-02-11, 21:03
Medlem
De kan väl lika gärna ta bort den skyddade identiteten på henne, det är ju exet som borde vara rädd för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in