2020-10-29, 22:37
Medlem
Jag tänkte det skulle en bra sak med en samlad tråd där vi kan diskutera hampa. Endast laglig cannabis och med ett fokus på CBD-buds samt trikomer (cbd/cbg-hash) vilket är de råa "jordbruksprodukterna". Här kan man ställa frågor, dela tankar och funderingar om kemin, lagen och dela upplevelser av specifika produkter.
Senast redigerad av lallemannen 2020-10-29 kl. 22:42. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-10-29, 22:40
Medlem
Jag börjar. Jag har testad både CBG-hash och CBD-hash nu. CbD funkar superbra, men CBG verkar inte göra något alls. Är det någon som inte upplever det så? Hur är de isåfall? Vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig.
Citera
2020-10-29, 22:45
Medlem
Något jag har funderat över är om man brukat cannabis över lång tid och ska kliva av och bli ren, fungerar då cbd-buds för att lindra/ta bort symptom som insomnia, intensiva drömmar, svettningar osv.

Har användade av cbd-buds samma effekt mot exempelvis stress som vanligt bud?
Citera
2020-10-29, 22:46
Medlem
GoUoDs avatar
Har akut upplevt ett lätt bodyhigh av det när det intagits, är det placebo tro? I övrigt absolut 0 resistans mot cb. Rätt så ointressant mer än att det luktar och smakar weed.
Citera
2020-10-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
Jag börjar. Jag har testad både CBG-hash och CBD-hash nu. CbD funkar superbra, men CBG verkar inte göra något alls. Är det någon som inte upplever det så? Hur är de isåfall? Vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig.

Härligt,
Startade också en sån här tråd men den slängdes.

Vilket cbdhasch provade du?
Vejpade du?

Jag har vejpat carmagnola buds på 200 grader c. God effekt.
Lugnande. Föredrar dock mer och mer att inta hampa / cbd som te.

Mvh
Citera
2020-10-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Något jag har funderat över är om man brukat cannabis över lång tid och ska kliva av och bli ren, fungerar då cbd-buds för att lindra/ta bort symptom som insomnia, intensiva drömmar, svettningar osv.

Har användade av cbd-buds samma effekt mot exempelvis stress som vanligt bud?

Ja tycker den har samma effekt, bara minus det psyckadeliska. För mig är det super för ja blir bara paranoid och själkritisk av THC lixom. Min favorit är strawberry men nästan alla buds fungerar snarlikt. Den huvusakliga effekten är kropplig. Kraftigt muskelavslappnande nästan som en benso. Jag sover dessutom som en kung på CBD-buds. Jag brukar göra en kopp te på det och röka en sticka innan läggdags. För mig är CBD-buds det bästa som hänt på länge.
Citera
2020-10-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krs22
Härligt,
Startade också en sån här tråd men den slängdes.

Vilket cbdhasch provade du?
Vejpade du?

Jag har vejpat carmagnola buds på 200 grader c. God effekt.
Lugnande. Föredrar dock mer och mer att inta hampa / cbd som te.

Mvh

Jag testate det från generalen. Jag åt det (Varm oboj med hash) och så rökte jag det. Smakade piss att röka. CBD-hashet funkade fint men CBG gjorde inte så mycket för mig.
Senast redigerad av lallemannen 2020-10-31 kl. 12:55.
Citera
2020-10-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har akut upplevt ett lätt bodyhigh av det när det intagits, är det placebo tro? I övrigt absolut 0 resistans mot cb. Rätt så ointressant mer än att det luktar och smakar weed.

Där ser man, konstigt att vi har så olika upplevelser. Jag får en MARKANT effekt. Jag brukar låta några gram buds eller en tesked trikomer sjuda i mjölk eller havremjölk med oboj i en 15 minuter. Smakar fantastiskt dessutom. Ja, man blir inte hög på det. Men stressen försvinner, spänningar i muskler och så är som bortblåsta o ja sover som en kung.

Röker jag en spliff på det så får jag lite samma effekt, bara mycket kortare. Bättre o dricka det.
Citera
2020-10-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ja tycker den har samma effekt, bara minus det psyckadeliska. För mig är det super för ja blir bara paranoid och själkritisk av THC lixom. Min favorit är strawberry men nästan alla buds fungerar snarlikt. Den huvusakliga effekten är kropplig. Kraftigt muskelavslappnande nästan som en benso. Jag sover dessutom som en kung på CBD-buds. Jag brukar göra en kopp te på det och röka en sticka innan läggdags. För mig är CBD-buds det bästa som hänt på länge.
Strawberry haze? Den har jag rökt dock thc varianten, doftar ljuvligt av sommar och jordgubbar.

Jag kanske borde klicka hem några blommor och testa själv.
Citera
2020-10-31, 17:18
Medlem
Citat:
Jag testate det från generalen. Jag åt det (Varm oboj med hash) och så rökte jag det. Smakade piss att röka. CBD-hashet funkade fint men CBG gjorde inte så mycket för mig.

Köpte från scentshop, de har 100gram hackade carmagnola buds för 400kr.
Citera
2020-10-31, 17:31
Medlem
Citat:
Där ser man, konstigt att vi har så olika upplevelser. Jag får en MARKANT effekt. Jag brukar låta några gram buds eller en tesked trikomer sjuda i mjölk eller havremjölk med oboj i en 15 minuter. Smakar fantastiskt dessutom. Ja, man blir inte hög på det. Men stressen försvinner, spänningar i muskler och så är som bortblåsta o ja sover som en kung.

Röker jag en spliff på det så får jag lite samma effekt, bara mycket kortare. Bättre o dricka det.

Min favoritmetod är också te!
Har haft med mig hampate dagligen i en termos mot stress under dagen .
(Nu äter jag syrade rödbetor med mycket metylfolat och betain mot ångest/autism).

När man värmer hampa i fett så sker en extraktion - det är samma princip som med cbdolja.

Så te med lite fett i är mycket billigare med minst lika god effekt som cbdolja.

Jag har köpt hackad finola som man kan hitta för ca 1kr/gram på olika ställen, och använt den som te. Varit nöjd med detta!

Ska prova din metod med 15 minuters bryggning. Tackar
Citera
2020-10-31, 17:42
Medlem
I teorin måste man tillsätta fett för att få i sig cannabinoider, då de extraheras/löses i fett. Men enligt min erfarenhet räcker vanligt vatten (som te) för att få effekt.

Som alternativ till havre /grädde /smör kan man även tillsätta en tesked kokosolja till vatten när man brygger te.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in