Citat:
Ursprungligen postat av
bobo909
Hormonnivåer blir grovt rubbade vid långvarig/brutal deff.
Enligt vissa funkar det att lägga sig på en kaloribalans eller tom. överskott en kortvarig period (är ju även rätt nyttigt för kropp och själ med en paus), men där har jag inte någon personlig erfarenhet av. (tappade iofs konstigt nog rätt mycket vikt än gång när jag deffade som hårdast och var nere i 85kg den veckan jag smällt i mig chips och dipp två dagar och då det stod stilla för mig).
Fast ptja, ligger du på -2000 kcal som du påstår är det omöjligt att inte gå ner i vikt. Dina organ är döende isåfall kan jag säga dig.
Slutsatsen är nog att du ljuger eller räknar helvetes fel.
Det beror ju helt och hållet på hur man deffar. Jag gick ner till 5%, aldrig mått bättre och gainsen var det inga fel på heller. Skulle nog säga att jag aldrig varit i bättre form. Sen om 5 är hållbart, det vet jag inte. För gick upp några procent efter sommaren bara för att vara säker.
Deffade mer eller mindre en 3 - 2 variant. Mindre intag, med mest cut på carbs 3 dagar i sträck, normalt intag av allt 2 dagar samtidigt som jag fokusera på muskelbyggnad dessa dagar. Vilket möjliggjorde att jag faktiskt ökade i gains under deffen, även om det teknist sett inte räknas eftersom jag inte deffade dessa dagar heller.
Gick väl ner 3kg i veckan i snitt vilket ändå är relativt mycket utan att ta i för mycket.
Skulle snarare säga att kvalitén på maten, sömnen och även träningen som är helt avgörande.. Folk har sån jävla tendens att sitta och kalorirunka dagarna I ända, sjukt irriterande att se, eftersom det inte fungerar särskilt bra.