2024-03-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Jag vervger att kpa Apple Vision Pro nr de slpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) r framtiden fr spel, srskilt bilspel som jag lskar. Som krgare med tidigare erfarenhet som lastbilschauffr finner jag hela marknaden fr AR och VR mycket intressant. Bde i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag r nyfiken p att hra era sikter och insikter

Her en sjlv fr test/utveckling. Skulle inte rekommendera den till ngon idag faktiskt. Helt olikt Apple knns detta som en ofrdig teknik-bg-pryl slash demo-produkt, dr man inte tnkt igenom anvndning och helheten, ngot som brukar vara Apple's styrka.

Fantastsk bildsensorer frn sony, ok passtrough och bsta hand/kamera interfacet i VR-vrlden idag. Men allt faller platt p tyngden, otympligheten, batteritiden, begrnsningar, lag i interface, ljudkvalitet etc.etc. Att vara "bst" fr ett pris av 30-50.000 rcker inte.. man mste erbjuda ett bttre vrde och anvndningfsfall.. Att bara f en extra virtuell skrm, och en bra tv-skrm att kolla film p.. rcker liksom inte som motiv atg svettas i denna tunga skidmask. Denna typ av use-case lses redan bra och billigare med mindre glasgon som Rokid, x-real etc.
Citera
2024-03-02, 15:54
Medlem
Citat:
Jag vervger att kpa Apple Vision Pro nr de slpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) r framtiden fr spel, srskilt bilspel som jag lskar. Som krgare med tidigare erfarenhet som lastbilschauffr finner jag hela marknaden fr AR och VR mycket intressant. Bde i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag r nyfiken p att hra era sikter och insikter

Avrder frn det. Om du ska spela bilspel r det sannolikt bttre att kpa ngot annat VR headset. Finns det ens ngot bilspel fr Apple Vision Pro?

AR har mjligtvis en plats i framtiden, men har du inte osunt mycket pengar som du vill spendera p prylar som du ndvndigtvis inte kommer anvnda srskilt mycket knns det ofrsvarligt att kpa en s dyr pryl.
Citera
2024-03-03, 15:43
Moderator
^Eazs avatar
Infogade trd om Apples Vision Pro i stora trden
/Mod
Citera
2024-10-25, 11:42
Kpte en Meta Quest 3S nu nr den kom pga bra pris.

Jag ser fortfarande bara anvndning fr VR till entertainment dvs porr och spel, det hr r andra gngen jag frsker mig p det.

MQ 3S har passthrough vilket r hftigt men det mesta AR r verkligen glitchy. Interfacen r fr klumpiga jmfrt med touchscreen/tangenter och tablet/skrm. Det r inte praktiskt fr real work helt enkelt, men det r kul fr spel.

Man fr ocks ont i ansiktet d tyngden vilar p kindknotorna och skaver p huden efter lng tids anvndning och rrelse.

Jag ser ansatser till konst men det r mycket begrnsat och jag ser ingen betydande marknad.

Kul att ha SoMe buddies i Horizon Worlds men jag orkar tbh inte engagera mig i verkliga mnniskor i VR. Verkliga mnniskor r bst i verkligheten.

Tog en 1 mnaders provprenumeration p KinkVR och det r OK, ett helt nytt stt att uppleva porr. Tyvrr r utbudet av Female Point of View begrnsat och jag gillar inte att titta ner p en brud som suger min kuk pga anledningar. Vad som fattas r allts en riktig spelfilm i VR.

Jag kollar runt och tydligen hller Disney p med en VR remake av Lion King and that is it.

Frgan blir d vilket mediahus som kommer anvnda AI fr att skapa detaljerade vrldar och inte clunky shit som ser ut att vara hmtade ur Minecraft?

Vill inte gra en listtrd men vet ngon s fr de gra tipsa och framfr allt om ngon knner till bra verktyg fr att skapa de vrldarna fr de grna tagga in mig fr jag har en liten konstnrsdrm boende i mig och gillar att skapa.

Bra dock att kolla Netflix p nr min bttre hlft sover.

edit: ocks, fr porr anvnder jag (har vagoogoo) Lovense Dolce vibrator, det r ganska s avancerad masturbation jag pysslar med ibland men om ngon har lyckats installera deras app i Horizon s fr de grna hojta till ocks, jag hade grna sett att den synkade vibrationerna till ljudet. Som det r nu kr jag nedladdade patterns fr att det inte ska bli fr frutsgbart. Det r dock fortfarande verlgset att bara blunda och anvnda fingrarna. r redan trtt p porr helt enkelt.

Det enda VR som verkligen engagerar mig r undervattensfilmerna och resefilmerna p YouTube. Samt ngra artificiella platser jag anvnder fr meditation.
Senast redigerad av EverythingWIllBeOK 2024-10-25 kl. 12:27.
Citera
2024-10-26, 01:08
https://imgur.com/a/xqU2gw9

Screen p interfacet, jag ligger i sngen brevid min bttre hlft med hrlurar via bluetooth och tittar upp i taket, p det sttet r det ok, men man blir extremt trtt i armarna efter ett tag.

Det r fr mrkt fr att den ska uppfatta handrrelser korrekt, Jag har ftt tips om att det gr att lsa med IR lampa som headsetet kan knna av. ver lag r det beroende av ljus fr att orientera sig.

I totalt mrker brjar fokus glida och allt blir skevt samt att handrrelser och att skriva p det virtuella tangentbordet blir omjligt.

r det ngon som har tips p ett bttre och snabbare interface nr man ligger ner?

Dagtid funkar rststyrning/input i combo med handrrelser hyfsat.
Citera
2024-11-02, 01:14
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Kanske lite dyrt. Finns det andra bra AR headset att brja med och bra spel till dem?

Meta Quest 3S kostar 4000 i billigaste versionen med 128 GB lagring. Och den verkar vara otroligt bra fr priset, och kan gra ungefr allt som Apples svindyra VR kan gra, med vissa frdelar som att den ven har handkontroller och att man kan koppla den till PC.

Jag hller sjlv p att frska komma fram till vad, om ngot, som r bristen med modellen fr att hindra mig sjlv att kpa mig sjlv en sn i frtidig julklapp.
Citera
2024-11-02, 01:42
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Meta Quest 3S kostar 4000 i billigaste versionen med 128 GB lagring. Och den verkar vara otroligt bra fr priset, och kan gra ungefr allt som Apples svindyra VR kan gra, med vissa frdelar som att den ven har handkontroller och att man kan koppla den till PC.

Jag hller sjlv p att frska komma fram till vad, om ngot, som r bristen med modellen fr att hindra mig sjlv att kpa mig sjlv en sn i frtidig julklapp.

Du kommer vilja ansluta den till din PC. Kan direkt sga Meta Link kabeln r en scam. 1200 Kr fr en snabb USB. Vortex VR har bttre priser och bttre kvalitet typ https://vortexvr.se/products/nyhet-5...culus-quest-2? 250 kr.
Citera
2024-11-02, 01:46
Medlem
Citat:

Kp en quest 3 icke S om det gr in i budget och du ska spela pc vr.
Linserna r mycket bttre
Citera
2024-11-02, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Du kommer vilja ansluta den till din PC. Kan direkt sga Meta Link kabeln r en scam. 1200 Kr fr en snabb USB. Vortex VR har bttre priser och bttre kvalitet typ https://vortexvr.se/products/nyhet-5...culus-quest-2? 250 kr.

Rekommendera att testa trdlst frst fr att se om setup duger till det.
Citera
2024-11-02, 01:55
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Rekommendera att testa trdlst frst fr att se om setup duger till det.

Jag har MQ 3S och jag testade Airlink, batteriet tar slut fr snabbt. Det funkar bttre att ha en ordentligt lng kabel.
Citera
2024-11-02, 01:59
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Jag har MQ 3S och jag testade Airlink, batteriet tar slut fr snabbt. Det funkar bttre att ha en ordentligt lng kabel.

Hur r kvaliteten p bilden tycker du? Bra nog?

Jag vet att Meta Quest 3 har bttre bild n Meta Quest 3S pga bttre linser och hgre upplsta skrmar, men ngot kan ju vara bra fastn ngot annat r bttre.

edit: blandade ihop lite dr frst
Citera
2024-11-02, 02:08
Citat:
Hur r kvaliteten p bilden tycker du? Bra nog?

Jag vet att Meta Quest 3 har bttre bild n Meta Quest 3S pga bttre linser och OLED-skrm, men ngot kan ju vara bra fastn ngot annat r bttre.

Den r utmrkt det r HD upplsning vs 4k och med tanke p att allt som r datagenererat r nd inte s noga med upplsning, avatarerna i Horizon blir inte tydligare och inte heller spelfilmerna och spelen.

Jag ser porerna i ansiktet p VR skdisar nr det r filmtajm, men det r klart att bttre prestanda r bttre om man har content fr det.

Nu r utbudet fr 4K 8K rtt begrnsat fr allt som inte rr film s jag knner inte direkt att det r en strre frlust, man mste ha content ocks.

Nej men jag r skitnjd, jag nskar bara att det blir mer riktat mot vuxna i Horizon Worlds, det r vldigt PG-13

edit: har en personal trainer i FitXR det r rtt skoj. Det kostar en del pengar med prenumerationer men det r mycket test-erbjudanden.
Senast redigerad av TimelineTourist 2024-11-02 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in