2022-06-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Har ni sett eller testat den thc-fria cbg-buden "frosted cbg" som säljs i sverige nu?

Om man är obekväm med thcspåret i budsen är kanske denna något att prova.

Just cbg gav inte mig den effekt jag ville ha så jag avvaktar på en cbdbud/hasch som är helt thc fri.

Det vore intressant att testa

Finns helt thcfritt hasch på cannabislight, kolla på wookie samt mojito.
Citera
2022-06-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Nån som provat cannabislights Mojitohasch? Helt thc fri, perfekt för mig som lämnar prover då kan jag röka bäst jag vill. 17% CBG och 11% CBD låter lovande.

Har testat deras Wookie tidigare och har inget att klaga på, kanske kunde önskat lite mer bubbel och olja känns lite som hennahasch, otroligt färsk dock. Gav lugn och otroligt vra för sömnen, lite ångestlindring också, man känner definitvt av den.

Återkommer angående mojiton!

Har fått hem det nu, 10% övervikt samt effekt långt över förväntan. Jäklar vad bra det här va, redan efter nägra bloss infinner sig ett lugn och en smått euforisk känsla, rejält ångestämpande också.

Rejält mjuk och mörk bit, stark doft av mint och smaken va här mycket bättre också och hade den smått sandiga smaken hasch brukar ha. CBG och CBD kombo är nu min goto.

Rekommenderar starkt deras Mojito hasch.

Paket kom ocksä redan 24h innan efter beställning.

11/10
Senast redigerad av WeedGrower 2022-06-11 kl. 14:31.
Citera
2022-06-13, 19:18
Medlem
DudeConfuseds avatar

Finns helt THCfritt? Fan det måste jag prova. Finns det någon med mindre än 20% CBD/CBG? Jag finner ett bästa avkopplande och ångestlindrande runt 15-20% CBD.

Det är roligt hur Cannabis med låg THC har lindrat mina besvär jag lidit av i åratal.

Jag som även lämnar prover är förvånad över hur det inte syns och jag är förvånad över hur detta kan vara lagligt. Så jävla bra!

Rekommenderar ni några Papes? Jag la en beställning på Fjaell.co

Det är ett litet företag som säljer merch och papper. Jag gillar hittills Vibes rispapper mest. De vanliga papper ni vet man köper ifrån Azir Livs är så tråkiga men de funkar.
Citera
2022-06-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused

Finns helt THCfritt? Fan det måste jag prova. Finns det någon med mindre än 20% CBD/CBG? Jag finner ett bästa avkopplande och ångestlindrande runt 15-20% CBD.

Det är roligt hur Cannabis med låg THC har lindrat mina besvär jag lidit av i åratal.

Jag som även lämnar prover är förvånad över hur det inte syns och jag är förvånad över hur detta kan vara lagligt. Så jävla bra!

Rekommenderar ni några Papes? Jag la en beställning på Fjaell.co

Det är ett litet företag som säljer merch och papper. Jag gillar hittills Vibes rispapper mest. De vanliga papper ni vet man köper ifrån Azir Livs är så tråkiga men de funkar.

Japp finns flera sorter. Finns ett weed och ett hasch som ör helt thc fritt sen kan du kolla på labbrapporterna på dom andra sorterna, finns ett par sorter som har obetydliga mängder thc typ 0.01% osv. Cannabislight heter sidan jag pratar om, kolla upp mojito ligger på 30-40 % cbd och cbg totalt. Papes kör jag vanliga OCB.
Citera
2022-06-17, 02:06
Medlem
Köpte 10g av Purple Lime från Cannabis Light, snabb leverans men rätt dåligt gräs.
Konstig aska, svart, lite åt det hårdare hållet och brann ganska dåligt i holken. Taskig mot halsen.
Inget "rus", ingen märkbar avslappande effekt eller ångestdämpande.
Fick några holkar av en polare från en annan sida som var markant bättre, gav en skön mjuk avslappnade känsla och en väldigt väldigt lätt bänga.
Kanske otur med batchen?
Citera
2022-06-17, 16:57
Medlem
DrComforts avatar
Hatar weed, blir bara nojig och tror jag ska dö typ, men blir lite nyfiken efter att ha läst tråden på att testa cbd-buds. Och alltid trevligt att sitta och rulla och röka.

Lite frågor: röker ni blommorna bara eller blandar ni med tobak?

Och doftar det lika gott som weed? Saknar den där doften ibland, både av själva blomman och röken.

Som sagt, jag och weed har aldrig vibrerat med varandra, men gillar ändå sömnen man får på det. Hur är det med cbd-buds, är det bra som sängfösare?
Citera
2022-06-17, 20:08
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Hatar weed, blir bara nojig och tror jag ska dö typ, men blir lite nyfiken efter att ha läst tråden på att testa cbd-buds. Och alltid trevligt att sitta och rulla och röka.

Och doftar det lika gott som weed? Saknar den där doften ibland, både av själva blomman och röken.

Som sagt, jag och weed har aldrig vibrerat med varandra, men gillar ändå sömnen man får på det. Hur är det med cbd-buds, är det bra som sängfösare?

Go kväll

Jag röker grindad brud som de är, ingen tobak eller annat utblandat.
Jag kör med färdigrullade blunts som jag packar med en pinne så det blir ganska tätt i blunten med grindad bud. De brinner jämt och sakta för mig då.

Jag provade att blanda hasch och grindad bud i samma blunt men jag gillade inte surprisen av det starka haschet då jag satt och rökte och chillade. Det är mycket starkare i smaken och jag började nästan hosta då jag inte var beredd på det. Röker hellre haschet i en pipa och sitter och puffar ett tag utan någon surprise.

Haschet är starkare i smak enligt mig och budsen är lenare och mjukare i smak.

Just för mig har det inte varit just en sängfösare. Jag har dock lite problem med sömnen pga stress så jag somnar inte så lätt även av CBD-buds eller hasch. Stressen försvinner dock helt medans effekten är aktiv. Cirka en timme brukar det hålla i sig om jag rökt typ cirka 0.5-1g

Trevlig helg!
Senast redigerad av AberKrux 2022-06-17 kl. 20:10.
Citera
2022-06-18, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrong9
Köpte 10g av Purple Lime från Cannabis Light, snabb leverans men rätt dåligt gräs.
Konstig aska, svart, lite åt det hårdare hållet och brann ganska dåligt i holken. Taskig mot halsen.
Inget "rus", ingen märkbar avslappande effekt eller ångestdämpande.
Fick några holkar av en polare från en annan sida som var markant bättre, gav en skön mjuk avslappnade känsla och en väldigt väldigt lätt bänga.
Kanske otur med batchen?

Du rökte Finola och det är en väldigt dålig strain, rekommenderar dig att testa Eletta istället. Jag röker inte cbd länge men sist jag köpte ett samplepaket av cannabislight så fick jag ingen effekt av någon av sorterna, har till och med en oöppnad hemma som dom kallar för kings widow eller nått. Men skiten suger, köp eletta, enda strainen som är bra.
Citera
2022-06-18, 08:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Girl Scout Cookie, rek varmt, fin effekt o litet men skönt rus. Det måste vara bland det bästa på marknaden med 19 % cbd. Cb light affären.
Citera
2022-06-20, 13:11
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort

Testa någon svagare CBD ifrån Upgrade eller valfri sida. Upgrade är ganska billiga. Ca 250kr för en femma grönt.

Alla 16%iga är hur bra som helst för en person som bara vill känna smaken och röken. Även om det infinner sig ett allmänt lugn i kroppen efteråt så måste du nog blanda med Tobak och blanda som du känner för med Weedet.

Placebo effekten är stark, jag rökte ner en polare som trodde det var äkta THC. Han fick hjärtklappning och ville gatch direkt hahahah.

Det finns olika styrkor på CBD och jag började med svagare för att upgradera mig till högre efter tiden. Rökt i ungefär 1,6år nu och det fungerar som det ska.

Sitter just nu på Granddaddy Purple ifrån Upgrade. Där likaså övervikt, nästan 6g när det skulle varit 5g

Nån som vet om CBD kommer bli olagligt? Hör massa snack om det bland rökkompisar.
Citera
2022-06-20, 15:57
Medlem
Jag har en annorlunda frågeställning ang CBD.
Någon som haft påhälsning av någon granne eller till och med polis och haft diskussionen ännu?

Jag tänker hur grannen/polisen ställer sig till att det luktar gräs, eller stör grannen?
Ja jag vet det är lagligt, men hur vet grannen/polisen det innan dörren är intryckt tex.

Förövrigt, någon som testat generalens hemsida?
Hur är kvaliteten på deras produkter?
Citera
2022-06-25, 16:11
Medlem
Kan verkligen tipsa/rekommendera dessa iallafall: Tuscan dream

Jag köpte hem 50g från dom som dök upp innan midsommar och blev sjukt impad, verkligen stora, färska och fina buds som till och med var riktigt klibbiga pga kvaliten. Stinker som fan gör dom också och brinner/smakar 10/10.

Rökte faktist lite av dom under midsommarfirandet vilket var rätt roligt och trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in