2023-02-17, 13:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej enligt Lukas ville hon bli av med honom och ha J på heltid.
Han tyckte inte hon skulle ha J för HAN tyckte inte att hon orkade det.

Fhl Är det här ord som hon har sagt?
L Det har hon sagt ordagrant till mig. Och vi har pratat (ohörbart 00.24.10) flera gånger
och jag frågar henne "du måste inte skriva över vårdnaden på mig utan jag vill inte att
du ska ha henne"... hon vill ha henne på heltid hela dagarna och jag skulle komma dit
typ varannan helg och kvällar och jag sade "nej, det kommer inte du klara.
Du klarar
inte ens av att ta hand om dina två barn du har nu".

Ja, där ser man, Lukas är ju den som inser vad ansvar för ett barn innebär. Det där ger ju vid handen att Lukas egentligen är mycket RÄDD för vad som kan hända J om I har henne på heltid!

Stackarn borde ha tagit J och begärt skyddat boende och ringt soc och biopappan till de andra 2 barnen!!

Jag hoppas verkligen att polisutredningen mot I öppnas igen......
Citera
2023-02-17, 13:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Inte hängt med i tråden på ett tag. Har rättegång varit än eller när ska den vara?

Den har varit och Lukas är försatt på fri fot i väntan på dom.

Det brukar innebära att antingen blir straffet så lågt så att det redan är avtjänat under häktningen, ELLER att han blir helt frikänd.

Men det vet man först när domen faller.

Men ett mycket gott tecken är det i alla fall!!
Citera
2023-02-17, 13:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den har varit och Lukas är försatt på fri fot i väntan på dom.

Det brukar innebära att antingen blir straffet så lågt så att det redan är avtjänat under häktningen, ELLER att han blir helt frikänd.

Men det vet man först när domen faller.

Men ett mycket gott tecken är det i alla fall!!

Spännande. När ska domen komma? Var de Tingsrätten eller hovrätten som släppte honom?
Citera
2023-02-17, 13:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Spännande. När ska domen komma? Var de Tingsrätten eller hovrätten som släppte honom?

Tingsrätten, domen brukar väl ta en 2-3 veckor.
Citera
2023-02-17, 13:45
Avslutad
[quote=Marie-Antoinette|83512271]Ja, där ser man, Lukas är ju den som inser vad ansvar för ett barn innebär. Det där ger ju vid handen att Lukas egentligen är mycket RÄDD för vad som kan hända J om I har henne på heltid!

Stackarn borde ha tagit J och begärt skyddat boende och ringt soc och biopappan till de andra 2 barnen!!

Jag hoppas verkligen att polisutredningen mot I öppnas igen......[/QUOTE]

Det hoppas innerligt jag också.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Försvaret kör alltså på linjen att J har kvävts till döds, om jag uppfattar det rätt.
Rent Objektivt - Vem av föräldrarna har haft tillfälle till att göra det? Den som var borta eller den som var hemma.
En 5-månaders bebis ligger inte på mage utan att vända på huvudet för luft, det sker reflexmässigt.

Eller menar dom på att hunden kvävt barnet? Det var ju helt uteslutet enligt RMV.
Ser att L är släppt i väntan på dom och det säger väl en del om hur komplext fallet är.
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Tingsrätten, domen brukar väl ta en 2-3 veckor.

Tack för infon
Ska bli intressant att läsa den.

Dom lär väl inte vara bästa vänner nu. Är dom fortfarande skrivna på samma adress?
Citera
2023-02-17, 13:48
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Men snälla du , brukar inte du hävda att Lukas ljuger ?
Jag säger att han ljuger om mycket
Jag säger inte att han ljuger om allt.
När det gäller att hon vill ha barnet på heltid så säger båda samma sak utan att veta vad den andra har sagt.
Alltså finns det stöd för vad Lukas säger när han säger det.
Du måste lära dig att det sällan är allt eller inget hos människor.
Dom flesta kan både ljuga om en del och prata sanning om annat.
Lukas har mycket svårt för sanningen och lyckas i flera frågor ändra sig så att ena gången ljuger han nästa gång stämmer det överens med vad andra säger och ibland börjar han med sanning men ändrar storyn till lögner.
Det är faktiskt inte ovanligt alls.
Citera
2023-02-17, 13:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ja, där ser man, Lukas är ju den som inser vad ansvar för ett barn innebär. Det där ger ju vid handen att Lukas egentligen är mycket RÄDD för vad som kan hända J om I har henne på heltid!

Jag hoppas verkligen att polisutredningen mot I öppnas igen......
Fast det där hade ju funkat som resonemang om barnet inte dött i Lukas "ömma" vård.
Nu faller det ju lite platt för barnet kan ju inte bli så mycket mer dött än död.
Citera
2023-02-17, 13:49
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Säger Lukas
Ingen än han har hört det.
Lukas säger också att hon ville ha barnet på heltid.
Så du får snutta i dig det som sanning.
Hon ville ha barnet på heltid.

Och detta är DIN sanning Vem skulle ta hand om barnen när Lukas försvann tänkte du? Hon ville ju inte ge dom mat, men steka pannkakor och leka helylle hos andra gick bra
Citera
2023-02-17, 13:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Domen kommer den 3 mars
Citera
2023-02-17, 13:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Och detta är DIN sanning Vem skulle ta hand om barnen när Lukas försvann tänkte du? Hon ville ju inte ge dom mat, men steka pannkakor och leka helylle hos andra gick bra
Nej det är Lukas sanning.
Det är Lukas som säger det.
Bella har ju haft två barn tidigare som överlevt i hennes vård och J gjorde det fram till i mitten på maj så jag gissar att hon hade lyckats bättre än Lukas i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in