2020-11-20, 15:36
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Tack!

Ingen erfarenhet utav deras nya moonrocks?

Nej har inte provat men det såg helt klart spännande ut. Verkar vara blommor som är doppade i cbd kief ? Har sett hur riktiga moonrocks görs och dom verkar räcka ganska länge .
Citera
2020-11-24, 11:21
Medlem
Vilken återförsäljare har cbd buds med bra mängdrabatt? Såg någon som skrev att de fått hem 50g för under 1000-lappen o är ute efter samma till o göra lite olja med
Citera
2020-11-25, 13:05
Medlem
Hallå

Någon som testat denna?

"Nu lanserar Natural Hemp Life som första företag i Sverige helt lagliga White Ice Moonrocks tillverkade av EU-godkänd och certiferad industrihampa! Fyllda med hela 85% CBD gör dessa till världens kanske absolut mest potenta i sitt slag.

Våra Moonrocks består av högkvalitativa hampablommor som täckts med CBD distilat. Budsen får i sista skedet ett tunt lager CBD pulver ströslat över sig. Produkten kombinerar det bästa från hampans alla beståndsdelar i en enda produkt. Underbar doft med massor av trikomer, flavonoider & terpener, helt naturligt så klart"

https://www.naturalhemplife.se/butik...-ice-moonrock/
Citera
2020-11-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Hallå

Någon som testat denna?

"Nu lanserar Natural Hemp Life som första företag i Sverige helt lagliga White Ice Moonrocks tillverkade av EU-godkänd och certiferad industrihampa! Fyllda med hela 85% CBD gör dessa till världens kanske absolut mest potenta i sitt slag.

Våra Moonrocks består av högkvalitativa hampablommor som täckts med CBD distilat. Budsen får i sista skedet ett tunt lager CBD pulver ströslat över sig. Produkten kombinerar det bästa från hampans alla beståndsdelar i en enda produkt. Underbar doft med massor av trikomer, flavonoider & terpener, helt naturligt så klart"

https://www.naturalhemplife.se/butik...-ice-moonrock/
Fast dom var pucktvåa på sina moonrocks, dom var verkligen inte först med att lansera moonrocks för det gjorde herbmed.se
Plus att leveranstider från Natural Hemp Life är bedrövliga, kundtjänsten med.
Har beställt därifrån några gånger tidigare och leverans har skett mellan 48 timmar och en månad, flertalet gånger...
Och när man väl kommer i kontakt med kundtjänsten så låtsas dem som att det regnar och ursäktar sig lite sen är allt bra igen.
Citera
2020-11-27, 14:29
Medlem
Jag rökte en joint med enbart cbd-buds igår. Rullade en joint lite större än en cigg. Budsen såg ut och luktade som den riktiga varan, budsen var till och med lite klibbiga.

Jag blev fan hög, inte hög som i bäng. Men definitivt småhög.

Ni som provat kratom, vet kanske känslan av en låg dos Kratom. Man känner sig lite småhög helt enkelt.

Jag är däremot lättpåverkad av droger och brukar inget på daglig basis.

Men enligt mig är detta ovärt ändå. Idag har jag varit trött/seg hela jävla dagen och jag hatar droger som påverkar en (vid låga mängder) dagen efter.
Citera
2020-11-27, 22:42
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaror
Jag rökte en joint med enbart cbd-buds igår. Rullade en joint lite större än en cigg. Budsen såg ut och luktade som den riktiga varan, budsen var till och med lite klibbiga.

Jag blev fan hög, inte hög som i bäng. Men definitivt småhög.

Ni som provat kratom, vet kanske känslan av en låg dos Kratom. Man känner sig lite småhög helt enkelt.

Jag är däremot lättpåverkad av droger och brukar inget på daglig basis.

Men enligt mig är detta ovärt ändå. Idag har jag varit trött/seg hela jävla dagen och jag hatar droger som påverkar en (vid låga mängder) dagen efter.

För en som röker cannabis är dessa lagliga cbd buds som säljs här i Sverige ren skit man mår bara illa och blir grinig/lättirriterad ont i huvudet.
Citera
2020-11-28, 01:08
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
För en som röker cannabis är dessa lagliga cbd buds som säljs här i Sverige ren skit man mår bara illa och blir grinig/lättirriterad ont i huvudet.

Har du verkligen provat nåt bra från typ herbmed eller hempire? Låter som du talar om old school industrihampa som ja är som värsta bushweedet med massa blad och frön.

Har exakt motsatt erfarenhet. Efter 20 år av gräsrökande äntligen nåt som gör mig tillfredsställd och alla må-bra effekter fast utan att bli bäng. Smakar gott gör det också. En puff och så "ahhh", avkoppling.
Citera
2020-11-29, 12:57
Medlem
HeyHumphreys avatar
Har varit från utvecklingen ett tag, märker ju att saker och ting skett här.. Är alltså CBD-röka både tillgängligt och lagligt nu?!
Citera
2020-11-30, 20:05
Medlem
Blev nyfiken på det här med cbd buds/hash
Så beställde hash och buds.

Såg att det glittrade i hashet, som metall spån.
Så bestämde mig för att tvätta hashet, utav 2gram så vart det inget kvar nästan, det löste upp sig och låg som en hinna på ytan, inga trikomer hamnade i botten av glaset.

Hade jag skrapat ihop skiten på ytan så hade det motsvarat max 0.5g undra vad det andra va som va i hashet.

Bara ren sörja, absolut inget jag tänker röka
Citera
2020-11-30, 20:14
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMseeds

Så bestämde mig för att tvätta hashet, utav 2gram så vart det inget kvar nästan, det löste upp sig och låg som en hinna på ytan, inga trikomer hamnade i botten av glaset.

Hade jag skrapat ihop skiten på ytan så hade det motsvarat max 0.5g undra vad det andra va som va i hashet.

Låter som du beställde från nån oseriös sida som säljer skräp mest tyvärr
Citera
2020-12-09, 07:23
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Låter som du beställde från nån oseriös sida som säljer skräp mest tyvärr

Det finns en hel del skojare där ute. Det blir så tydligt med tanke på hur dom presenterar halterna av Cannabinoider. +8-15% CBD? Vilket skämt. Det är bara lögn och marknadsföringstrolleri. Om det inte är det då är budsen sprejade med CBD-isolat. Tycker det är så sjukt tråkigt att de känner att de behöver överdriva. Buds med 2-4% CBD är absolut bra blommor. Marknaden har gjort det till någon hets efter högsta möjliga procentsats. Synd.

Du gör någ rätt i att inte använda det dära skräpet till hash. Även om de stora aktörernas buds (herbmed, hempire etc) är fina så ställer jag mig högst tvivelaktig till produkterna dom presenterar pga de absorda % satserna. TT hade en bra artikel om det som heter "Sanningen om CBD-halten"
Citera
2020-12-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMseeds

Det som glittrar i haschet är Cbd-isolat, helt ofarligt att röka.
"haschet" är inte riktigt hasch egentligen, det är pulveriserade växtdelar med terpener och isolat.
Ditt hasch var med andra ord precis så som det ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in