2023-01-19, 23:11
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns domar där folk friats med. De är fortfarande en ordentlig gråzon. Sen ska Sverige följa eu- bestämmelserna. Men gamla svenska domare är nog anti alltså sånt här nytt.

Jaså? Länka gärna en sådan dom.
Att innehav är lagligt enligt EU-bestämmelser bestrider jag inte, men det här landet är alldeles för skitnödigt och fyrkantigt när det kommer till bruk.

Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Det är INTE olagligt att ha THC (eller någon annan narkotika) i kroppen. Du har missförstått.

Att du har THC eller något annat olagligt i kroppen KAN användas som bevis för att du brukat narkotika i Sverige, vilket är olagligt. Men kan du visa på att du fått i dig narkotika i kroppen på något lagligt sätt, exempelvis genom att bruka utomlands, konsumera laglig industrihampa eller att du omedvetet råkat fått i dig det genom andrahandsrökning eller att någon stoppat något i din drink eller bjudit på vad du trodde var en vanlig cigarett, så går du fri. Förutsatt att rätten tycker din historia är trovärdig och/eller du har bevis i form av kvitton, biljetter eller dylikt.

Nej, jag har inte missförstått, men jag uttryckte mig klumpigt. I Sverige är det olagligt att medvetet stoppa i sig thc i kroppen även om det är små mängder från en laglig produkt.

Jag har läst hela denna tråd sen jag fick upp ögonen för CBD-buds och det är exakt ett sådant fall jag läst om i tråden:
Personen konsumerade laglig industrihampa i form av te, vilket ledde till fällande dom.
Både tingsrätt och hovrätt resonerade att han genom att brygga te har gjort en beredning som innehåller THC och förtärt den, vilket är olagligt enligt psykotropkonventionen.
Bland beredning räknas tydligen också att avskilja växtdelar eller göra portioner, även om växten i sig inte klassas som narkotika så blir den då narkotika enligt deras definition.

Kolla sidorna 47-48 i tråden där några användare diskuterar domen och länkar till den, det finns även en användare i tråden som dömts.
Citera
2023-01-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Någon som vet vad som hänt med herbalistcbd.se sidan funkar inte

herbalistcbd.se är COMEBACK 2.0 version!
Citera
2023-01-26, 21:41
Medlem
Extremeflys avatar
Finns det engångsvape med cbd? Eller det är inget som kommit ännu eller går att beställa nånstans?

Tycker de är krångligt med avancerade vape.
Citera
2023-01-27, 15:03
Medlem
Citat:
Finns det engångsvape med cbd? Eller det är inget som kommit ännu eller går att beställa nånstans?

Tycker de är krångligt med avancerade vape.

https://cbdapoteket.se/
Citera
2023-01-27, 18:28
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
https://cbdapoteket.se/

God kväll alla CBD rökare!

Hoppas ni har en lugn och skön fredag kväll.

Själv smakar jag lite öl och röker CBD/CBG vape och bara myser.

Kul länk ovan, den hade jag inte sett. Har inte rökt på ett tag nu men blev sugen att fira mitt nya datorköp med några bloss

Röks det något därute i stugorna ikväll?
Citera
2023-01-30, 14:11
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Japp enda du kan veta är att dom minst lika mkt thc/thca som naturexpressen som kör max 0.2. kör upgradenatural så får du bra droger

Maximalt utslag på drogtester för THC från upgradenaturals THC fria produkter.
Hade inte klagat om det inte var pga jobbet.
Citera
2023-01-31, 14:15
Medlem
Extremeflys avatar
Tror ni cbd röken doftar mer än vanligt tobaksrök? Exempelvis om man röker inomhus under fläkten och grannar tycker inte tobaksröken luktar, tror ni dom kommer känna av cbd då?
Citera
2023-01-31, 14:16
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Maximalt utslag på drogtester för THC från upgradenaturals THC fria produkter.
Hade inte klagat om det inte var pga jobbet.

Skicka dom de vidare på analys? Så dom kan särskilja ämnena åt.
Citera
2023-01-31, 15:59
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Tror ni cbd röken doftar mer än vanligt tobaksrök? Exempelvis om man röker inomhus under fläkten och grannar tycker inte tobaksröken luktar, tror ni dom kommer känna av cbd då?

Jag körde HHC olja i vape-penna och blåste ut röken i ansiktet på frugan.
Hon är extremt känslig för lukter och hon märkte inte ens att jag gjorde det.
Röker du buds eller hasch så luktar det som fan, alltid.
Citera
2023-01-31, 16:03
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Skicka dom de vidare på analys? Så dom kan särskilja ämnena åt.

Nä jag gjorde test hemma för jag var skeptisk.
Man ska ju vänta ca 10 minuter innan man kan ge ett definitivt svar på testet men det tog en sekund sen lyste strecken röda som fan.
Tre olika pissprov från riktiga tillverkare.

De analyser de har på upgradenaturals webbsida är 100% fejk.
Citera
2023-02-02, 13:21
Medlem
Drattenpattens avatar
Är blulights legit?
Får en skum känsla av sidan.
Citera
2023-02-02, 13:32
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Nä jag gjorde test hemma för jag var skeptisk.
Man ska ju vänta ca 10 minuter innan man kan ge ett definitivt svar på testet men det tog en sekund sen lyste strecken röda som fan.
Tre olika pissprov från riktiga tillverkare.

De analyser de har på upgradenaturals webbsida är 100% fejk.
Urinprov fungerar INTE på laglig hampa utan det måste vara blodprov för att kunna urskilja olika cannabinoider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in