2022-02-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Vad jag går på? Om du har bra skor kan du gå långt. Du är ju dum i skallen? Det ser inte ut som vanlig på analys. Men om du har hasch i analen kanske det gör? Jag röker hela tiden utan droger men jag kör ingen bil så jag bryr mig inte
Jag har inte ens citerat dig så varför svarar du mig? Och vafan snackar du ens om?
Citera
2022-02-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Orkade bara läsa några meningar. Vad fan snackar du om och var har jag påstått motsatsen av allt skit du jidder om ?

Det är en gråzon för att det ser ut och luktar exakt som vanligt cb din pajas. Springer du runt med det där på stan så kommer dem pissa dig och vis som röker thc och jobbar samt har körkort vill inte torska. Visst du får säkert till med tillbaka dina sketna hampa buds men var det värt besväret?

Var har jag en påstått att men blir hög av hampa med 0.2 % thc?
Vad fan går du på?
Nu missuppfattade vi varandra.

Jag är nykterist(om man inte räknar öl varannan månad) sedan ett bra tag tillbaka. Men du verkar inte förstå vad jag menar, har du kvitto på CBD buds och du röker inte något gräs utan enbart den fullt lagliga produkten, som är helt lagligt i hela EU således ingen gråzon för oss laglydiga så kommer du inte bli straffad, du kan dessutom bli friad i domstol då EU godkända CBD buds är undantagna narkotikadefinitionen då det ÄR ingen drog överhuvudtaget och saknar riskerna som gräs har och kan således inte bli narkotikaklassat. Man kan inte klassa något eller straffa någon för det luktar eller ser likt ut som gräs, det är egentligen väldigt annorlunda där CBD är säker medicin och THCgräs är en semipsykedelisk drog, dock säker sådan för utvecklade hjärnor och för dem utan anlag för psykotiska sjukdomar.

Ja men röker du THC så vet du riskerna, tyvärr är det hemsk lag för dem som behöver gräs i vardagen för att må bra, jag väljer att avstå då jag inte heller orkar ha med illegala grejer att göra.

Varför ska du springa runt med dem på stan? Liksom erm, normala människor gör inte det då precis som du säger luktar det väldigt likt samt ser väldigt likt ut som gräs trots att det saknar semipsykedeliska ruseffekterna utan är snarare naturläkemedel.
Rättsväsendet i Sverige är modernt och förstår att det är enorm skillnad mellan produkterna, så att straffa någon som använder något som inte går att klassa som narkotika, CBD är vansinne. Hade dem gjort det då borde dem kunna straffa folk som dricker kaffe då effekten det ger är ungefär på liknande nivå, dock lite olika verkan.

Hursomhelst så funkar CBD utmärkt som medicin, känner inget beroende överhuvudtaget till det, inte ens psykiskt(även om allt kan vara vanebildande) men att det är i en helt annan klass än gräs är självklart. De risker gräs har kommer ifrån THC, då CBD har motsatt effekt till THC. Inte heller får jag samma mentala påverkan, THC minns jag kunde påverka mitt mående negativt efter intag och ge mig ångest ett tag. CBD funkar på helt annat sätt.

Tl:dr CBD är inte samma sak som THC och kan således inte få laglydiga människor straffade då CBD är godkänt i hela EU och även i Sverige. Är nog tillåtet nästan hela världen över och detta kommer inte ändras, tvärtom kommer THC bli tillåtet med tanke på all forskning säger att det är det rätta.
Citera
2022-02-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Exakt. Tål tydligen att upprepas här i tråden då lagen verkar otydlig för många: man får enligt svensk lagstiftning INTE ha THC i kroppen om man inte har det på recept från en läkare.
Man får göra annat med sin industrihampa, göra rep eller textiler, tillverka bränsle, you name it. Att konsumera 0,2% THC är olagligt, men du får ha det i fickan eller en 10 kilos påse i garaget.
Det där är skitsnack!

Det är INTE olagligt att ha THC i kroppen så rök hur mycket cbd ni vill.
undvik det dock vid bilkörning där råder nolltolerans mot alla droger men utöver det kör på.
Det finns inget i lagboken som säger att vara påverkad är straffbart, bara en massa bullshit från folk som inte vet vad dom snackar om.det är olagligt att inta droger och inneha ja men det är inte olagligt att bara ha det i kroppen.
THC i kroppen är bara ett bevis på att du någon gång fått i dig THC vart du fått i dig det och hur spelar bara roll om det är i sverige och med upsåt.
Hur många tror ni inte hade blivit tagna för narkotikasmuggling om det vissa säger är sant? "ja men där är det ju lagligt" hade ju inte spelat roll eftersom om det du påstår är sant så är det ju ett brott att komma till sverige eftersom "THC i kroppen är olagligt" oavsett vart du intog det.
Dessutom skulle ju vem som helst kunna droga någon med THC och sen anmäla denne för brott eftersom uppsåt inte behövs då beviset redan finns genom urinprov.
Så rök era CBD buds ingen kan ta er för det.
Citera
2022-02-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Det där är skitsnack!

Det är INTE olagligt att ha THC i kroppen så rök hur mycket cbd ni vill.
undvik det dock vid bilkörning där råder nolltolerans mot alla droger men utöver det kör på.
Det finns inget i lagboken som säger att vara påverkad är straffbart, bara en massa bullshit från folk som inte vet vad dom snackar om.det är olagligt att inta droger och inneha ja men det är inte olagligt att bara ha det i kroppen.
THC i kroppen är bara ett bevis på att du någon gång fått i dig THC vart du fått i dig det och hur spelar bara roll om det är i sverige och med upsåt.
Hur många tror ni inte hade blivit tagna för narkotikasmuggling om det vissa säger är sant? "ja men där är det ju lagligt" hade ju inte spelat roll eftersom om det du påstår är sant så är det ju ett brott att komma till sverige eftersom "THC i kroppen är olagligt" oavsett vart du intog det.
Dessutom skulle ju vem som helst kunna droga någon med THC och sen anmäla denne för brott eftersom uppsåt inte behövs då beviset redan finns genom urinprov.
Så rök era CBD buds ingen kan ta er för det.

+++++++

Sant sant!
Citera
2022-02-24, 02:40
Medlem
Nick3ans avatar
Läste längre bak i tråden om CBN hash och hur förträffligt avslappnande det var, upgradenatural sålde CBN men slutsålt, har tittat runt på lite olika återförsäljare men inte hittat det, någon som vet om det finns inne någonstans? Sen tänkte jag höra om någon har erfarenhet av herbalistcbd och deras utbud?
Citera
2022-02-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nu missuppfattade vi varandra.

Jag är nykterist(om man inte räknar öl varannan månad) sedan ett bra tag tillbaka. Men du verkar inte förstå vad jag menar, har du kvitto på CBD buds och du röker inte något gräs utan enbart den fullt lagliga produkten, som är helt lagligt i hela EU således ingen gråzon för oss laglydiga så kommer du inte bli straffad, du kan dessutom bli friad i domstol då EU godkända CBD buds är undantagna narkotikadefinitionen då det ÄR ingen drog överhuvudtaget och saknar riskerna som gräs har och kan således inte bli narkotikaklassat. Man kan inte klassa något eller straffa någon för det luktar eller ser likt ut som gräs, det är egentligen väldigt annorlunda där CBD är säker medicin och THCgräs är en semipsykedelisk drog, dock säker sådan för utvecklade hjärnor och för dem utan anlag för psykotiska sjukdomar.

Ja men röker du THC så vet du riskerna, tyvärr är det hemsk lag för dem som behöver gräs i vardagen för att må bra, jag väljer att avstå då jag inte heller orkar ha med illegala grejer att göra.

Varför ska du springa runt med dem på stan? Liksom erm, normala människor gör inte det då precis som du säger luktar det väldigt likt samt ser väldigt likt ut som gräs trots att det saknar semipsykedeliska ruseffekterna utan är snarare naturläkemedel.
Rättsväsendet i Sverige är modernt och förstår att det är enorm skillnad mellan produkterna, så att straffa någon som använder något som inte går att klassa som narkotika, CBD är vansinne. Hade dem gjort det då borde dem kunna straffa folk som dricker kaffe då effekten det ger är ungefär på liknande nivå, dock lite olika verkan.

Hursomhelst så funkar CBD utmärkt som medicin, känner inget beroende överhuvudtaget till det, inte ens psykiskt(även om allt kan vara vanebildande) men att det är i en helt annan klass än gräs är självklart. De risker gräs har kommer ifrån THC, då CBD har motsatt effekt till THC. Inte heller får jag samma mentala påverkan, THC minns jag kunde påverka mitt mående negativt efter intag och ge mig ångest ett tag. CBD funkar på helt annat sätt.

Tl:dr CBD är inte samma sak som THC och kan således inte få laglydiga människor straffade då CBD är godkänt i hela EU och även i Sverige. Är nog tillåtet nästan hela världen över och detta kommer inte ändras, tvärtom kommer THC bli tillåtet med tanke på all forskning säger att det är det rätta.
Går inte diskutera med dig då du inte kan hålla dig till sak och hittar på stuff jag aldrig sagt. Diskussionen slutar här. Mupp.
Citera
2022-02-24, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Går inte diskutera med dig då du inte kan hålla dig till sak och hittar på stuff jag aldrig sagt. Diskussionen slutar här. Mupp.

Japp här kan vi avsluta för du sitter snackar skit mannen. Skura golvet kan du göra själv med din mopp
Citera
2022-02-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Japp här kan vi avsluta för du sitter snackar skit mannen. Skura golvet kan du göra själv med din mopp
Du är inte vassaste kniven i lådan.
Citera
2022-02-25, 07:22
Medlem
FashionMonsters avatar
Fullspektrum-olja!

Dom första CBD-produkterna var framställda på plantor som inte vara avlade för medicinskt bruk.

Vet inte hur det är med CBD, CBN, CBG olja med en THC-halt som knappt går mäta.
Det är ju THC i dess olika formerm, som skapar en genuin upplevelse, en balanserad kropp a.k.a homostatsi, högre aptit, bättre mot cancer. Från Alpha till Omega

CBD och CBG kan förmodligen användas i akuta syften (lugnande), för stunden.

Men hur kommer det sig att riktiga strains faktist smakar fruity (det var pineapple men smakade banan det beror på att dom fått utveckla hela sin cannabis-form, utan THC får du CBD gräs som luktar gott -och bara nästan- som medicinska plantor.

Det ligger något i helheten, det blir intressant att se vad man kan hitta på med cannabinoider utöver THC.

Tjejen sov typ 16 timmar om dagen på några fullspektrum oljakapslar jag fick tag på.
Så det är lite av hennes favo sovmedicin, vakna upp o röka alltså.
Men olja fullspektrum är helt ofarligt för kroppen.

Whats my thread again?
(Blink 420)
Citera
2022-02-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nick3an
Läste längre bak i tråden om CBN hash och hur förträffligt avslappnande det var, upgradenatural sålde CBN men slutsålt, har tittat runt på lite olika återförsäljare men inte hittat det, någon som vet om det finns inne någonstans? Sen tänkte jag höra om någon har erfarenhet av herbalistcbd och deras utbud?

Herbalistcbd är sjukt nice och bra buds!

Löööve hos dom.

Leverans postnord genom 1-3 dagar ( Beror på var du bor så 1 dag leverans snabbt! )
Citera
2022-02-25, 19:43
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Herbalistcbd är sjukt nice och bra buds!

Löööve hos dom.

Leverans postnord genom 1-3 dagar ( Beror på var du bor så 1 dag leverans snabbt! )

Dåligt uppspecade labbrapporter. Man vill se nedbrytning på THCa osv.
Citera
2022-03-01, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Dåligt uppspecade labbrapporter. Man vill se nedbrytning på THCa osv.

Japp enda du kan veta är att dom minst lika mkt thc/thca som naturexpressen som kör max 0.2. kör upgradenatural så får du bra droger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in