Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nu köpte jag ju själv Metas Quest men det finns Pico & htc vive också. Jag har tyvärr inte tillräckligt kunnande om vilka som anses bäst om man spelar via datorn. Däremot så har jag sett lite bilder som ju tydligt visar att om man redan har en speldator så är det helt klart att man ska försöka köra från den. Köpa spelen på Steam. Så kör man trådlöst. Men datorn måste vara kopplad till routern med snabel & routern får heller inte vara längre bort än några meter. 5 GHz-bandet gäller.

För mig som inte är van vid tunga speldatorer är det ändå väldigt trevlig grafik på Quest & jag kommer inte köpa en dator bara för att få lite till även om det som sagt syns skillnad. All skillnad tycker jag inte är nödvändigtvis till det bättre utan just bara....skillnad. Men jag gillar ljusreflexerna från t.ex. lyktor som kommer med PC. Antar att de tar en del processorkraft som inte Quest kan hantera själv utan för hög värmeutveckling/batteriåtgång? För jag har läst att Quests processor orkar egentligen mycket mer men de kan inte skruva på mer för just värmeutveckling & batteritid.

Snabel? Några meter från router? En gamingdator har jag givetvis alltid internetkabeln inkopplad och kör aldrig wifi, varför bara några meter om man kör med kabel till routern? Kan ju omöjligt spela någon roll! Om kabeln är 3 eller 10m lång?
Citera
2023-02-03, 14:32
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojbrallan
Snabel? Några meter från router? En gamingdator har jag givetvis alltid internetkabeln inkopplad och kör aldrig wifi, varför bara några meter om man kör med kabel till routern? Kan ju omöjligt spela någon roll! Om kabeln är 3 eller 10m lång?
Snabel/kabel
Kabeln mellan dator & router kan vara längre. De menar avståndet från routern till själva brillorna när man kör trådlöst. Jag skrev lite slarvigt.

Alltså, dator till router med kabel....sen trådlöst mellan router & brillor men då måste routern vara inom några meter utan väggar emellan. Airlink
Citera
2023-02-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Snabel/kabel
Kabeln mellan dator & router kan vara längre. De menar avståndet från routern till själva brillorna när man kör trådlöst. Jag skrev lite slarvigt.

Alltså, dator till router med kabel....sen trådlöst mellan router & brillor men då måste routern vara inom några meter utan väggar emellan. Airlink

Tack för förtydligande 😆 Jag har nog aldrig läst i datorforum tidigare så jag är lite korkad när det kommer till slang i denna världen 😄
Citera
2023-02-03, 14:47
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojbrallan
Tack för förtydligande 😆 Jag har nog aldrig läst i datorforum tidigare så jag är lite korkad när det kommer till slang i denna världen 😄
Äsch då. Jag säger också snurrbo om den däringa saken i min Snaab som ger mer sprutt när man trycker på pedalen

Jag känner mig helkorkad när jag läser i en del trådar här. Men jag är som sagt ingen gejmer...eller törs man skriva gaymer
Citera
2023-04-13, 09:37
Medlem
Muppetys avatar
Jag hittade ett par VR-glasögon för 40 kr på loppis; https://i.imgur.com/wdu2IB8.jpg

Dom var rätt coola. Jag testade Fulldive VR. Vad finns det mer för appar man kan använda till dom? Gärna om rymden o universum o liknande!
Citera
2023-11-17, 16:05
Medlem
Om ni gillar bordtennis så kan jag kokande hett varmt rekommendera Eleven Table Tennis.

Känns i stort sett som att spela IRL. Ni behöver 3 meter i bredd.

Finns spelare att möta online = Ej för dålig playerbase för onlinespel.

Jag har köpt racketadapter från SolidSlime som gör det ännu roligare att spela + inlevelsen/immersion blir mkt bättre.

Igen: Ni behöver minst 3 meter i bredd att spela på.
Citera
2023-11-17, 16:10
Medlem
Quest 3 är ett fantastiskt headset. Kör det som Standalone till ovan nämnda spel och ett par till.

Framförallt ett grymt headset till simracing. Man behöver stark GPU för simracing dock. 4070 TI fungerar väldigt bra till iRacing. Har 4090 själv o kan maxa grafiken i Automobilista 2.

Foven är precis på rätt gräns för man ska slippa kikarsikteeffekten. Klarheten/bildkvalitén med bra GPU är jääääääävligt bra.
Citera
2023-12-29, 16:04
Avstängd
Är jag den enda som blir extremt varm i kroppstemperatur när jag spelar VR? Jag måste ha det runt 15° inomhus för att inte bli överhettad. 🥵
Citera
2024-01-01, 22:51
Medlem
Äntligen har den efterlängtade UEVR modden släppts från Praydog som möjliggör att tusentals spel med spelmotorn Unreal Engine 4-5 som annars saknar VR nu får en ny möjlighet att skina i våra headsets.

https://uevr.io/
Citera
2024-03-02, 14:45
Medlem
viko95s avatar
Apple Vision Pro

Jag överväger att köpa Apple Vision Pro när de släpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) är framtiden för spel, särskilt bilspel som jag älskar. Som krögare med tidigare erfarenhet som lastbilschaufför finner jag hela marknaden för AR och VR mycket intressant. Både i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag är nyfiken på att höra era åsikter och insikter
Citera
2024-03-02, 14:49
Medlem
kommer att kosta runt 50.000 i Sverige - väntar några år.

$3500 fritt översatt - med svensk moms + valuta skillnader.
Citera
2024-03-02, 14:54
Medlem
viko95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
kommer att kosta runt 50.000 i Sverige - väntar några år.

$3500 fritt översatt - med svensk moms + valuta skillnader.

Kanske lite dyrt. Finns det andra bra AR headset att börja med och bra spel till dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in