2022-12-11, 02:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ficklampor utspridda lite här och var i lägenheten.

Pannlampor. De få gånger du behöver extra ljus har du oftast även behov av två fria händer. Att se något du inte kan göra något åt skapar bara frustration.
Citera
2022-12-11, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Pallar inte med fjärrkontroller. Använder bara en AppleTV och iPhonen's inbyggda fjärrkontroll.

Och jag väntar på att någon ska lansera en tillräckligt smart fjärrkontroll som stänger av ljudet på TVn automatiskt när reklamen börjar, och slår på ljudet igen när reklamen är slut. Då kommer jag att uppdatera med tre nya fjärrkontroller. Eller kanske fyra.
Citera
2022-12-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Pallar inte med fjärrkontroller. Använder bara en AppleTV och iPhonen's inbyggda fjärrkontroll.

Säkert jättebra!

Men inget gubbtips.
Citera
2022-12-11, 02:18
Medlem
Sababas avatar
Mattor. Samlar bara damm och är i vägen städning. Har familj men bara en finare matta.

Har man ett fult golv så kan man rulla ihop dem i klädkammaren och ta ut vid behov/besök.

Hårdbröd/knäckebröd. Helt onödigt med mjukt bröd som man måste ha koll på datum mm.

Kissar man i handfatet så är det bekvämt med snabb tvagning med vatten på samma gång.
Citera
2022-12-11, 02:22
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
En låda som du dumpar allt i som ska någon annan stans istället för att lägga ifrån dig sakerna där du sedan inte kommer ihåg att du lagt dem.

Valfri storlek och modell, kan vara en utdragbar låda, en ask eller en flyttkartong beroende på din inredningsstil och mängden saker.

Minskar antalet platser man behöver leta på och kan bäras med när det är dags att lägga tillbaka sakerna där de borde vara. Speciellt effektiv om man släpar saker mellan våningar.

Jag har en byrå i hallen med någon typ av frukttallrik där allt läggs. Plånbok, bilnycklar, snus, mobiltelefoner och div grejer som används ibland. Har inte det utspritt. En sax brukar ligga där som oftast.
Citera
2022-12-11, 02:25
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag vet inte hur ditt kök ser ut, men min köksbänk är bra mycket högre så jag skulle behövt en pall för att pissa i slasken, för att inte tala om att det är ca 15 cm IN till slasken med ! (men du är kanske utrustad med något som liknar en brandslang, vad vet jag).

Jag tror jag avstår det gubbtipset faktiskt, däremot har det ju hänt att man pissat i duschen (hemma alltså, skulle aldrig göra det i en offentlig dusch eller på jobbet) men det är skämmigt även där om jag ska vara ärlig.

Finns ett legendariskt avsnitt i serien Seinfeld där de avhandlade detta !
Fast är inte snittet på typ 16cm eller nåt sånt?

Alltså bör mer än hälften av alla män ha nog med slang för att nå över en kant på 15 centimeter.
Citera
2022-12-11, 02:25
Medlem
Bra trådinitiativ.

Papperskorgar är bra att ha. Har fyra eller fem ganska stora i metallicfärg i olika rum (sovrum, kontor, badrum mm). Där kan man slänga glasspapper, flaskor och allt möjligt så att man slipper springa ända till köket.

En hemlig flaska whisky och ett glas i skrivbordslådan på hemmakontoret. Då kan man ta sig en stadig utan tjafs från frugan några gånger i veckan. -”gå och lägg dig du, jag kommer snart. Ska bara fila färdigt på ett par exceldokument.” He he.
Citera
2022-12-11, 03:00
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Mattor. Samlar bara damm och är i vägen städning. Har familj men bara en finare matta.

Har man ett fult golv så kan man rulla ihop dem i klädkammaren och ta ut vid behov/besök.

Hårdbröd/knäckebröd. Helt onödigt med mjukt bröd som man måste ha koll på datum mm.

Kissar man i handfatet så är det bekvämt med snabb tvagning med vatten på samma gång.

Där fick jag nattens skratt, jag läste det som att du rullar ihop golvet & lägger det i klädkammaren.

Jag har inte nöjt med en låda till bra att ha grejerna i, jag använder ett av köksskåpen med tre hyllor i.

Annars som en del sagt saxar, nagelklippare & nagelfilar i alla rummen.

En sak saxar är jäkligt bra till som jag lärde mig för 28 år den, är att klippa bitar av smörgåsarna när barnen var små istället för att använda kniv. Bara klippa av bit för bit när de åt, istället kladda ner sig att dela med kniv innan.
Citera
2022-12-11, 03:16
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bra trådinitiativ.

Papperskorgar är bra att ha. Har fyra eller fem ganska stora i metallicfärg i olika rum (sovrum, kontor, badrum mm). Där kan man slänga glasspapper, flaskor och allt möjligt så att man slipper springa ända till köket.

En hemlig flaska whisky och ett glas i skrivbordslådan på hemmakontoret. Då kan man ta sig en stadig utan tjafs från frugan några gånger i veckan. -”gå och lägg dig du, jag kommer snart. Ska bara fila färdigt på ett par exceldokument.” He he.

Whiskeyn är bra. Räkna med ett hus i helvete om den uppdagas. Vet av erfarenhet. Hade en liknande lösning för många år sedan. En lördagskväll glömde jag glaset framme. Sedan var det nöjet ett minne blott.
Citera
2022-12-11, 03:21
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Där fick jag nattens skratt, jag läste det som att du rullar ihop golvet & lägger det i klädkammaren.

Jag har inte nöjt med en låda till bra att ha grejerna i, jag använder ett av köksskåpen med tre hyllor i.

Annars som en del sagt saxar, nagelklippare & nagelfilar i alla rummen.

En sak saxar är jäkligt bra till som jag lärde mig för 28 år den, är att klippa bitar av smörgåsarna när barnen var små istället för att använda kniv. Bara klippa av bit för bit när de åt, istället kladda ner sig att dela med kniv innan.

Hur mycket filar du på naglarna? Jag kan erkänna att jag brister i min egen hantering då man glömmer det i badrummet. Emellertid i varje rum?
Citera
2022-12-11, 03:29
Medlem
Nadishodans avatar
Kardborrband på skorna, för att minska våndorna kring skoknyteriet.
Citera
2022-12-11, 03:35
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
...Och osthyvlar !

Tog mig ett par år innan jag fattade att det enda jag tog ut från diskmaskinen och diskade manuellt var osthyveln, nu har vi fyra stycken så man slipper detta. Varför ska man ha 20 var av gafflar, skedar och knivar men bara en osthyvel ?

Gubbtipset är MINST fyra osthyvlar !
Varför diskar du osthyveln varje gång? Lägg den I påsen med osten och ställ in den i kylen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in