2023-02-09, 08:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Skilsmässorna är nu så omfattande i Sverige att SV måste gå ut och trösta med påhittet att varannanveckasboende inte alls är skadligt för barnen. Så klart att det är dåligt. Inga barn önskar sig egentligen detta och som bäst far de inte allt för illa av det.

Så, tröst för föräldrarna men ingen som fokuserar på barnens bästa.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/barnpsykologen-om-vaxelvist-boende-for-barn
Citera
2023-02-09, 09:58
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Skilsmässorna är nu så omfattande i Sverige att SV måste gå ut och trösta med påhittet att varannanveckasboende inte alls är skadligt för barnen. Så klart att det är dåligt. Inga barn önskar sig egentligen detta och som bäst far de inte allt för illa av det.

De säger att varannan vecka är bättre än ensam vårdnad.
Det är inte detsamma som vara skadligt.
Föräldrarna avgör gfenom ett gott samarbete eller vara fiender.
Fiender är skadligt även om de bor under samma tak.

Tack för att vi har möjlighet till skilsmässa.
Citera
2023-02-09, 10:34
Medlem
Citat:

Det är en rapport Uven, gjord av proffs på området och inget hittepå.

Lär dig nångång att sanning och fakta hittar man bäst när någon seriöst och med vetenskapliga metoder har undersökt saken och inte i nån konservativ fjants fantasier.

Här är rapporten i sin helhet. Läs den, kolla hur den är gjord och öppna fan din. hjärna nångång för lite fakta.

https://drive.google.com/file/d/1mY8Zf6TGwKJBXRqHHoN3S_WpqqjhFr09/view
Citera
2023-02-09, 11:33
Avslutad
Det absolut enklaste sättet att återföra makten till familjen över individen är att ändra arvslagen i Sverige.

Vet barnen att arvet inte är självklart ökar respekten mot familjen. Arv innehåller villkor.

Detta är därför väldigt viktigt att klargöra och att berätta att romersk rätt gäller i vissa EU länder t.ex. Frankrike och att testamente kan göras upp trots att du är medborgare i annat EU land.
Citera
2023-02-09, 11:34
Medlem
Citat:
Med färre elever på gymnasiet och färre studenter på universiteten, kan man höja intagningskraven och befria de som saknar förutsättningar från plågan att behöva misslyckas med sina studier. Meritokrati - och relevanta meriter - måste gälla vid intag till offentligfinansierade utbildningar.

Skall ämnen finnas i skattefinansierad utbildning, så skall de vila på god vetenskaplig grund, och då torde ämnen som främst ägnar sig åt ideologiproduktion knappast ha en plats. Den aspekten behöver fö granskas inom ett flertal ämnen.

Vi lever numera i ett kunskapssamhälle, där alltså hög kunskapsnivå, dvs utbildning! numera är ett krav, och du vill att vissa inte ska få tillgång till hög utbildning. Nice!
Antar att du fantiserar om nått slags nytt slavsamhälle där "vissa" ska kunna utnyttjas maximalt.

Citat:
Kunskaper gör ingen skada, men det är inte det som det rör sig om. Det rör sig om ideologiska ställningstaganden och politiska ambitioner.
Nonsens.
Könsrollsmönster (genus med finare ord) och div. maktskillnader och förtryck (diskriminering) ÄR väletablerad allmän kunskap som bygger på VERKLIGHET och fakta uven.

Det ideologiska ställningstagandet just nu är att man ska ta in fakta och tänka kritiskt och inte lulla vidare i nått sunkigt gammalt tänkt bara för att det är mest bekvämt och för att några gubbstruttar nånstans tycker det gynnar dem bäst.

Att du inte vill ta in någon kunskap om området eller att andra ska få kunskap och börja tänka kritiskt ÄR ideologiskt ställningstagande i sig.

Fråga dig nu varför din ideolog (vara okritisk till sunkigt gammalt skit) ska gälla framför min ideologi (vara kritisk och se till fakta och vetenskap).

Låt mig gissa..det klarar du inte av.

Citat:
I det jag visar, så ändrar det faktiskt på detta. Det visar på att kvinnor inte alls varit så förtryckta som extremfeministerna hävdar, utan fastmer har även kvinnor kunnat vara entrepenörer och driva näringsverksamhet. Den generella bilden har således varit sammansatt.

Frågan här är överhuvudtaget inte, i exakt vilken grad var kvinnor förtryckta....till 56% eller 45,8%? Utan enkom faktan att de varförtryckta, i din typ av samhälle. Det samhälle du alltså vill att vi ska återgå till.

Duvill alltså att kvinnor ska förtryckas. Deras rättigheter, frihet etc ska begränsas...eftersom det är så bekvämt för gubbstruttar av din sort, behöver ni inte ta något ansvar.

Citat:
Så klart jag har, och om Marx. Kan Du redogöra för Marx teori om kapitalkoncentration?

Så klart du inte har.

Citat:
Det är jag som tar ansvar för de idéer jag för fram. Det är därför jag driver de frågor jag driver.

Verkligen, du tar ansvar för den sits din politik kommer försätta kvinnor och många barn i?
Den som jag just exemplifierade noga, men som du bara rakt av ignoreradde svara på?
Är det att ta ansvar för sin politik, tycker du? låtsas som att verkligheten inte finns?

Citat:
Vad pladdrar Du om? Jag är den av oss som vill sätta den mannen i fängelse, och vill ha en särskild lag för bristande föräldraskap.

Nej du är mannen som anser att kvinnor har allt ansvar för att relationer inte fungerar.
DET är vad vi diskuterar.

Citat:
Nej, det är vedertagen vänsterforskning som "kommit fram" till detta. Det har man gjort för att man i marxistisk anda alltid ser socioekonomiska faktorer som orsaker till allehanda problem, därför det är så man gör.

Nej det är forskning. Forskning som gås igenom av andra forskare över hela världen (peer review), publiceras och används och granskas genom en lång kedja.
Just! för att forskning ska vara seriös och oberoende.

Citat:
Precis! Både män och kvinnor skall ta ansvar för att inte abortera ofött mänskligt liv.

Du är en tragisk debattör.
Jag pratar om BARNOMSORG! i 18 år för ett barn. Och jag har tagit upp denna inkonsekvens i din ideologi och ditt resonemang nu säkert 400 ggr....utan att få annat än undvikande dynga av ovan sort tillbaka.

Eller du kanske verkligen inbillar dig att barn det är bara 9 månader + en förlossning och sen är det över?
Resten behöver man inte tänka på.
Liksom den enda vinkel din lilla misogyna ärthjärna klarar?

Citat:
Du menar att jag vägar att inordna mig i ett vänstersammanhang? I så fall - Ja.
Nej jag avser det som hände ovan ex. du svarar inte, du undviker ämnet, låtsas som ämnet är något helt annat, tar till i princip alla argumentationsfel man kan tänka sig.

Att barn behöver 18 år av barnomsorg är INTE något "vänstersammanhang" det är FAKTA.
Det går inte dumpa ett nyfött barn åt sig själv.
Att män i ditt samhälle bara kan ignorera att ta ansvar (dvs ta aktiv del av barnomsorg) för sina oönskade barn, medan kvinnor får stå där ensamma med vårdnaden i 18 år är FAKTA.
(Och dessutom om du får som du vill tvingas göra detta under maximalt ekonomiskt dåliga villkor, eftersom du ska ta ifrån just de barn som behöver det som mest deras ekonomiska stöd av samhället.)

Och verkligheten i siffror dvs historisk statistisk, har visat att kivnnor tar till dramatiska åtgärder för att skydda sig själva men även framtida liv för denna katastrof..med galgar, gift, självmord, skitiga små rum med ohederliga läkare som karvar i dem för pengar skull etc etc....och dör eller blir allvarligt skadade för livet pga detta.... FAKTA uven...som du och din ideologi inte tar någon som helst ansvar för.
Inkonsekvens i denna politik, som påstår sig vara till för "barns bästa" klarar du aldrig att svara på.

och det kommer du inte göra nu heller, utan du kommer svara med nått sedvanligt töntigt skit.

Citat:
Nu hittar Du på. Vi har en ny regering som tillsätter ett flertal utredningar för att söka komma till rätta med dessa problem, och vi ser följderna av haverierna dagligen, från skolan till S-korruption i Botkyrka. Öppna ögonen!

Borgliga regeringar är precis lika mycket ansvariga för svensk skola av idag. Du glömmer att vi haft en radda borgliga regeringar på sistone.

Ja UJ! du vad nutida SD regering, kommer att lösa massa problem du....jisses vad begåvade de verkar vara just på den punkten.

Citat:
På statistisk nivå fungerar de tillräckligt bra, särskilt om man kombinerar flera metoder och om man agerar ansvarsfullt.

"på statistisk nivå" ????

berätta vilken "statistik nivå" är det du pratar om här? Förklara dig.

Citat:
Nu är Du ledsen igen för att jag inte håller med Dig.

Vad exakt är det du inte håller med om?
Att Pelle i ditt samhälle kan skita i att ta 18 års praktisk ansvar för vad hans lördagsknull utan kondom ledde till? eftersom du inte tycker att män ska behöva åläggas omsorgsansvar för barn, men inte Amanda? utan hon ensam ska TVINGAS av samhället. Är det detta du inte håller med om?

Citat:
Du menar någon som ständigt lägger fram stöd för sina ställningstaganden? Här får Du en till. Jag påstod att kvinnor förlorar ekonomisk på skilsmässor längre fram, så nu finns det även stöd för detta:
https://sverigesradio.se/artikel/skilsmassor-bland-aldre-okar-slar-hardare-ekonomiskt-mot-kvinnor

Denna du lägger fram nu berättar att äldre kvinnor förlorar på skilsmässor....varför? för att just denna grupp har större andel kvinnor som jobbat betydligt mindre under sina liv än yngre kvinnor..dvs har rejält sämre pesnionspoäng än sina makar, som går ifrån äktenskapet med massa pensionspoäng och ett helt liv av att ha fått gratis service hemma och sluppit ansvara för barnomsorg.

Just! för övrigt de där toppensystemet som du vill återinföra som norm i Sverige. Kvinnor ska bara offra sig!...så män ska få gå runt i livet och ha det bekvämt och slippa ansvar för sånt som inte ger pluspoäng att ha ansvar för, ex obetalt arbete.

Försöker du verkligen inbilla dig att detta skulle vara ett giltigt bevis för att mitt påstående, (med betydligt bättre och bredare stöd gällande HELA GRUPPEN KVINNOR) inte skulle stämma?

Seriöst Uven....
Senast redigerad av Merapi 2023-02-09 kl. 11:43.
Citera
2023-02-09, 13:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
De säger att varannan vecka är bättre än ensam vårdnad.
Det är inte detsamma som vara skadligt.
Föräldrarna avgör gfenom ett gott samarbete eller vara fiender.
Fiender är skadligt även om de bor under samma tak.

Tack för att vi har möjlighet till skilsmässa.

Jag är alls inte emot alla skilsmässor - det finns tillfällen när det är den minst skadliga lösningen. Men, att för den skull nästan idyllisera varannanveckaslösningar förefaller vara en sorts tröst för frånskilda föräldrar, nu när de är så många att de inte längre accepterar att ha dåligt samvete, när många av dem faktiskt borde ha just det.

Det bästa för barnen är altfort fungerande kärnfamiljer, och det är föräldrarnas moraliska skyldighet att anstränga sig långt för att skapa och upprätthålla detta.
Citera
2023-02-09, 16:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag är alls inte emot alla skilsmässor - det finns tillfällen när det är den minst skadliga lösningen. Men, att för den skull nästan idyllisera varannanveckaslösningar förefaller vara en sorts tröst för frånskilda föräldrar, nu när de är så många att de inte längre accepterar att ha dåligt samvete, när många av dem faktiskt borde ha just det.

Det bästa för barnen är altfort fungerande kärnfamiljer, och det är föräldrarnas moraliska skyldighet att anstränga sig långt för att skapa och upprätthålla detta.
Du säger själv grejen "fungerande".

Hur fixar man det?

Vill du att man ska skämmas för att sambo/giftermålet inte höll?

Kanske vill du att de som skiljer sig bör straffas med tex minskade barnbidrag.
Du har gett uttryck för det tidigare.

idyllisera?
Vem förespråkar skilsmässa+?
Senast redigerad av pollenper 2023-02-09 kl. 16:52.
Citera
2023-02-09, 18:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du säger själv grejen "fungerande".

Hur fixar man det?

Äktenskap är olika och grunderna för felfunktion är flerfaldiga, men en bra start vore att återupprätta den äktenskapsbaserade kärnfamiljen som en starkare norm och förväntning.

Citat:
Vill du att man ska skämmas för att sambo/giftermålet inte höll?

Ja, det är vill ingen seger direkt och vi har nog litet för litet skam nuförtiden, tycks det.

Citat:
Kanske vill du att de som skiljer sig bör straffas med tex minskade barnbidrag.
Du har gett uttryck för det tidigare.

Nej, jag vill inte ha barnbidrag alls.

Citat:
idyllisera?
Vem förespråkar skilsmässa+?

Det finns en hel del som ser på förhållanden som något tillfälligt, så länge det skojiga håller i sig. Människor är för bortskämda nuförtiden.
Citera
2023-02-09, 19:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Äktenskap är olika och grunderna för felfunktion är flerfaldiga, men en bra start vore att återupprätta den äktenskapsbaserade kärnfamiljen som en starkare norm och förväntning.

Ja, det är vill ingen seger direkt och vi har nog litet för litet skam nuförtiden, tycks det.

Nej, jag vill inte ha barnbidrag alls.

Det finns en hel del som ser på förhållanden som något tillfälligt, så länge det skojiga håller i sig. Människor är för bortskämda nuförtiden.

Jag tror folk går in i äktenskap/sambo/barnalstring med förhoppningen att det är för evigt.

Skam har vi haft tillräckligt av, du ska inte skämmas över att vara människa.
Skam är något som religionen trycker hårt på.
Du är aldrig tillräcklig. Du förespråkar sånt.

Men jag trodde du förespråkade skattelättnader för de som bildar familj på ditt sätt, och drar bort barnbidrag för de som blir ensamstående.

Det är nya tider nu, det gäller att anpassa sig.

Tillägg
Barnbidrag är ju egentligen ett förtida uttag av skatt som man sen får betala.
När barnen kommer behövs pengar som man senare betalar tillbaka.
Senast redigerad av pollenper 2023-02-09 kl. 19:02.
Citera
2023-02-09, 19:12
Medlem
Citat:
Jag tror folk går in i äktenskap/sambo/barnalstring med förhoppningen att det är för evigt.

Men jag trodde du förespråkade skattelättnader för de som bildar familj på ditt sätt, och drar bort barnbidrag för de som blir ensamstående.

Tillägg

Skam är ju ett resultat av vår sociala kontroll.

Det är vänstern som idag använder skamgrepp om hur vi lever. vad vi äter och hur vi beter oss.

Det främsta exemplet är ju Greta, som i hela sitt väsen vill få oss att skämmas. För att vi äter kött, för att vi duschar, och för att vi inte betalar allt vi äger i skatt till Fogden och Fursten.

Det bör nog vara so att i ett samhälle, att vi har en viss kontroll. Och att vi tar ansvar för vår sexualitet och barnen den medför.

Själv tycker jag att du i dina inlägg står för en väldigt moralisk ansats.
Citera
2023-02-09, 21:18
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skam är ju ett resultat av vår sociala kontroll.

Det är vänstern som idag använder skamgrepp om hur vi lever. vad vi äter och hur vi beter oss.

Det främsta exemplet är ju Greta, som i hela sitt väsen vill få oss att skämmas. För att vi äter kött, för att vi duschar, och för att vi inte betalar allt vi äger i skatt till Fogden och Fursten.

Det bör nog vara so att i ett samhälle, att vi har en viss kontroll. Och att vi tar ansvar för vår sexualitet och barnen den medför.

Själv tycker jag att du i dina inlägg står för en väldigt moralisk ansats.
Ja ja, det är vänsterns fel.
Citera
2023-02-09, 21:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

I så fall är avståndet mellan ingångsvärdet och förmågan för stor, och något av det kan behöva förbättras.

Citat:

Ja, det skämmes för litet nuförtiden. Vi är alldeles för liknöjda och allmänt nöjda med våra tillkortakommanden.

Citat:

Tillägg

Nej, jag är för familjeavdrag för gifta par med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in