2023-02-04, 09:58
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bra trådinitiativ.

Papperskorgar är bra att ha. Har fyra eller fem ganska stora i metallicfärg i olika rum (sovrum, kontor, badrum mm). Där kan man slänga glasspapper, flaskor och allt möjligt så att man slipper springa ända till köket.

En hemlig flaska whisky och ett glas i skrivbordslådan på hemmakontoret. Då kan man ta sig en stadig utan tjafs från frugan några gånger i veckan. -”gå och lägg dig du, jag kommer snart. Ska bara fila färdigt på ett par exceldokument.” He he.

A.k.a skåpsupa, En hederlig gubbes rättighet
Citera
2023-02-04, 09:59
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Whiskeyn är bra. Räkna med ett hus i helvete om den uppdagas. Vet av erfarenhet. Hade en liknande lösning för många år sedan. En lördagskväll glömde jag glaset framme. Sedan var det nöjet ett minne blott.

Men för helvete, vill du ta en whiskey måste du be om lov?

Dagens män alltså
Citera
2023-02-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Haha jag vettefan, men jag har alltid varit lite fryssen av mig. Och jag har nu placerat datorn framför ett fönster där det finns ett luftintag som sitter och blåser rakt ner på mina händer av rent självtryck.

LUFFARVANTAR FOR THE WIN!

Det heter fsktiskt torgvantar tror jag. Som torghandlare ofta har. Varför skulle luffare behöva sådana? Kan inte luffare ha hela handskar/vantar?

Men det är ett bra tips! Jag har ofta nedåt 14 grader på kontoret, blir kallt om både händer o fötter då. För fötterna är fårskinnstofflor eller dylikt perfekt eventuellt med raggsockor i om det är riktigt kallt.
Citera
2023-02-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Det heter fsktiskt torgvantar tror jag. Som torghandlare ofta har. Varför skulle luffare behöva sådana? Kan inte luffare ha hela handskar/vantar?

Men det är ett bra tips! Jag har ofta nedåt 14 grader på kontoret, blir kallt om både händer o fötter då. För fötterna är fårskinnstofflor eller dylikt perfekt eventuellt med raggsockor i om det är riktigt kallt.

Ok torgvantar då. Om man nu ska vara en petimäter som ägnar sig åt petitesser.
Men det är fan ett utav dom bästa tipsen jag har att giva i livet.
Citera
2023-02-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Ok torgvantar då. Om man nu ska vara en petimäter som ägnar sig åt petitesser.
Men det är fan ett utav dom bästa tipsen jag har att giva i livet.

Ledsen, det var inte meningen att vara petig. Tänkte att det är bra bara att man förstår varandra.

Mitt bästa tips är väl egentligen ett generellt livsråd: Sluta så fort du kan att bry dig om vad främmande människor / omgivningen tycker om dig och dina livsval. Bry dig inte det minsta om saker som mode, status eller att vara normal. Sköt ditt och skit i andra helt enkelt så kommer du bli så mycket gladare och lyckligare.
Citera
2023-02-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Ledsen, det var inte meningen att vara petig. Tänkte att det är bra bara att man förstår varandra.

Mitt bästa tips är väl egentligen ett generellt livsråd: Sluta så fort du kan att bry dig om vad främmande människor / omgivningen tycker om dig och dina livsval. Bry dig inte det minsta om saker som mode, status eller att vara normal. Sköt ditt och skit i andra helt enkelt så kommer du bli så mycket gladare och lyckligare.

Jag var född sådan. Du har inte en aning om hur mycket psykiskt våld jag har utsatts för just för det du rådger mig just nu. Det är horribelt hur hjärtlösa och dumma i huvudet folk är.

Men tack i alla fall. Det behövs mycket fler människor av din kaliber i denna värld.
Citera
2023-02-04, 11:33
Medlem
StigEngstroms avatar
Bor man ensam eller kanske är gräsänkling så lagar jag mat utav bara helvete på söndagar så jag har matlådor till hela nästa vecka.
Jag gör stora matlådor så jag bara behöver äta några mackor när jag kommer hem från jobbet.
Har massa kollegor som äter ute och säger att dom inte orkar laga mat och det hade inte jag orkat varje dag heller.
Sluta med det här fjanteriet att steka på några köttbullar utan i med hela megapaketet när du väl har fått tummen ur arslet, du har en kyl av en anledning.
Citera
2023-02-04, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Låter praktiskt. Fungerar det bra? Länka gärna till vad det är för något
Typ detta: https://www.clasohlson.com/se/Golvbrunnsfilter/p/Pr408932000
Citera
2023-02-04, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
- Håll sig för sig själv, skit i andra och världen. Fokusera på att skydda sin familj och njut av livet i den sfär man har. Sluta läsa nyheter m.m, det är bara störningselement - man klarar sig bra ändå.

- Avinstallera TV-kabeln. Sluta titta på tv.

- Sluta konsumera och betala för västerländsk woke-skräpkultur.

- Ha medicin hemma för kristillfällen i livet, både starka saker för psyket och fysisk smärta - men var stenhård med att enbart ta vid behov och aldrig dagligen/missbruka.

Detta lär man väl komma någonstans med.
Att sluta titta på TV är det bästa jag gjort. Mindre förbannad, mindre hjärntvätt & väldigt mycket mer tid att göra något meningsfullt.
Citera
2023-02-04, 13:31
Medlem
Jag har alltid något att dricka i bilen och något godis att äta. Bra om man blir stående någon stans och väntar medans tanten handlar, ungarna skall komma, kompisen skall komma, tåget skall passera etc - kolla mobilen, äta och dricka - helt plötsligt tycker man att man skulle kunnat väntat lite längre :-)
Citera
2023-02-05, 10:41
Medlem
En annan sak man kan ha en osthyvel till är att hyvla smör som man vill ska smälta fort, t.ex. om man vill ha lite smör på nykokta grönsaker eller potatismos. smör går enkelt att hyvla och smälter direkt.
Citera
2023-02-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla prylar som håller länge är perfekta gubbtips. Allt för att slippa shoppa hela tiden.
Detta. Precis så: Slippa hålla på att shoppa ointressanta saker. Precis som med storinköpen.
Och när det gäller olika rena besparingstips så syftar de ju till att man inte skall bränna sina pengar utan spara dem till viktigare saker som gubbar behöver; Som tex en ny jordfräs. Eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in