2022-10-15, 13:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, ja det är ju en annan sak att tycka spelet suger oavsett vilket grafikkort man sitter på. Har som sagt inga problem att spela det spelet med det här grafikkortet. Men sen är jag ju en sån som inte behöver ha allt på max när jag spelar. Men det ser inte dåligt ut för mig i alla fall.
GTA V är det enda GTA-spel som jag gillar. Sen är det så att vare sig man vill eller inte, så är det ett spel som ger en bättre upplevelse ju närmare max du kan skruva upp allting. Det är liksom det som är min poäng här. Bara för att något går, innebär det inte att upplevelse blir bra. Att det är okej för dig att spela GTA V med dom inställningar du har innebär ju inte att upplevelsen är bra, eller hur?
Citera
2022-10-15, 13:18
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
GTA V är det enda GTA-spel som jag gillar. Sen är det så att vare sig man vill eller inte, så är det ett spel som ger en bättre upplevelse ju närmare max du kan skruva upp allting. Det är liksom det som är min poäng här. Bara för att något går, innebär det inte att upplevelse blir bra. Att det är okej för dig att spela GTA V med dom inställningar du har innebär ju inte att upplevelsen är bra, eller hur?
Jo, upplevelsen är bra.
Citera
2022-10-17, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Har du/ni hunnit testa nåt? Hur är det?

Så, idag smäller det hos Meta! Vilken tid (svensk) tror ni att det brakar lös? Jag lär väl ha gått & lagt mig redan antar jag. Eller kan det ske i Östkusttid?

Hej! Tydligen gillar alla i familjen setet. Meta Quest 2. Nu måste vi köpa fler spel. Har bara Saber än så länge.
Citera
2022-10-17, 17:37
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Hej! Tydligen gillar alla i familjen setet. Meta Quest 2. Nu måste vi köpa fler spel. Har bara Saber än så länge.
Igår hade Oculusbutiken ett paket med minigolf, pingis & bowling som jag köpte! För jag hetsade upp mig så väldigt under onsdag torsdag & fredag att jag behövde köpa en Quest 2 jag med Sparade 20$ på det (spelpaketet) & det står att två av dem var prisvinnare. Hoppas det betyder att de är bra.....

Har inte hunnit kika på dessa ännu men jag köpte även Myst som jag provade & känner mig nöjd så långt. Men har du möjlighet, d.v.s. en dator med lite prestanda så köp via Steam då grafiken blir ännu bättre! Jag har inte så bra dator men nu har jag verkligen inte ekonomi att också köpa en speldator för 15 lax eller helst mer men drömmer om Ms flight sim med full styrka! Det vore häftigt!

Saber har jag inte heller testat mer än ett par minuter men känns redan som att det kan bli bra bara jag lyckats städa lite Sitter bara i soffan änsålänge. Ska ta med mig till jobbet där jag har lite yta.

Har hämtat alla gratis bakgrunder & suttit en lång stund & bara myst över hur vackert det är & ändå bara hunnit med några stycken. Älskar Lotr-temat. Fan vad läckert med bättre upplösning om det är så häftigt redan nu!
Citera
2022-10-18, 10:52
Medlem
Citat:
Igår hade Oculusbutiken ett paket med minigolf, pingis & bowling som jag köpte! För jag hetsade upp mig så väldigt under onsdag torsdag & fredag att jag behövde köpa en Quest 2 jag med Sparade 20$ på det (spelpaketet) & det står att två av dem var prisvinnare. Hoppas det betyder att de är bra.....

Har inte hunnit kika på dessa ännu men jag köpte även Myst som jag provade & känner mig nöjd så långt. Men har du möjlighet, d.v.s. en dator med lite prestanda så köp via Steam då grafiken blir ännu bättre! Jag har inte så bra dator men nu har jag verkligen inte ekonomi att också köpa en speldator för 15 lax eller helst mer men drömmer om Ms flight sim med full styrka! Det vore häftigt!

Saber har jag inte heller testat mer än ett par minuter men känns redan som att det kan bli bra bara jag lyckats städa lite Sitter bara i soffan änsålänge. Ska ta med mig till jobbet där jag har lite yta.

Har hämtat alla gratis bakgrunder & suttit en lång stund & bara myst över hur vackert det är & ändå bara hunnit med några stycken. Älskar Lotr-temat. Fan vad läckert med bättre upplösning om det är så häftigt redan nu!

Tack för tipsen. Jag ska kolla upp detta. Vi har en fin speldator. Jag ska undersöka med vilken typ av sladd vi måste använda.
Om jag kommer på något spännande skriver jag tillbaks.
Citera
2022-10-18, 17:55
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Tack för tipsen. Jag ska kolla upp detta. Vi har en fin speldator. Jag ska undersöka med vilken typ av sladd vi måste använda.
Jag har redan "forskat" i det Metas egen snabel kostar såklart skjortan men borde väl åandrasidan garanterat funka. Annars verkar det vara minst usb 3 som gäller. Helst usb 3,2 men jag är inte tillräckligt kunnig för att veta vilka spel som kanske går utmärkt med bara usb 3 lägre generation. De har gjort flera standarder men så farligt dyrt är det inte. Er dator kanske redan har usb 3 iaf, om det är en av nyare snitt? Så måste du också köpa dessa linsskydd Jag beställde idag! Kunde inte låta bli! Tänk när frun eller dottern nästa gång ska lyfta upp brillorna också tittar Kermit ut!

Har även beställt en 6 meters 3,2-kabel som ska klara 10 Gbps. Kanske kan få nytta av den på jobbet.... Finns även häftig upphängningsanordning till kabeln. Upp i taket med den. Så blir man "fri". Jag håller på att övertyga några på jobbet om att vi ska göra om ett par speciella bilder till vr för vi kan nog göra nåt häftigt av det. Så jag måste ju veta vad jag snackar om.... Jag tror att jag kan övertyga om jag visar vad systemet kan. Dessa människor vet nog vad det är men tror aldrig de har ens varit i närheten av ett par såna här.
Senast redigerad av Majasmoker 2022-10-18 kl. 17:58.
Citera
2022-10-19, 04:39
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Jag glömde helt när jag skrev igår att ni ju kanske kan köra med Air Link också ifall ni har rätt router & vad nu som behövs. Datorn måste vara kopplad med med kabel till routern. Här står mer om AirLink. Man måste ha ordentligt starkt 5g nät inom bara ett par meter säger de.
Citera
2022-10-19, 13:39
Medlem
Citat:
Jag glömde helt när jag skrev igår att ni ju kanske kan köra med Air Link också ifall ni har rätt router & vad nu som behövs. Datorn måste vara kopplad med med kabel till routern. Här står mer om AirLink. Man måste ha ordentligt starkt 5g nät inom bara ett par meter säger de.

Tack för all information. Nu ska jag ut och shoppa kabel och annat!
Citera
2022-10-19, 13:41
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Och linsskydd!
Citera
2023-01-27, 09:11
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Hejsan Crank! Hur har det gått för dig med dina brillor? Jag har startat en tråd om spelet Super Hot i "Dator- och konsolspel". Där har jag på fråga från en annan skrivit lite mer om mina andra spel men går väl egentligen rätt Ot. Här heter ju tråden "Allt om VR" men det kanske blir Ot även här att bara beskriva spelen i sig.

Hursomhelst, är du nöjd? Har du fått igång liren med sladd/airlink? Jag har som tidigare sagt ingen bokstavlig speldator men jag är väldigt nöjd med Quest 2 & har många timmar framför mig i VR-världen. Ska närmast köpa tennis & fler banor till minigolfen.

En kompis blev så till sig i byxan att han beställde redan nästa dag när jag hade visat honom. Självklart glömde jag/hann inte med att säga att han skulle beställa via Meta så hade vi båda fått 30% på nåt spel

Nåja, har ändå fått flera rabatter hittills & tycker inte att spelen är så fasligt dyra för de timmar man får ändå. Har dessutom fått börja dra åt skärpet lite till! Inte dumt!

Kolla upp Super Hot. Låter lite knasigt på pappret men roligare än man tror trots den enkla grafiken & simpla "banorna".
Citera
2023-02-02, 21:04
Medlem
Vilket vr är det som gäller? Vi har en rätt hygglig gamingdator hemma nu, 2080 10gb grafik. Vill spela balla skräckspel etc... Vad finns? Alltså inget stand alone nu utan jag vill nyttja datorns prestanda

Edit* 3080 menade jag ju
..
Senast redigerad av Hojbrallan 2023-02-02 kl. 21:33.
Citera
2023-02-03, 14:08
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojbrallan
Vilket vr är det som gäller? Vi har en rätt hygglig gamingdator hemma nu, 2080 10gb grafik. Vill spela balla skräckspel etc... Vad finns? Alltså inget stand alone nu utan jag vill nyttja datorns prestanda

Edit* 3080 menade jag ju
..
Nu köpte jag ju själv Metas Quest men det finns Pico & htc vive också. Jag har tyvärr inte tillräckligt kunnande om vilka som anses bäst om man spelar via datorn. Däremot så har jag sett lite bilder som ju tydligt visar att om man redan har en speldator så är det helt klart att man ska försöka köra från den. Köpa spelen på Steam. Så kör man trådlöst. Men datorn måste vara kopplad till routern med snabel & routern får heller inte vara längre bort än några meter. 5 GHz-bandet gäller.

För mig som inte är van vid tunga speldatorer är det ändå väldigt trevlig grafik på Quest & jag kommer inte köpa en dator bara för att få lite till även om det som sagt syns skillnad. All skillnad tycker jag inte är nödvändigtvis till det bättre utan just bara....skillnad. Men jag gillar ljusreflexerna från t.ex. lyktor som kommer med PC. Antar att de tar en del processorkraft som inte Quest kan hantera själv utan för hög värmeutveckling/batteriåtgång? För jag har läst att Quests processor orkar egentligen mycket mer men de kan inte skruva på mer för just värmeutveckling & batteritid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in