2023-02-04, 15:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Vad är det du vill ha fram med det du har citerat ?

Tycker du det är konstig att L pratar med barnen om vad han gör ?, det framgår ju inte mer i det förhöret du citerar än att V säger att L inte hinner sova.

Självklart säger han detta till pojkarna , kanske på en förekommen fråga som de kan ha ställt till honom , exempelvis kan vi inte åka och bada eller spela fotboll , L svarar då nej jag är trött jag orkar inte, jag har knappt sovit i natt.
Sedan förklarar han vad han skall göra för övrigt under dagen , tvätta, sköta disken, ta hand om hund, höns , kycklingar, kaniner , Junie.

Hade detta upplevts som skitprat från L om deras mamma så hade nog barnen inte talat så fritt om att mamma inte gör något.

Men fortsätt du att plocka vad det som du anser är till L:s nackdel, jag kommer att fortsätta att plocka fram det som är till I:s nackdel.

Sedan kan du ju vänta med att kalla L för både det ena och det andra, rättegången börjar på måndag,
när dom har fallit , då kan du uttala dig .
Ja det är konstigt och det är fel när man beklagar sig för små barn och tynger dom med vuxnas bekymmer.
Jodå Lukas pratar om deras mamma också och sätter dagordningen för hur barnen ska se på henne.
Ja du kommer fortsätta smutskasta Bella.
Den smutskastningen förändrar inte att det var Lukas och inte Bella som dödade barnet.
Du behöver ingen dom mot Bella för att uttala dig så varför skulle jag behöva invänta en dom mot Lukas.
Är du helt tappad eller
Citera
2023-02-04, 15:08
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vet inte om han är upprörd när han pratar om hunden eftersom han tror att den är skyldig till Js död?
Nej för att han hatar hunden.
Det har han gjort redan långt före.
Citera
2023-02-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja det är konstigt och det är fel när man beklagar sig för små barn och tynger dom med vuxnas bekymmer.
Jodå Lukas pratar om deras mamma också och sätter dagordningen för hur barnen ska se på henne.
Ja du kommer fortsätta smutskasta Bella.
Den smutskastningen förändrar inte att det var Lukas och inte Bella som dödade barnet.
Du behöver ingen dom mot Bella för att uttala dig så varför skulle jag behöva invänta en dom mot Lukas.
Är du helt tappad eller

Beklagar sig ? Hur kan du uppfatta att L beklagar sig inför barnen, han säger ju bara vad han skall göra, tynger dom ? tror du på fullt allvar att barnen blir betungade utav vad han skall göra, det går säkert in genom ena örat och fort ut genom det andra, de behöver ju inte på något sätt hjälpa till .

Smutskasta Bella ! när smutskastar jag henne, jag tar fram det som har framkommit i FUP:en, jag citerar vad andra har sagt om henne, jag har själv inte överhuvudtaget skrivit något negativt om Bella.

Du har förmodligen problem med att läsa och tolka in vad andra skriver, jag har inte på något sätt dömt Bella. det jag säger är " att rättegången börjar på måndag , när dom har fallit, då kan du uttala dig", var och en som är någorlunda begåvad inser ju att det är domen mot L som avses .

Du sitter här i tråden på dina höga hästar, det du anser är det som är riktigt, ditt språkbruk är under all kritik, gå tillbaka och läs dina inlägg , du kallar oss andra för pissvåta fittor, idioter, kossa, plattskallar, ja listan kan göras lång.
Citera
2023-02-04, 16:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Beklagar sig ? Hur kan du uppfatta att L beklagar sig inför barnen, han säger ju bara vad han skall göra, tynger dom ? tror du på fullt allvar att barnen blir betungade utav vad han skall göra, det går säkert in genom ena örat och fort ut genom det andra, de behöver ju inte på något sätt hjälpa till .

Smutskasta Bella ! när smutskastar jag henne, jag tar fram det som har framkommit i FUP:en, jag citerar vad andra har sagt om henne, jag har själv inte överhuvudtaget skrivit något negativt om Bella.

Du har förmodligen problem med att läsa och tolka in vad andra skriver, jag har inte på något sätt dömt Bella. det jag säger är " att rättegången börjar på måndag , när dom har fallit, då kan du uttala dig", var och en som är någorlunda begåvad inser ju att det är domen mot L som avses .

Du sitter här i tråden på dina höga hästar, det du anser är det som är riktigt, ditt språkbruk är under all kritik, gå tillbaka och läs dina inlägg , du kallar oss andra för pissvåta fittor, idioter, kossa, plattskallar, ja listan kan göras lång.
Jag har läst förhören och ser vad han lägger på barnen.
Det är inte svårare än så
Citera
2023-02-04, 16:24
Medlem
Citat:
Du citerade det här.

Alltså besvarar jag det och inte om du tänkt något någon gång.
Varför skulle hon hålla sig hemma?
Hon arbetar och att ha umgänge utanför familjen är jävligt vanligt hos folk som har socialt umgänge.
Håll dig till att diskutera brottet.
Lukas dödade barnet och det är vad tråden handlar om.
Inte dina uppfattningar om vem som ska göra vad

Dom flesta med barn, tar med sig sina barn på sitt sociala liv. Dom lämnar inte ifrån sig sina barn jämt. Och då redan när hon så sällan har sina barn enligt mitt tycke. Om man nu vill ha ett socialt liv utan barn då ska man väll inte skaffa barn?
Citera
2023-02-04, 16:30
Medlem
Har läst FUPen och följt det mesta inlägg här inne, men är det någon som reflekterat eller tagit upp att det verkar som att I lagt upp en story när J låg på sjukhuset, att det var darför så många skrev och fråga vad som händer? Eller tolkade jag det fel?
Citera
2023-02-04, 16:40
Medlem
Citat:
Att de i vittnesmålen inte har sett något själva utan enbart kan utgå ifrån vad Lukas berättat för dem berättar att de återger vad Lukas berättat för dem
Med tanke på att alla som tillfrågas säger vad Lukas berättat för dem så är det inga problem med att komma till slutsatsen att han är en skitsnackare som försöker sprida skit till alla han kan om Bella.
Troligen vill han framstå som någon form av "hjälte" som lyckats vara föräldraledig någon vecka men likafullt snackar han skit för att lyfta sin egen grandiosa persona i andras ögon.
Precis som han försöker göra när det gäller SOS samtalet.

Om alla som sagt saker/vittnat då också ljuger för att detta är vad L sagt till dom, vem har då sagt allt som du påstås veta som är lögn enligt L och alla andra?
Citera
2023-02-04, 16:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsvartvit
Om alla som sagt saker/vittnat då också ljuger för att detta är vad L sagt till dom, vem har då sagt allt som du påstås veta som är lögn enligt L och alla andra?
Det börjar bli tjatigt nu.
Dom ljuger inte dom återger vad Lukas sagt.
Citera
2023-02-04, 16:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Dom flesta med barn, tar med sig sina barn på sitt sociala liv. Dom lämnar inte ifrån sig sina barn jämt. Och då redan när hon så sällan har sina barn enligt mitt tycke. Om man nu vill ha ett socialt liv utan barn då ska man väll inte skaffa barn?
Hon jobbar och han går hemma så hon lämnar inte bort barnet.
Hon gör vad massor av karlar gör i parti och minut utan att kritiseras
Det är jäkligt vanligt att mamman går hemma när pappan jobbar sen kommer han hem svidar om drar på träning och andra sociala aktiviteter.
Citera
2023-02-04, 17:50
Medlem
Citat:
Det är jäkligt vanligt att mamman går hemma när pappan jobbar sen kommer han hem svidar om drar på träning och andra sociala aktiviteter.

Självklart är det vanligt att mamman går hemma när pappan jobbar, nu är det ju så att mammor i allmänhet går hemma den första tiden, dels för att de ammar, dels för att mamman och pappan har kommit överens om detta, många har inte den ekonomin som tillåter att pappan tar föräldraledigt.

Nja du , så vanligt är det nog inte att männen svidar om när de kommer hem efter en arbetsdag och drar iväg på träning och andra sociala aktiviteter, de flesta stannar nog hemma hos familjen .
Senast redigerad av Trulse53 2023-02-04 kl. 17:56.
Citera
2023-02-04, 17:51
Medlem
Citat:
Har läst FUPen och följt det mesta inlägg här inne, men är det någon som reflekterat eller tagit upp att det verkar som att I lagt upp en story när J låg på sjukhuset, att det var darför så många skrev och fråga vad som händer? Eller tolkade jag det fel?

Tänker samma. Kan precis lika gärna vara hon. Det enda vi vet är att barnet dött av skakvåld och att det endast verkar kunna vara mamman eller pappan som gjort det. Åklagaren är uppenbarligen säker på att det är pappan.
Citera
2023-02-04, 18:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Nej, och hon hade väl dessutom varannan vecka med pojkarnas pappa. Då kan hon ju festa den vecka pappan har barnen men vara hemma och umgås med ungarna på sina veckor!

Citat:

Nej, dels så vill man umgås med sin nya bebis och hjälpa/avlasta sin partner. Partnern kan behöva lite egentid nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in