2023-03-13, 23:49
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej men jag ser till skillnaden till skillnad från dig det psykiska våldet han utsatte henne för tills hon inte ens ville vara i samma rum som honom.
Sorry den som utövat skit är han.
Precis som han gjorde med sitt ex.
Han är sjuk i huvudet och att han dödade barnet är ingen överraskning för dom som känt honom innan Bella.
Han är ett as.

Som sagt, jag har inte kommenterat vad Lukas gjort i detta avseende; det är du som dragit dina karakteristiska whataboutismargument. Det är möjligt att Isabella anser sig ha upplevt psykisk misshandel från Lukas. Det förändrar inte, alldeles oberoende av dina känslor, faktumet att Isabella utsatt Lukas för psykisk misshandel. Precis alla som granskat detta fall landar vid samma slutsats. Alltså att Isabella utsatte Lukas för psykisk misshandel. Förutom du, då. Så, återigen, du verkar anmärkningsvärt chill med relationsvåld. Är du polare med han som slår eller hon som kränker - och försummar sina barn! - så är det vederbörandes parters fel att ha triggat, det är så du tänker, visst?
Senast redigerad av Vallasand 2023-03-13 kl. 23:55.
Citera
2023-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Som sagt, jag har inte kommenterat vad Lukas gjort i detta avseende; det är du som dragit dina karakteristiska whataboutismargument. Det är möjligt att Isabella anser sig ha upplevt psykisk misshandel från Lukas. Det förändrar inte, alldeles oberoende av dina känslor, faktumet att Isabella utsatt Lukas för psykisk misshandel. Precis alla som granskat detta fall landar vid samma slutsats. Alltså att Isabella utsatte Lukas för psykisk misshandel. Förutom du, då. Så, återigen, du verkar anmärkningsvärt chill med relationsvåld. Är du polare med han som slår eller hon som kränker - och försummar sina barn! - så är det dennes parters fel att ha triggat, det är så du tänker, visst?
Du verkar anmärkningsvärt chill med bebismord.
Citera
2023-03-13, 23:57
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Du verkar anmärkningsvärt chill med bebismord.

Då har du inte hängt med i tråden.
Citera
2023-03-13, 23:59
Medlem
Citat:
Då har du inte hängt med i tråden.
Har läst det mesta. Återkommande gnäll sida in sida ut på I och hennes leverne och minimalt fokus på mordet och den åtalade.
Citera
2023-03-14, 00:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Som sagt, jag har inte kommenterat vad Lukas gjort i detta avseende; det är du som dragit dina karakteristiska whataboutismargument. Det är möjligt att Isabella anser sig ha upplevt psykisk misshandel från Lukas. Det förändrar inte, alldeles oberoende av dina känslor, faktumet att Isabella utsatt Lukas för psykisk misshandel. Precis alla som granskat detta fall landar vid samma slutsats. Alltså att Isabella utsatte Lukas för psykisk misshandel. Förutom du, då. Så, återigen, du verkar anmärkningsvärt chill med relationsvåld. Är du polare med han som slår eller hon som kränker - och försummar sina barn! - så är det vederbörandes parters fel att ha triggat, det är så du tänker, visst?
Jo om man anser/inser att Lukas utsatte Bella för massiv psykisk misshandel så förändrar det bilden av relationen väldigt mycket.
Han gjorde det och det är inte första kvinnan han kör det racet med.
Inget kan förändra att det var Lukas som var där och hade ansvar och möjlighet när barnet dog.
Inget kan förändra det.
Och oavsett hur mycket skit vi kastar på varandra så kan inget förändra att J är död.
Citera
2023-03-14, 00:01
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Har läst det mesta. Återkommande gnäll sida in sida ut på I och hennes leverne och minimalt fokus på mordet och den åtalade.

Gnället på levernet är relevant (fråga bara tingsrätten) då det relaterar till förhållandena som föranledde dödsfallet.
Citera
2023-03-14, 00:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Så ser det ut genom hela tråden.
Dom anser att hon var en dålig kvinna som inte satt "plats" vid Lukas ben och inväntande hans nästa kommando.
Där är fokus i tråden.
Att han var den som var med barnet och hade möjligheten att döda henne är oväsentligt.
Det som i tråden gäller är att Bella inte var en lydig och foglig kvinna och därför är det hennes fel
Citera
2023-03-14, 00:04
Medlem
Citat:
Gnället på levernet är relevant (fråga bara tingsrätten) då det relaterar till förhållandena som föranledde dödsfallet.
Det de indirekt menar är att det slutligen brast för L då han inte pallade mer. Är det okej att mörda en bebis för att det brister för en? Nej, skulle jag säga. Men jag är å andra sidan inte så chill med bebismord.
Citera
2023-03-14, 00:05
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Jo om man anser/inser att Lukas utsatte Bella för massiv psykisk misshandel så förändrar det bilden av relationen väldigt mycket.
Han gjorde det och det är inte första kvinnan han kör det racet med.
Inget kan förändra att det var Lukas som var där och hade ansvar och möjlighet när barnet dog.
Inget kan förändra det.
Och oavsett hur mycket skit vi kastar på varandra så kan inget förändra att J är död.

Problemet med det där är bara att det finns väldigt mycket som tyder på att Isabella utsatte Lukas för en omfattande psykisk misshandel - skulle våga påstå att det är fastställt - och mindre som tyder på att Lukas utsatte Isabella.

I övrigt håller jag med dig.
Citera
2023-03-14, 00:07
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Det de indirekt menar är att det slutligen brast för L då han inte pallade mer. Är det okej att mörda en bebis för att det brister för en? Nej, skulle jag säga. Men jag är å andra sidan inte så chill med bebismord.

Åklagaren menade att det brast för Lukas då han blev utsatt för en omfattande psykisk misshandel, ja. Det betyder inte att det är chill att döda ett barn, och det har jag aldrig påstått.
Citera
2023-03-14, 00:11
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Så ser det ut genom hela tråden.
Dom anser att hon var en dålig kvinna som inte satt "plats" vid Lukas ben och inväntande hans nästa kommando.
Där är fokus i tråden.
Att han var den som var med barnet och hade möjligheten att döda henne är oväsentligt.
Det som i tråden gäller är att Bella inte var en lydig och foglig kvinna och därför är det hennes fel

Det där är en extremt skev tolkning av kritiken mot Isabella, och det är du givetvis medveten om. Eller tycker du att det är chill som förälder att försumma sina barn och bruka narkotika?
Citera
2023-03-14, 00:13
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Pissabellas knarkdom, gofile
https://gofile.io/d/GYNBbU
Tack!
Jag noterar att hon hade tur att det inte blev fängelse. Hon kan tacka åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in