2023-02-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är många som sitter ett halvår isolerade utan att erkänna. Ta bara gruvhålsafghanen och mordet på Beata. Finns säkert massor av andra.

Får väl se vad rättegången visar.

Ja men de fallen var vuxna män som egentligen typ kallblodigt mördade tjejen av ilska/svartsjuka. (vuxna kvinnor) och gömde kropparna.

Tycker inte Lukas faller in på samma profil här.

Då hade han mördat Isabella.

Tror skillnaden är stor mellan att döda sin tjej eller vad man anser vara sin tjej, till ett spädbarn.

Dessutom var de männen invandrare. Säger inte att det har betydelse så, men kan ha haft betydelse i och med religion osv. Lukas är "kristen" svensk tror jag?

Lukas var åtminstone okej att hans dotter döptes i en kyrka med en lättklädd mamma. Så lär inte funnits några "heder" orsaker där.
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-02-01 kl. 02:41.
Citera
2023-02-01, 03:07
Medlem
Silop beter sig som ett arsle för att trolla
Hen trivs med det, gillar att bråka och besvara frågor med frågor.

Ignorera människan och låt oss fortsätta diskutera. Jag är på rättegången nästa vecka.
Citera
2023-02-01, 05:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Därför att dom var tillsammans och han klev in i rollen som bonuspappa och bor kvar hemma hos dom.
Det är väl för övrigt inget som Lukas gnällt om
Varför gnäller du när inte han gjorde det.

Vad då var tillsammans, I hade ju gjort slut med L, så vad menar du att de var tillsammans?
Du yrar runt en massa och kommer med motstridiga uppgifter!
Gör dig en tjänst och sluta med vad du nu gör!
Du är pinsam!
Citera
2023-02-01, 05:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Man är inte hjälpsam när man tar hand om sitt eget och familjens barn när den andra jobbar.
Hon var inte otrogen dom hade gjort slut.

Nej dels hade han levt med grabbarna innan tjejen föddes dels sa han ju själv att han inte ville ha hjälp när hon frågade.
Det är en vuxen människa faktiskt.
Familjens barn?
De var ju inte ens en familj enligt dig, då de inte längre var ihop, så nej inte familj, inneboende!
Är du verkligen vuxen, det betvivlar jag med ditt resonemang.
Citera
2023-02-01, 06:47
Medlem
Finns det nån vuxen människa i tråden med barn som kan bekräfta att meningen "att ha umgänge utanför familjen är jävligt vanligt hos folk som har socialt umgänge" gäller även när man har spädbarn hemma och ens enda sociala umgänge är att knulla så mycket som möjligt när ens två andra barn får sitta hemma med nån man hatar och undrar över varför mamma har övergivt oss?
Citera
2023-02-01, 06:58
Medlem
Citat:
Du citerade det här.

Alltså besvarar jag det och inte om du tänkt något någon gång.
Varför skulle hon hålla sig hemma?
Hon arbetar och att ha umgänge utanför familjen är jävligt vanligt hos folk som har socialt umgänge.
Håll dig till att diskutera brottet.
Lukas dödade barnet och det är vad tråden handlar om.
Inte dina uppfattningar om vem som ska göra vad
Nej det är absolut inte normalt eller vanligt att man när man har ett sånt litet barn föredrar att umgås med andra i den utställningen och speciellt inte de dagar ens andra barn är hemma.

Det normala när man har känslor för sin A små barn är att ifrån den sekund man lämnar dem på morgonen och far till jobbet längtar man hem till dem. Man vill knappt stanna och handla på vägen hem för man vill bara gosa ner sig med sin bebis, det är det normala.

Att lämna över så mycket ansvar på en 22-23 åring och tro att det ska gå bra, att inte se att den man lever med (jo de lever tillsammans i väntan på separation) må så dåligt att den blir mager som en krigsfånge, det borde vara jäkligt kriminellt!
Citera
2023-02-01, 07:03
Medlem
Citat:
Därför att dom var tillsammans och han klev in i rollen som bonuspappa och bor kvar hemma hos dom.
Det är väl för övrigt inget som Lukas gnällt om
Varför gnäller du när inte han gjorde det.
Varför? Jo för att alla andra ser att han var psykiskt misshandlad av I, han var en nedbruten man som inte ens kunde ta emot eller be om den hjälp han så väl behövde för han var rädd för hur I skulle reagera.

Du borde skämmas att sitta och försvara henne och hennes beteende, ni som står henne nära borde istället ha sagt till henne att hon är ute på fel väg. Fast kanske svårt när man är lika WT själva?
Citera
2023-02-01, 07:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hero2764

Ignorera människan och låt oss fortsätta diskutera. Jag är på rättegången nästa vecka.

Vad bra, jag är nämligen nyfiken på hur du kommer uppfatta Bella IRL, ser hon ärligt sorgsen ut, kommer hennes vittnesmål låta ärligt eller kommer hon låta som en lögnare, samt hans vittnesmål, hördu uppfattar honom.
Absolut är det ingen sanning men just vad får man för spontan uppfattning.
Sen spelar självklar situationen de är i in men ändå.
Citera
2023-02-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hero2764

Precis som du säger ignorerar denna människa, inte ens värt att lägga några sekunder av läsning på hen silop. SCROLLA bara vidare till inlägg som tillför något i tråden.

Att kalla andra skribenter för pissvåta fittor för att de har en annan åsikt säger ju helt klart att här är det något som inte stämmer med vederbörande . (se inlägg 3917 27/1).

Skrämmande är också att som svar på mitt eget inlägg 3919 27/1 där jag skriver bland annat

Men snälla du, din värld verkar vara en aning snäv , tro du på fullt allvar att Lukas kan ha planterat in allt detta i barnens hjärnor, vad de skall säga och inte säga.

Svaret från silop låter ju inte vänta på sig, i inlägg 3927 27/1 svarar hen.

Nej jag tror inte
Nej jag arbetar inom orådet
Jag vet

Naturligtvis kan det inte vara någon högre befattning som personen innehar, knappast åklagare eller hjärnkirurg, om så ändå skulle vara fallet så är det skrämmande att vara så "färgad" innan en dom har fallit, kalla L för ett as och en barnamördare.
Senast redigerad av Trulse53 2023-02-01 kl. 12:28.
Citera
2023-02-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vad bra, jag är nämligen nyfiken på hur du kommer uppfatta Bella IRL, ser hon ärligt sorgsen ut, kommer hennes vittnesmål låta ärligt eller kommer hon låta som en lögnare, samt hans vittnesmål, hördu uppfattar honom.
Absolut är det ingen sanning men just vad får man för spontan uppfattning.
Sen spelar självklar situationen de är i in men ändå.
Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar så det är väldigt troligt att även rättegången kommer att hållas så.
Citera
2023-02-01, 13:32
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar så det är väldigt troligt att även rättegången kommer att hållas så.
Nej, där har du fel. Häktningsförhandlingar, i alla fall i mordfall, hålls bakom stängda dörrar. Det blir förmodligen stängda dörrar när de går igenom obduktionsprotokollet, och när de visar barnens förhör. I övrigt finns ingen anledning.
Citera
2023-02-01, 15:31
Medlem
Eustaches avatar
Någon som vet om mamman fortfarande har vårdnaden om barnen? Total jävla skandal i sådana fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in