2022-12-27, 21:23
  #625
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Upgradenatural har buds utan THC, och jag kan intyga att 0,2% THC i buds ger utslag på 20-50nmol stickor om man konsumerar en större mängd.

Vilka buds har de som är helt utan THC?
Har klickat på en jäkla massa buds på sidan och alla verkar ha <0.2% THC specat.
Finns en mald hampa med 7,75% cbg på sidan, men då är det nog mer prisvärt att köpa thc-fritt från någon annan shop där halten cbg är högre.
Citera
2023-01-07, 17:54
  #626
Medlem
Eftersom jag inte såg något om dem i tråden så drog jag hem lite Gelato från Greenbalance över mellandagarna, luktar bra, smakar bra, brinner bra. Absolut inget att klaga på. Fick ett par gram extra också utöver vad jag faktiskt beställde, hur nöjd som helst.

Låg i brevlådan dagen efter jag lagt beställningen också, så skickas inrikes.

https://imgur.com/gGIInpi
Citera
2023-01-07, 22:29
  #627
Medlem
SmokeFrees avatar
Nu i Januari höjer EU THC gränsen från 0.2 till 0.3 (33%) ökning. Så hoppas CBD shopparna börjar sälja sorterna snart
Citera
2023-01-10, 08:03
  #628
Medlem
Har nu provat cbd-buds och måste säga att jag är positivt överraskad. Senast provade jag girl scout cookie, smakar gott och har en mild behaglig lugnande effekt. Vejpar bara.Passar utmärkt på morgonen för att bli på bättre humör och på kvällen efter hård träning. Ja, egentligen passar det ju bra när som helst på dygnet. Men för egen del har jag alltid tyckt att cannabis, inklusive thc, gör sig bäst på morgonen nära inpå uppvaknandet.

Jag föredrar helt klart vejpning framför cbdoljorna, testat oljor upp till 15 procent.

Personligen har jag inga psykiska eller fysiska åkommor jag behandlar med cbd utan använder det bara för att höja min hälsa. Cbd buds är relativt billigt och jag kommer nog fortsätta vejpa dme i perioder av thc-uppehåll.
Citera
2023-01-10, 22:03
  #629
Medlem
OdCaBos avatar
Ni får ju tänka på att under 0.3% thc så räknas det som thc-fritt i EU.

Det är som alkoholfri öl.
Citera
2023-01-10, 22:36
  #630
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackyu
Fast det här finns väl redan? i Italien tror jag dom har en gräns på 0,6 och i Schweiz så är det 1% som gäller tex. I Sverige finns ingen uttrycklig och exakt satt gräns utan det som gäller är att det är eu godkänd hampa och inte cannabis, och sån här hampa kan variera i thc halt beroende på olika odlingsförhållanden men det är ju alltid väldigt låga halter, men sånna sorter kan variera mellan typ 0,1-1% typ tror jag.

Har sett flera sorter här i Sverige i olika butiker med runt 0,5% iallafall. Kolla dom här med runt 0,67% thc tex. Dom här har också 0,53%

Nej, Sverige har ingen gräns och om Sverige fick bestämma skulle naturligtvis det inte vara tillåtet med thc alls. Men då är det EU:s lagar som gäller och de säger upp till 0.3%.

Olika länder går olika långt, men inom EU är upp till 0.3% lagligt. Tänk på det som ett minimum alla länder bara måste acceptera.

Hampa och cannabis är samma sak. Hampa är vårt svenska ord, cannabis är latin. Marijuana amerikansk slang. Självklart varierar thc-halten. Men är det över 0,3% så är det inte tillåtet i EU.



Citat:
Ursprungligen postat av Fackyu
Har sett flera sorter här i Sverige i olika butiker med runt 0,5% iallafall. Kolla dom här med runt 0,67% thc tex. Dom här har också 0,53%

Det står "THC-halt: <0,2%" på bägge dom...
__________________
Senast redigerad av OdCaBo 2023-01-10 kl. 22:38.
Citera
2023-01-11, 18:42
  #631
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackyu
Detta stämmer inte. Se på det som en grundregel men olika länder har olika regler, i Italien är det typ 0,6% som sagt, i Schewiz är det 1%. I Sverige är det som gäller att budsen är odlade med godkända frön (eu godkänd hampa) samt att odlaren har direktstöd för odlingen. Källa

Ja... Det var ju det jag sa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fackyu
Gör det ju verkligen inte. på den första står det THC halt <0,2% i beskrivningen men det är inte total thc nivå. Du glömmer bort THCA vilket omvandlas till thc så fort det värms upp. Kolla cannabinoid analysen.

Ja, så fort det värms upp... Inte vad vi pratar om här eller vad EU reglerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fackyu
Och på de andra Mango kush budsen jag länkade står det tydligt ''innehåller runt 0,5% thc'' finns cannabinoid analys länkad där i beskrivningen också.

THC+THCA...

Läs lite noggrannare är du snäll. Blir liksom jobbigt när du ska ifrågasätta fast du har helt fel.
Citera
2023-01-11, 23:08
  #632
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ni får ju tänka på att under 0.3% thc så räknas det som thc-fritt i EU.

Det är som alkoholfri öl.

Lagligt att inneha, olagligt att bruka.
Det är därför jag enbart köper sorter som är helt fria från thc.
Citera
2023-01-15, 00:58
  #633
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Lagligt att inneha, olagligt att bruka.
Det är därför jag enbart köper sorter som är helt fria från thc.

Nej. Lagligt att bruka med inom EU. Dock olagligt att sälja för det ändamålet. Vad du själv gör med det är inte reglerat alls.
Citera
2023-01-17, 06:47
  #634
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Lagligt att bruka med inom EU. Dock olagligt att sälja för det ändamålet. Vad du själv gör med det är inte reglerat alls.

Nej, inte riktigt.
I Sverige är det olagligt att ha THC i kroppen, så när du tillgodogör dig THC genom att förtära produkten begår du narkotikabrott, även om mängden är så liten att det inte är berusande och produkten i sig är laglig.

Det finns domar där det framgår.
Citera
2023-01-18, 21:15
  #635
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Nej, inte riktigt.
I Sverige är det olagligt att ha THC i kroppen, så när du tillgodogör dig THC genom att förtära produkten begår du narkotikabrott, även om mängden är så liten att det inte är berusande och produkten i sig är laglig.

Det finns domar där det framgår.

Finns domar där folk friats med. De är fortfarande en ordentlig gråzon. Sen ska Sverige följa eu- bestämmelserna. Men gamla svenska domare är nog anti alltså sånt här nytt.
Citera
2023-01-18, 21:40
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Nej, inte riktigt.
I Sverige är det olagligt att ha THC i kroppen, så när du tillgodogör dig THC genom att förtära produkten begår du narkotikabrott, även om mängden är så liten att det inte är berusande och produkten i sig är laglig.

Det finns domar där det framgår.

Det är INTE olagligt att ha THC (eller någon annan narkotika) i kroppen. Du har missförstått.

Att du har THC eller något annat olagligt i kroppen KAN användas som bevis för att du brukat narkotika i Sverige, vilket är olagligt. Men kan du visa på att du fått i dig narkotika i kroppen på något lagligt sätt, exempelvis genom att bruka utomlands, konsumera laglig industrihampa eller att du omedvetet råkat fått i dig det genom andrahandsrökning eller att någon stoppat något i din drink eller bjudit på vad du trodde var en vanlig cigarett, så går du fri. Förutsatt att rätten tycker din historia är trovärdig och/eller du har bevis i form av kvitton, biljetter eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in