Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Dumheter!
För att hög utbildning skall vara möjlig, krävs det både en god skolunderbyggnad och tillräckligt hög begåvning (IQ). Annars förflackas utbildning för alla. Det är därför det är så viktigt att grund- och gymnasieskolan håller hög kvalitet och att det är betygskonkurrens för att komma vidare i utbildningsystemet, så vi får fram mera intellektuellt högkvalitativa medborgare.
Kunskap är kunskap. Utbildning på alla nivåer är utlärning av kunskap.
Det kan faktiskt göras till människor även med lågt IQ, är bara att ändra sättet man lär ut på. Takten, pedagogiken och kanske också vilket ämne som studeras.
Teoretiska ämnen på högre nivåer som kräver hög nivå av abstrakt tänkande ex. lär vara svårt, men finns helt klart ämnen som funkar bättre för de med normal eller under normal IQ.
Så jo absolut möjligt.
Och enda sättet att just få medborgare med högre kunskapsnivåer är att utbilda dem.
Inte fan är det att aktivt se till att de inte får studera så som du önskar.
Citat:
Man kan anlägga genusperspektiv i riktiga ämnen och inte hitta på särämnen avsedda för ideologiproduktion.
https://www.youtube.com/watch?v=WUUaOYDN0qU
Är väl ganska exakt vad man gör. Genusvetenskap är ett klart tvärvetenskapligt ämne, eftersom kön existerar inom alla områden.
Citat:
Det är faktiskt värre än så - jag ifrågasätter hela förtryckarparadigmet som vänstern älskar så mycket. Det är en falsk axiomatisk utgångspunkt med starkt begränsad verklighetsunderbyggnad. Beklagar.
Du ifrågasätter alltså att kvinnor inte hade rösträtt, inte fick lov studera, inte fick lov äga sina egna pengar, inte tjänade lika mycket för samma arbete som män, inte fick arbeta inom vissa yrken, inte fick ärva, allmänt betraktades som sämre värda människor än män genom känd historia?
Du ifrågasätter kvinnors position i världen? Afghanistan, Saudiarabien etc etc?
Du ifrågasätter en rad av vetenskapliga insitutioner och forkning som påvisar statistik gällande förtryck mot kvinnor i världen?
som sagt vissa har verkligen problem med verkligheten.
Citat:
Så klart jag har. Det hör till allmänbildningen att ha läst Manifestet, liksom Om friheten och Reflektioner om franska revolutionen, utgångspunkterna för de tre dominerande ideologierna. Jag kan ta fram en ideologikanon åt Dig och Du behöver hjälp, särskilt med god konservativ litteratur.
Du har överhuvudtaget inte läst en rad av Marx. ursäkta Uven, men nej det har du inte.
Citat:
Ja, jag bortsåg från Dina fantasifoster. Du vägrar att inse att min politik avser att förbättra för kvinnor och barn - och för samhället - och att som den bygger på historiska erfarenheter har goda förutsättningar att lyckas. Jag förstår förstås att det är just det som gör Er i vänstern oroliga, för tänk om vi värdekonservativa lyckas - då blir Ni utskrattade och kommer aldrig tillbaka till makten.
Din politik FÖRÄMRAR! för kvinnor och barn! Är du verkligen så förbannat korkad så du inte fattar detta?
Mitt exempel på Amanda är et högst reellt framtida scenario med DIN politik.
Citat:
Inte alls. Både man och kvinna har ansvar för relationen och statistiken tyder på att män tar litet mer ansvar än kvinnor. Du behöver verkligen sluta att tänka i absoluta, dikotoma termer.
Så är vi där igen...när kvinnor alltså väljer att skilja sig från en våldsam man, Eller otrogen man, eller man som inte bidrar till samarbetet, så är misslyckandet i relationen alltså hennes fel, absolut inte hans..ohh no!
Säg mig, när en man väljer att skilja sig från en kvinna för at Thon dagligen misshandlar honom, är det då hans som brister i relationen? eller är det hon?
NÅ?
Citat:
Jag antar att Du aldrig har hört talas om The Sokal Hoax.
Bara för att där då och då existerar fusk inom vetenskap ( eller något annat) så betyder det att all vetenskap därför är fusk.
Citat:
Man behöver inte barnomsorga barn i 18 år. Förr började ungdomar förvärvsarbeta runt 13-14 år. Det är numera som vi skämt bort unga med att de är barn till fullt vuxen ålder. Barn behöver främst modern de första åren, sedan kan mor och far mycket väl dela på uppgiften på ett annat sätt.
Barn är barn upp till 18 år, man har ansvar som förälder upp till den åldern, vad du än tror.
Och detta var inte frågan, utan ytterligare ett sätt för dig att undvika ämnet. As usual.
Återigen,...vi pratade om din inkonsekvens, remember? eller måste jag verkligen tjata om allt gång 401?
Citat:
Igen, Du driver en politik som bygger på tekniska 1800-talsförutsättningar. Trådgalgens tid är förbi med moderna preventivmetoder. Klassisk vänsterskräckpropaganda.
Nej, jag driver en politik som bygger på modernt tänk och praktik, tackar som frågar, min politik är FÖR fri aborträtt, remember? DIN politk däremot, den bygger på total frånvaro av verklighetsförståelse.
Din politik avseende abortförbud existerar på många platser i världen och ja...där dör också ca 50 000 kvinnor, (5 kvinnor i timmen) av osäkra aborter varje år.
Citat:
De borgerliga regeringarna är skyldiga till mycket ont, men de senaste 100 åren har vi haft betydligt fler S-regeringar och S har tveklöst det största ansvaret för skolans fördärvande.
Lustigt det där hur en skola kan vara "fördärvad" när den ligger på plats 11
https://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/education/
Citat:
SD sitter inte i regeringen, men jag misstror förvisso varje regering som innehåller Liberalerna.
SD styr regeringen. De borgliga med moderaterna i täten sålde ut sig till SD.
Lite som de konservativa en gång i tiden sålde ut sig till Hitler.
Citat:
Vilken som nivå där det går att börja föra statistik med någon meningsfullhet, dvs från där centrala gränsvärdessatsen blir intressant. Så, det kan vara från ett 30-tal personer upp till befolkningsnivå, eventuellt med olika urval, t ex kön, åldersgrupper mm. Jag kan inte hålla en snabbkurs i statistik för Dig.
Du är bara för mycket.
Det statisten säger gällande preventivmedel hart vi tragglat i det oändliga utan att du fattat.
x% av alla som använder preventivmedel kommer ha oturen att trilla dit.
DEN gruppen av människor...ehh förlåt! bara kvinnorna förstås, stackars män ska vi ju inte belasta med något ansvar i saken, vill du alltså straffa.
DÄRFÖR jag frågar vad fan du menar med: "På statistisk nivå fungerar de tillräckligt bra!"
tror du den där gruppen som råkar ut för icke fungerande preventivmedel håller med dig? att det fungerar tillräckligt bra?
Citat:
Nej, det har jag aldrig påstått. Det Du hänger upp Dig på är att jag vill rädda barnen från olämpliga fäder och att jag därmed gör är att acceptera de naturliga skillnader som finns mellan män och kvinnor och drar konsekvenserna av detta. Du får stå ut med det.
Ursäkta men att säga att man vill att Pelle ska ta sitt ansvar och gifta sig med A. hjälper alltså inte faktan av att Pelle bara kan rycka på axlarna och ignorera vad du
önskar han ska göra.
Förstår du detta?
Du har INGET motsvarande tvång riktat mot fäderna till oönskade barn, utan din ideologi riktar allt tvång mot kvinnorna.
För tydligen så är kivnnor 100% ansvariga för at barn blir till medan män...bah!!! de är 0% ansvariga.
Alla som
INTE VILL HA BARN är gravt olämpliga föräldrar.
och det finns INGEN SKILLNAD I ANSVAR för att en graviditet blir till efter sex.
Citat:
Utifrån vad jag redovisat tidigare - Ja.
Well då kan jag ju berätta för dig _ eftersom du inte verkar begripa detta själv_ att de tär det alltså inte.
En mindre grupp i gruppen är inte giltig som bevis för hela gruppen.
Förstår at detta är oerhört svårt för dig att greppa. men så är det.
ja kan förklara på dagisnivå för dig...
Du har 10 X, Du ska undersöka om rökning är vanligt för X.
Om 1 X röker, så är alltså inte det ett giltigt bevis för att alla 10 X röker.
Utan det enda giltiga beviset är att ta reda på vad alla 10 X gör i saken.
Om 8-9 X röker så börjar det däremot luta åt att rökning är vanligt för gruppen X.
Greppar du detta så borde du faktiskt greppa att nä gamla kvinnors pensionspoäng är inte giltig faktum för alla kvinnor.