2023-02-01, 17:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Jag vill bara snabbt inflika att alla i tråden nämner mamman som ’I’ eller ’Isabella’ medan silopsilop oftast kallar henne ’Bella’.
I mina ögon kan det vara något som pekar på en personlig relation till vår kära Isabella.
Eller inte, bara en notering.

Det ska bli spännande att se hur rättegången blir. Hur funkar det, kommer I vara där? Är det någon som vet hur hon ställer sig till händelsen idag?

Jupp
Eller också är jag den enda som läser fup
Annars hade man kanske noterat att hon kallas för Bella och att det är ett smeknamn som används i förundersökningen.
Jag är för övrigt släkt med Jerry Williams också för jag kallade honom Jerka det måste ju bli slutsatsen.

Lukas förhör
L För jag jobbade ju jour som bärgare och då träffade jag en tjejkompis och pratade med
henne för hon fick stryk av sin kille och då tror Bella att jag har varit och strulat med
henne.
Fhl Och Bella, då är det Isabella.
L Isabella.
Senast redigerad av silopsilop 2023-02-01 kl. 17:53.
Citera
2023-02-01, 17:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Det är ingen som stödjer i sina vittnesmål att Lukas pratade skit om Bella. Ingen säger det. Du endast du påstår det. Det finns inte många vittnar sina egna uppfattningar om Bella som stödjer hans uppfattning, återigen. Robin målar en ganska klar bild av Bella och den är värre än den bild L säger. Så du menar på allvar att R hört om Bella från L och inte har bildat sig en egen uppfattning om åren ihop och efter.

Det finns inte heller något som stödjer att Bella vill att L ska flytta mer än att hon säger det när hon sitter som misstänkt, och då tror jag hon ljuger om lite allt möjligt.

Som dagen som Juni dog när hon är hemma. Hon är osäker på allt och minns inte men väääääldigt säker på att hon inte höll i Junie. Blir ju bara fånigt.
Att de i vittnesmålen inte har sett något själva utan enbart kan utgå ifrån vad Lukas berättat för dem berättar att de återger vad Lukas berättat för dem
Med tanke på att alla som tillfrågas säger vad Lukas berättat för dem så är det inga problem med att komma till slutsatsen att han är en skitsnackare som försöker sprida skit till alla han kan om Bella.
Troligen vill han framstå som någon form av "hjälte" som lyckats vara föräldraledig någon vecka men likafullt snackar han skit för att lyfta sin egen grandiosa persona i andras ögon.
Precis som han försöker göra när det gäller SOS samtalet.
Citera
2023-02-01, 18:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Någon som vet om mamman fortfarande har vårdnaden om barnen? Total jävla skandal i sådana fall...
Varför då?
Pojkarna (och flickan) har hon ju skött fram till någon vecka före Lukas dödar barnet.
Varför skulle hon vara diskvalificerad från att vara mamma åt dom?
Det är nog dessutom så att även om dom skulle bo hos Robin så skulle hon ha tillgång till barnen eftersom det är det bästa för pojkarna.
Det stora felet är att hon lät Lukas vara föräldraledig och ta över ansvaret på hemmaplan.
Hon borde ha nekat honom det men det är lätt att vara efterklok.
Citera
2023-02-01, 19:39
Medlem
Men det är väl en jäkla stor skillnad på att kalla Jerry Williams för Jerka, han var en offentlig person , och gick under namnet Jerka ibland.

Visserligen har ju nu denna I = Isabella , hamnat i offentlighetens ljus p g a denna händelse , men att vi som inte är närmare bekanta med henne har ju ingen anledning att kalla henne för Bella.

Inte katten ropar vi Tjabo till vår kung, det var ju också ett smeknamn han hade i sin ungdom bland sina kompisar.
Citera
2023-02-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Mycket. Tror att han kommer frias.

Märkligt fall. Jag tror jag med att han frias och hoppas att han talar ännu mer fritt om I i rättegången och att de tar sig en extra titt på henne. Förstår inte hur de kunnat avfärda henne så som de gjort. Helt obegripligt
Citera
2023-02-01, 21:49
Medlem
Nån vuxen människa som haft en bror som kan intyga att Fettots "vi är ju typ bröder" inte är ett mordhot???
Citera
2023-02-01, 22:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon är inte den mest avskyvärda mamma som går att hitta.
Det finns många långt sämre mammor vet vi som har insyn när det gäller usla mammor.
Hon wobblade rejält under tre veckor men hon trodde barnen var trygga och orkade helt enkelt inte med Lukas.
Jag tror många förstår henne.

Jo hon är faktiskt en av de vidrigaste mammor jag läst om. Och nej, jag tror inte många förstår henne vilket du borde insett eftersom du följer tråden slaviskt
Citera
2023-02-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Nån vuxen människa som haft en bror som kan intyga att Fettots "vi är ju typ bröder" inte är ett mordhot???

Jag hänger inte med, förklara gärna. 😊
Citera
2023-02-02, 03:08
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men det är väl en jäkla stor skillnad på att kalla Jerry Williams för Jerka, han var en offentlig person , och gick under namnet Jerka ibland.

Visserligen har ju nu denna I = Isabella , hamnat i offentlighetens ljus p g a denna händelse , men att vi som inte är närmare bekanta med henne har ju ingen anledning att kalla henne för Bella.

Inte katten ropar vi Tjabo till vår kung, det var ju också ett smeknamn han hade i sin ungdom bland sina kompisar.
I förundersökningen så står Bella
Precis som Jerry kallades Jerka i pressen
Om man läser förundersökningen och utgår från den så är det alltså inte konstigt att kalla henne Bella
Citera
2023-02-02, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
I förundersökningen så står Bella
Precis som Jerry kallades Jerka i pressen
Om man läser förundersökningen och utgår från den så är det alltså inte konstigt att kalla henne Bella
Inte för dig.
Men för alla andra.

Mystiskt.
Citera
2023-02-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Inte för dig.
Men för alla andra.

Mystiskt.

Precis, smeknamn använder man inom familj och kamratkretsar, d v s de som står denna I nära, exempelvis L, R , och J, samt även på en del offentliga personer som själva identifierar sig med smeknamn.

Att vi som bara sitter och läser en FUP går in och kallar I för Bella eller de andra som förekommer i förundersökningen för smeknamn är ju bara löjligt.
Citera
2023-02-02, 11:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar så det är väldigt troligt att även rättegången kommer att hållas så.
Nej det är vanligt att häktningsförhandlingar hålls bakom stängda dörrar då utredningen pågår och man inte vill tex att media och andra ska få information som är känslig.

Så tror inte denna kommer vara det, dock kan tex rätten ha stängda dörrar när rättsläkaren vittnar och det kommer visas bilder på barnet. Samt barnens vittnesmål när de visas. Annars finns inget som skulle krävas för stängda dörrar. Skulle blinförvånad. Vid sexualbrott är det en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in