2023-02-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Jag har bild på kosovoalbanskan. Censuren hindrar mig dock från att dela med mig.

Hur gammal är bilden? är den nytagen?
Citera
2023-02-11, 21:09
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Har du läst hela artikeln ? Är kvinnan intervjuad där?
Expressen har pratat med henne. Här är vad som står om det.
Citat:
När Expressen söker kvinnan på ett nummer som hon uppgett i ett aktuellt myndighetsärende svarar en person som först förnekar att hon är rätt person.

Men som sedan beskriver situationen som varit med polisen som en bagatell:

– Jag vet inte vad det är för rykten som sprids om mig, säger hon och upprepar att hon aldrig har förhörts.

Sedan ber hon oss att skicka ett mejl till en mejladress som också anges i korrespondensen i det aktuella myndighetsärendet, en mejladress som innehåller kvinnans namn.

Men något svar på mejlet, där Expressen ställer frågor om både situationen med DNA-matchningen och dådet på Stuvkällaren, kommer aldrig.
Citera
2023-02-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Ok tack! Trodde faktiskt att hon var intervjuad och dessutom fick pengar för det men där ser man...
Citera
2023-02-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
De kan väl lika gärna ta bort den skyddade identiteten på henne, det är ju exet som borde vara rädd för henne.

Han har ju misshandlat henne och som jag förstår så har hon även varit misstänkt för att ha misshandlat en ”sekretess” vilket brukar betyda barn...
Citera
2023-02-11, 21:14
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Som sagt, en psykopat.

Dessa har en förmåga att förtränga grova brott begångna. Slår fan vad om att hon säkert inte minns ett skit från mordkvällen.
Citera
2023-02-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Han har ju misshandlat henne och som jag förstår så har hon även varit misstänkt för att ha misshandlat en ”sekretess” vilket brukar betyda barn...

Det var väl lite på skämt jag skrev det där. Men jag vet inte, känns inte som om en kvinna med ett sånt våldskapital skulle låta sig vara på "the recieving end" hur som helst. Hon verkar ju dessutom ytterst skruppellös.

De borde nog kolla på den där domen igen
Citera
2023-02-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Skulle inte förvåna mig. Det här är ju den sanna liberala härliga demokratin där rättssäkerhet står över allt annat...

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det skulle inte förvåna här i landet upp och ned. Här har vi gett ut skadestånd till både terrorister och mördare.

Som ni påtalar, det skulle inte alls förvåna om hon får kompensation för sveda och verk i samband med att hon ”felaktigt” plockades in.
Och att de tog hennes fingeravtryck på felaktig grund lär nog ses som synnerligen försvårande.
Betänk tex han våldtäktsmannen som belönades med + 800000..

Tänker att hon tids nog kommer att sälja sin berättelse till högstbjudande.
Citera
2023-02-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som ni påtalar, det skulle inte alls förvåna om hon får kompensation för sveda och verk i samband med att hon ”felaktigt” plockades in.
Och att de tog hennes fingeravtryck på felaktig grund lär nog ses som synnerligen försvårande.

Sen tar hon alla sina pengar och lever lyckligt i lågprislandet bosnien i alla sina dagar
Citera
2023-02-11, 21:27
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Farsan verkar ändå reko och har varit med i tidningen förr. Tycker tidningarna ska försöka bringa klarhet genom honom.
Citera
2023-02-11, 21:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Hur vet du att hon utreds för bedrägeri?

Tillägg på mitt tidigare svar: Hon utreds inte längre, det blev strafföreläggande.
Citera
2023-02-11, 21:34
Medlem
Citat:
Farsan verkar ändå reko och har varit med i tidningen förr. Tycker tidningarna ska försöka bringa klarhet genom honom.
Ja spontant känns det inte som om han vetat om vad hon gjort. I så fall hade han nog sett till att hon inte var med på foton som publicerats. Att hon gått och hållit detta för sig själv i alla år ser jag dock som omöjligt. Någon har alltid vetat.
Citera
2023-02-11, 21:34
Medlem
"Det är förbjudet, oavsett syfte, att efterfråga eller sprida uppgifter om personer med skyddade personuppgifter, om dessa uppgifter kan användas för att skada vederbörande. Exempel på sådana uppgifter är boende- eller vistelseort. Undantag är uppgifter som är allmänt kända, eller om det rör sig om uppgifter som personen själv spridit."

Okej helt seriöst kring detta med bilder. Om det är gamla bilder som är ute på nätet kan det väl inte innefattas av denna regel? Exet vet väl precis hur hon såg ut då? Om det skulle vara nya bilder så kanske det skulle vara fel, givet att hon inte lagt ut dem själv.

Jag tror att moderatorerna rykte in när de blev rädda att man skulle försöka hitta adresser och att folk skulle berätta var de se såg henne senast.

Ser inte hur foton kan bryta mot dessa regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in